آخرین خبر

روزهای کرونایی و فعالیت‌های انجمن موسیقی

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران ضمن تشریح فعالیت‌های انجام گرفته و برنامه‌های برگزارشده شعبه‌های مختلف این مجموعه در روزهای کرونایی، از کلید خوردن یک پروژه مهم خبر داد.

علی ثابت‌نیا مدیرعامل انجمن موسیقی ایران با اشاره به تلاش تمامی اعضای انجمن موسیقی ایران در تهران و شعبه‌های استانی این مجموعه در روزهای کرونایی توضیح داد: در ایام خاصی که تمامی کشور درگیر ویروس منحوس کرونا شده است تمام تلاش خود را انجام دادیم تا به واسطه همراهی دوستان در شعبه‌های استانی سراسر کشور در تحقق شعار «در خانه بمانیم» کارهایی را انجام دهیم. یکی از این برنامه‌ها برگزاری کنسرت‌های آنلاین بود که توسط هفت شعبه انجمن در آذربایجان شرقی، یزد، هرمزگان، کرمانشاه، کرمان، بوشهر و قشم بیش از ۳۰۰ هنرمند در قالب ۵۰ گروه که ۱۰ هزار بیننده داشت طی ۱۵ شب کنسرت‌هایی را در ایام نوروز پیش روی مخاطبان قرار دادند.

وی بیان کرد: در راستای برگزاری برنامه‌های دیگری که برای ایام کرونایی توسط شعبه‌های استانی ما برنامه‌ریزی شد، تلاش برای برگزاری جشنواره‌های مجازی موسیقی با حمایت برخی از نهادها و مجموعه‌های دولتی بود که در این راستا انجمن‌های موسیقی استان تهران، همدان، خوزستان، گلستان و کرمانشاه رویدادهایی را با این محوری که به آن اشاره کردم، برگزار کردند که خوشبختانه استقبال مطلوبی از این جشنواره‌های مجازی صورت گرفت.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران افزود: انجمن‌های موسیقی استان‌های همدان، کردستان، ایلام، کرمان و خراسان رضوی هم در ایام کرونایی کلیپ‌هایی را تولید کردند که در آن شعار «در خانه بمانیم» موردتوجه بود. این کلیپ‌ها طی ماه‌های گذشته به صورت مرتب از فضای مجازی به تناوب برنامه‌ریزی‌های که صورت گرفته بود، در دسترس مردم قرار گرفت. برگزاری مسابقات نوازندگی و خوانندگی توسط انجمن‌های موسیقی قشم، ایلام، کرمان و بوشهر هم یکی دیگر از برنامه‌ها در روزهای کرونایی بود این در حالی است که این برنامه‌ریزی در استان‌های سمنان، زنجان، اردبیل، بوشهر، خراسان رضوی و خراسان‌جنوبی نیز ادامه خواهد داشت. در حوزه نشست‌های پژوهشی مجازی نیز تلاش‌هایی برای برگزاری نشست‌هایی توسط انجمن‌های موسیقی بوشهر و فارس صورت گرفت که در این قالب شش نشست برگزار شد.

ثابت‌نیا درباره فعالیت‌های آتی انجمن موسیقی ایران گفت: با مصوباتی که در ابتدای سال توسط هیأت امنای انجمن صورت گرفت، آلبوم‌هایی در راه خواهد بود که الان نمی‌توانم مشخصات آنها را ذکر کنم. اما قطعاً وقتی کارها را پیش ببریم برای این پروژه‌ها نشست‌های خبری را برگزار می‌کنیم. چرا که این آلبوم‌ها پروژه‌های با اهمیتی هستند که صرفاً یک آلبوم معمولی نیست و از نظر ما کارهای مرجعی هستند که قطعاً می‌توانند موردتوجه مخاطبان موسیقی ردیف دستگاهی قرار گیرند. در جلسه‌ای هم که روز گذشته با مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتم عنوان شد، معاون امور هنری وزیر ارشاد هم برای تولید و تکثیر این آلبوم‌ها پیگیری مجدانه‌ای داشته، که این تأکیدات هم نشان‌دهنده اهمیت ماجرا برای تأمین بودجه است.

وی تاکید کرد: تولید این آلبوم‌ها یکی از بخش‌های مهم فعالیت‌های انجمن موسیقی ایران در سال جاری خواهد بود. چرا که این پروژه‌ها جزو آرزوهای من است که بتوانیم تا پایان سال نسبت به انتشار آن اقدام کنیم. ما در حوزه جشنواره‌ها هم به طور همزمان پشتیبانی چند جشنواره را در دستور کار خود قرار داده است که از آن جمله می‌توان به جشنواره موسیقی فجر، جشنواره موسیقی نواحی و جشنواره موسیقی جوان اشاره کرد. البته شرایط خاص جامعه به دلیل رعایت کامل موارد بهداشتی این جشنواره‌ها را در حوزه دریافت آثار و اجراها دستخوش تغییراتی کرده که با پیشرفت و پسرفت بیماری کووید ۱۹ باید تدابیر جداگانه‌ای اتخاد کنیم.

مدیرعامل انجمن موسیقی ایران در پایان تاکید کرد: باقی فعالیت‌های انجمن موسیقی ایران به فعالیت‌های شعبه‌های سراسر کشور موکول می‌شود که امیدوارم امسال از آن سال‌هایی باشد که انجمن‌های استانی همچنان فعال باشند و به حمایت از موسیقی در منطقه موردنظرشان بپردازند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “روزهای کرونایی و فعالیت‌های انجمن موسیقی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید