آخرین خبر

آمار گروه های متقاضی بخش موسیقی جشنواره شمس و مولانا اعلام شد

دبیر اجرایی همایش علمی بین المللی و جشنواره ملی شمس و مولانا از ثبت نام ۱۴۰ گروه موسیقایی برای شرکت در بخش موسیقی این رویداد در دوره سوم خبرداد.

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جشنواره شمس و مولانا، جعفرپور سرپرست تولیت شمس تبریزی با اشاره به آمار گروه‌های شرکت کننده بخش موسیقی جشنواره شمس و مولانا توضیح داد: خوشبختانه امسال گستردگی جغرافیایی ثبت نام کنندگان بخش موسیقی جشنواره شمس و مولانا نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و تا ۲۳ خرداد از ۱۸ استان کشور ۱۴۰ گروه موسیقی سنتی برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند که استان تهران با ۲۴ گروه و استان اصفهان با ۲۰ گروه و خراسان رضوی با ۱۷ گروه در صدر قرار دارند.

وی گفت: هنرمندان موسیقی اصیل ایرانی و سنتی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، کرمان، فارس، یزد، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، لرستان، خوزستان، زنجان، همدان و گلستان نیزهر کدام حداقل با ۲ گروه ثبت نام کننده حضور خوبی در جشنواره خواهند داشت.

دبیر اجرایی همایش علمی بین المللی و جشنواره ملی شمس و مولانا افزود: هنرمندان سراسر کشور می‌توانند تا دهم تیر ۹۹ با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره برای حضور در بخش موسیقی جشنواره شمس و مولانا ثبت نام کنند.

بخش موسیقی سومین جشنواره ملی شمس و مولانا در صورت عادی شدن وضعیت کرونایی کشور در دهه ولایت و امامت (عید قربان تا عید غدیرخم) در شهرستان خوی برگزار خواهد شد. در غیر این صورت مرحله اول جشنواره با داوری آثار به صورت غیر حضوری و در زمان مقرر طبق جدول زمان بندی جشنواره برگزار و مرحله نهایی با حضور گروه‌های راه یافته به اجرای صحنه‌ای پس از عادی شدن شرایط کرونایی کشور و در حضور داوران انجام خواهد شد.

آثار این جشنواره توسط داود آزاد، محمدرضا چراغعلی و پویا سرایی از هنرمندان مطرح کشورمان داوری خواهند شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آمار گروه های متقاضی بخش موسیقی جشنواره شمس و مولانا اعلام شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید