آخرین خبر

تشریح فعالیت‌ کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری/ منفعل نباشیم

به گزارش آوای ایرانیان  کانون تهیه کنندگان رسانه های دیداری با بیش از ۵۰۰ عضو از تهیه کنندگان پیشکسوت در حوزه رسانه های دیداری و تهیه کنندگانی که چند دهه در تلویزیون فعال داشتند و همچنین تهیه کنندگان نسل جدید که در تلویزیون و پلتفرم ها فعال هستند، تشکیل شده است.

 

این کانون در روزهای پایانی مهر ماه جلسه شورای داوری تهیه کنندگان را با حضور مهدی فرجی رییس هیات مدیره کانون، مهدی علی احمدی تهیه کننده و مجری پیشکسوت رسانه ملی، همراه با اعضای شورای داوری، کمیته حقوقی کانون، دبیران کارگروه بیمه و مالیات و همچنین امیرحسین خرمشاهی مدیرعامل کانون و مریم جلالی مدیر مسئول کانون برگزار کرد.

 

محمد خدادی، احمد زالی، مجید مروت پور، زهرا حسین پور، مجتبی رشوند و مجتبی احمدی از تهیه کنندگان شناخته شده و همچنین حسین طاهری و سعید ابوطالب از اعضای هیات مدیره کانون و از تهیه کنندگان سرشناس شبکه های تلویزیونی نیز در این نشست حضور داشتند.

 

مهدی علی احمدی در آغاز جلسه درباره روند شکل گیری داوری عنوان کرد: با انتخاب تهیه کنندگان از میان اعضای کانون این شورا تشکیل شده است. این شورا یک رییس و ۱۵ عضو دارد و مدت فعالیت آن ۲ ساله خواهد بود و هر ۲ سال یکبار هیات مدیره وقت، اعضا این شورا را انتخاب خواهد کرد.

 

حسین طاهری نیز در سخنانی بیان کرد: کمیته حقوقی و شورای داوری می تواند برنامه هایی را طراحی کند که به شکل های مختلف آموزش حقوقی در حوزه قراردادها و شیوه انعقاد قرارداد را برای کم کردن اختلاف نظرها داشته باشیم.

 

امیرحسین خرمشاهی درباره نقش شورای داوری در تسهیل کار تهیه کنندگان گفت: این جلسه اعلام رسمی فعالیت شورای داوری است. ما قرار است به یک قرارداد محکم برسیم؛ قراردادی که تهیه کننده و دیگران اطمینان داشته باشند که چالش هایی که در مسیر تولید و روند کار به وجود می آید قابل رفع است.

 

وی با اشاره به مشکلات اداری گفت: با موضوعاتی که در حوزه بیمه و مالیات داریم عقد قرارداد بسیار اهمیت دارد.

 

خرمشاهی تصریح کرد: ما هم باید حقوق عوامل را رعایت کنیم و نگاه ما این نباشد که چون تهیه کننده و کارفرما هستیم صرفا برای ما ماجرای قراردادها محکم باشد بلکه برای دیگر عوامل هم باید اینطور باشد.

 

هادی قاسمیان امیری دبیر کمیته حقوقی در شورای داوری نیز در سخنانی گفت: ما ابتدا باید آیین نامه ای را برای شورای داوری تدوین می‌کردیم. آیین نامه مطابق با امر قانون است.

 

وی درباره برخی جزییات رای ها در شورای داوری بیان کرد: رای ما در شورای داوری بسیار می تواند محکم و موثر باشد و هم وزن ارای صادره در محاکم است یعنی به همان میزان پیش برنده خواهد بود.

 

قاسمیان درباره برخی معضلات نسبت به رای های قضایی عنوان کرد: معضلاتی که داریم به هزینه ها و صرف وقت برمی گردد و غیر از این ها مساله دیگر این است که مطلع و متخصصی نسبت به پرونده های مرتبط با کار ما وجود ندارد و رای ها کارشناسی نیست. حتی نیاز است نسبت به اصطلاحات نوعی آموزش صورت بگیرد.

 

مریم جلالی نیز در بخش دیگر این نشست اظهار کرد: شورای داوری نباید شورای منفعلی باشد بلکه می تواند رویکرد آموزشی هم داشته باشد و تولید کننده محتوا در این حوزه باشد. این شورا نباید صبر کند تا مسایل به او ارجاع داده شود بلکه باید سعی کند، ببیند امکان ایجاد چه مسایل و معضلاتی هست و پیشگیرانه سمت آنها برود.

 

فرجی از دیگر تهیه کنندگان حاضر در این نشست عنوان کرد: این شورا با همه صنوف سر و کار دارد و باید از بقیه صنوف هم مراقبت کند. خیلی مهم است که به انصاف معروف و شهره باشیم.

 

وی اضافه کرد: باید شورای ما تخصصی باشد و اگر نکته ای درباره یک صنف بررسی می کنیم نماینده آن صنف هم حضور داشته باشد.

 

جلالی نیز در ادامه گفت: مشروعیت و مقبولیت کانون زمانی است که به آن اعتماد شود و صرفا یک شورای یک طرفه نشود.

 

خرمشاهی در مورد شیوه برگزاری جلسات براساس آئین نامه بیان کرد: هر جلسه این شورا متشکل از سه عضو از شورای داوری کانون تهیه‌کنندگان است که دارای حق رای هستند و با انتخاب رییس شورا در جلسه حاضر می‌شوند. یک وکیل پایه یک دادگستری از کمیته حقوقی به عنوان ناظر حقوقی در آرا صادره و بدون حق رای در این جلسه به دعوت رییس شورا نیز شرکت خواهد داشت.

 

وی در بخش پایانی یادآور شد: در مورد پرونده هایی که نیاز باشد با نظر شورا از حضور کارشناسان تخصصی متناسب با پرونده و حتی کارشناسان رسمی دادگستری و همکاران مان در صنوف دیگر استعلام نظر کارشناسی خواهیم داشت. طبق آیین نامه شورا برای پرونده های ارجاعی در یک بازه زمانی حداکثر ۴۵ روزه رای صادر خواهد شد. هدف اصلی این شورا در واقع مغتنم شمردن وقت شریف تهیه‌کنندگان، عوامل تولید و هنرمندان فعال در حوزه رسانه‌های دیداری است.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تشریح فعالیت‌ کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری/ منفعل نباشیم”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید