آخرین خبر

«باربنهایمر» چهارمین هفته پرفروش سینما را رقم زد/تارانتینو هم رفت

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از ورایتی، تماشاگران سینما در نقاط مختلف جهان در آخر هفته‌ای که گذشت (پنج‌شنبه تا یکشنبه) گرد آمدند تا به تماشای اولین فیلم صورتی رنگ «باربی» ساخته گرتا گرویگ و فیلم تاریخی اتمی کریستوفر نولان «اوپنهایمر» بنشینند. با افتتاح هر ۲ فیلم در یک روز، بسیاری از خریداران بلیت فیلم‌ها را همان روز تماشا کردند و تارانتینو هم از جمله همین تماشاگران بود.

در عکسی که در توییتر منتشر شده، یک کاربر عکسی از این فیلمساز در لس‌آنجلس همراه راجر آواری، نویسنده و یکی از سازندگان «داستان عامه پسند» گرفته و در توضیح آن نوشته تارانتینو پس از دیدن «اوپنهایمر» برای خرید بلیت «باربی» به سینمای آن دست خیابان رفت.

در سکانسی از فیلم «روزی روزگاری هالیوود» ساخته تارانتینو هم شارون تیت (با بازی مارگو رابی) بلیتی می‌خرد تا در میان مردمی که نمی‌شناسد بنشیند و فیلمی کمدی با بازی خودش را تماشا کند. حالا تجربه سینمایی تارانتینو یادآور همان صحنه است که این بار مارگو رابی را در نقش باربی به تماشا نشسته است.

گرچه تارانتینو در رسانه‌های اجتماعی صفحه‌ای ندارد، اما آواری از تجربه تماشای باربی در توییتر یاد کرد و نوشت: نمایش «باربی» که دیشب در وست‌وود انجام شد، تماشاگران شگفت‌انگیزی داشت که به معنای واقعی کلمه فیلم را تشویق می‌کردند مدتی بود چنین فضایی را ندیده بودم و عالی بود.

پدیده‌ای که «باربنهایمر» نامیده می‌شود، شور و شوق باکس آفیس را برانگیخت و اکران هم‌زمان هر دوی این فیلم‌ها چهارمین آخر هفته بزرگ تاریخ سینما در آمریکا را شکل داد.

این ۲ فیلم با هم جشن سینماداران را در این آخر هفته رقم زدند و روی هم ۲۳۵.۵ میلیون دلار در سینماهای آمریکا فروختند. پرفروش‌ترین آخر هفته‌های پیشین مربوط به زمانی بود که «انتقام‌جویان: پایان بازی»، «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» و «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» اکران شده بودند که هر ۳ دنباله‌های فیلم‌های قبلی خود هستند؛ اما این ۲ فیلم هیچ یک دنباله یا فرانچایز نیستند.

«اوپنهایمر» هم چندر رکورد به جا گذاشت که کسب عنوان سومین فیلم پرفروش زندگینامه‌ای در آمریکا پس از «تک تیرانداز آمریکایی» در سال ۲۰۱۴ و «مصایب مسیح» در سال ۲۰۰۴ یکی از آنهاست. این فیلم در سطح جهانی هم عنوان پرفروش‌ترین فیلم زندگینامه‌ای را مال خود کرد که پیش از این متعلق به فیلم «راپسودی بوهمی» در سال ۲۰۱۸ درباره زندگینامه فردی مرکوری بود.

دیوید آ. گراس، که مدیر یک شرکت مشاوره فیلم است، گفته بود: این آخر هفته بی‌تردید برای سینما رفتن است. «باربی» و «اوپنهایمر» در گیشه مکمل یکدیگر هستند و مخاطب را از یکدیگر نمی‌گیرند.

کمدی گرویگ که درباره عروسک پلاستیکی «باربی» ساخته شده این آخر هفته در آمریکا به فروش ۱۵۵ میلیون دلاری دست یافت که با محاسبه فروش بین‌المللی در مجموع ۳۳۷ میلیون دلار فروخت و عنوان پرفروش‌ترین افتتاحیه سال ۲۰۲۳ را به نام خود کرد و با کسب عنوان بزرگترین افتتاحیه یک کارگردان زن، تاریخ ساز شد. «اوپنهایمر» مطالعه‌ای که نولان از فیزیکدان جی رابرت اوپنهایمر انجام داده هم با فروش ۸۰.۵ میلیون دلار در آمریکا و در مجموع فروش ۱۷۴ میلیون دلاری در سطح جهانی، از انتظاری که برایش می‌رفت فراتر رفت.

پس از آمریکا بریتانیا با فروش ۲۲.۹ میلیون دلار و مکزیک با ۲۲.۳ میلیون دلار و برزیل با ۱۵.۹ میلیون دلار بیشترین استقبال را از «باربی» انجام دادند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«باربنهایمر» چهارمین هفته پرفروش سینما را رقم زد/تارانتینو هم رفت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید