آخرین خبر

«گنگ خواب دیده» خواندنی شد

علی بهرامی‌فرد مدرس موسیقی و نوازنده سنتور در تازه‌ترین فعالیتش، یک اثر پژوهشی – صوتی مجموعه دونوازی‌های سنتور خود را با نام «گنگ خواب دیده» منتشر کرد.

به گزارش آوای ایرانیان، «گنگ خواب دیده» تازه‌ترین اثر علی بهرامی مدرس و نوازنده موسیقی ایرانی است که مشتمل بر دو نوازی‌های سنتور این هنرمند توسط مؤسسه فرهنگی هنری «ماهور» در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

این هنرمند از جمله هنرمندان صاحب سبک در نوازندگی سنتور است که طی سال‌های اخیر علاوه بر تدریس در دانشگاه و مراکز آموزش عالی با کیهان کلهر و آذر پی کنسرت‌های متعددی را برگزار کرد. وی سال گذشته همراه با هادی آذرپیرا آلبوم «طرز مستور» را در بازار موسیقی منتشر کرد.

آلبوم هم‌نوازی سنتور، تار و عود «طرز مستور» با هنرمندی علی بهرامی فرد نوازنده سنتور و هادی آذرپیرا نوازنده تار و عود به تهیه‌کنندگی افشین معصومی توسط مؤسسه فرهنگی هنری «نغمه حصار» در دسترس مخاطبان قرار گرفت. از علی بهرامی فرد و هادی آذرپیرا که همکاری‌های مشترکی با کیهان کلهر در کنسرت‌های پیشین او داشتند، پیش از این آلبوم بی‌کلام «راح روح» منتشر شده بود.

«طرز مستور» از جمله پروژه‌های موسیقی ایرانی بود که مدتی پیش علاوه‌بر تهران در چندین شهرستان نیز پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

علی بهرامی‌فرد از جمله هنرمندانی است که تحصیلات آکادمیک خود را در دوره‌های عالی آموزشی به اتمام رسانده است. او علاوه بر تألیف کتاب‌های مختلف تخصصی و تدریس دروس مختلف موسیقی از جمله ردیف موسیقی دستگاهی ایرانی، مبانی آهنگسازی، فرم و آنالیز و تئوری موسیقی در مراکز مختلف دانشگاهی و آموزشی آلبوم‌های «راهه»، «گشایش»، «زبعد ما»، «تنها نخواهم ماند» را در بازار موسیقی منتشر کرده است.

در توضیح این اثر پژوهشی آمده است: «بخشی از مجموعه حاضر در اوایل دهه هشتاد شمسی برای دونوازی سنتور با عنوان «فراق» منتشر شده‌است. در این مجلّد بازنگری و اصلاحاتی در قطعات قبلی صورت گرفته‌است و همچنین دو قطعه جدید به‌آن اضافه شده‌است که به همراه نمونه صوتی به نشر رسیده‌است. البته با توجه به تعداد زیاد و سطوح متفاوت نوازندگان سنتور در ایران، نیاز به کمیت بیشتری از کارگان مکتوب و استاندارد برای هم‌نوازی این ساز احساس می‌شود.»

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«گنگ خواب دیده» خواندنی شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید