آخرین خبر

نمایش پنج اثر عباس کیارستمی در «سائو لوئیس» برزیل

به گزارش آوای ایرانیان از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دو فیلم بلند داستانی «خانه دوست کجاست؟»، «زندگی و دیگر هیچ» و سه اثر کوتاه داستانی «نان و کوچه»، «تجربه» و «مسافر» در قالب یک ویژه‌برنامه در سینمای «سائو لوئیس» کشور برزیل به نمایش درمی‌آیند.

این پنج اثر کیارستمی به همراه چند اثر از «کارلوس سائورا» کارگردان مطرح و نامزد اسکار و یکی از پرکارترین سینماگران مولف کشور اسپانیا به مدت ۱۲ روز بر روی پرده سینمای «سائو لوئیس» خواهند بود.

زنده‌یاد عباس کیارستمی یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین سینماگران سینمای جهان و چهره شناخته ‌شده سینمای ایران است که بیشتر آثارش در سراسر جهان به نمایش درآمده است. او دانش‌آموخته دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و پس از ورود به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۴۹ اولین فیلم کوتاه خود را به نام «نان و کوچه» کارگردانی کرد.

کیارستمی در سال ۱۳۵۱ فیلم «زنگ تفریح» را ساخت و با ساخت فیلم «مسافر» در سال ۱۳۵۳ مطرح شد. او در سینمای بعد از انقلاب پایه‌گذار سینمایی شد که تا به حال فیلم‌سازان بسیاری به پیروی از آن فیلم ساختند.

عباس کیارستمی کارنامه حرفه‌ای درخشانی از خود بر جای گذاشته است. او با فیلم «طعم گیلاس» در سال ۱۹۹۷ جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن را از آن خود کرد.

ویژه‌برنامه نمایش فیلم‌های کلاسیک سینماتئاتر «سائو لوئیس» واقع در شهر فورتالزای برزیل از ۲۳ خرداد تا ۳ تیر ۱۴۰۲ (۱۳ تا ۲۴ ژوئن ۲۰۲۳) در حال برگزاری است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نمایش پنج اثر عباس کیارستمی در «سائو لوئیس» برزیل”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید