آخرین خبر

اکران «هنرمند واحد ۵» در ششمین شب از سوگواره «رستخیز عام»

به گزارش آوای ایرانیان ؛ فیلم مستند «هنرمند واحد۵» به کارگردانی محمدصالح حجت‌الاسلامی و تهیه کنندگی حسین نشاطی و محصول مرکز هنری رسانه‌ای سلوک، چهارشنبه ۲۵ مردادماه ساعت ۱۸ در جریان برگزاری سوگواره عاشورایی «رستخیز عام» در حوزه هنری اکران می‌شود.

این فیلم مستند در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» و سیزدهمین دوره جشنواره فیلم عمار حضور داشت و در بخش «تاریخ فرهنگی، اجتماعی و دفاع مقدس» جشنواره عمار، توانست لوح تقدیر این بخش را از آن خود کند.

مستند «هنرمند واحد۵» روایتی از زندگی هنری و حرفه‌ای زنده‌یاد حبیب الله صادقی نقاش و هنرمند متعهد و انقلابی است که مردادماه ۱۴۰۱ درگذشت. این فیلم مستند با حضور نزدیک به بیست چهره مطرح هنری، به مرور ابعاد هنری و فعالیت‌های این هنرمند صاحب نام دهه‌های اخیر کشور پرداخته است. از زنده‌یاد حبیب الله صادقی هنرمند فقید و انقلابی که در زمره پایه‌گذاران حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز بوده است، آثار عاشورایی بسیاری به جا مانده است که یکی از مهمترین آنها، «ظهر عاشورا» نام دارد.

فهرست عوامل «هنرمند واحد ۵» عبارتند از: پژوهشگر و کارگردان: محمدصالح حجت‌الاسلامی، دستیار کارگردان: آزاده فضلی، فیلمبرداران: امیرمهدی اخروی، حمید عزیزآبادی، حسن عابدینی و عباس کشاورز، صدابردار: امیرمهدی اخروی، تدوین: سمیرا کاملی، دستیار تدوین: ملیکا خداوردی، صداگذار: سامان قیطولی، اصلاح رنگ و نور: یحیی محمد علیی، طراح لوگو: محمد اسفندیاری، عنوان‌بندی: محمدرضا فراهانی، خواننده تیتراژ: زنده یاد غلامحسین بنان، مدیر تولید: حمید صابونی، آرشیو: مجید ریاضی، محمدرضا فراهانی و احسان زیورعالم، روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: آزاده فضلی، تهیه کننده: حسین نشاطی، تهیه شده در مرکز هنری رسانه‌ای سلوک.

سوگواره عاشورایی «رستخیز عام» ادای دینی هنرمندانه به ساحت سید و سالار شهیدان کربلا است که در آخرین هفته از ماه محرم در محوطه حوزه هنری در حال برگزاری است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اکران «هنرمند واحد ۵» در ششمین شب از سوگواره «رستخیز عام»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید