آخرین خبر

شروع دوباره ارکستر تهران

به گزارش آوای ایرانیان، ارکستر شهر تهران به رهبری «نادر مشایخی» این بار بدون حمایت شهرداری تهران و به شکل خصوصی کار خود را آغاز کرد. ارکستر تهران به رهبری «نادر مشایخی» به زودی فعالیت‌های موسیقایی خود را از سر خواهد گرفت. این ارکستر پیش از این قرار بود با حمایت‌های شهرداری تهران به فعالیت خود ادامه دهد که متاسفانه این اتفاق رخ نداد و حالا باهمت و حمایت این رهبر ارکستر و نوازنده های آن به صورت خصوصی، فعالیت خواهد کرد.

ارکستر شهر تهران کار خود را دوباره آغاز کرد

مشایخی در توضیح برنامه های آینده ارکستر تهران در ابتدا توضیح داد: در این ارکستر، در کنار رپرتوار موسیقی کلاسیک، رپرتوار موسیقی مدرن، رپرتوار موسیقی ایرانی و آثار آهنگسازان جوان ایرانی را اجرا خواهد کرد.

مشایخی در این خصوص در ادامه تصریح کرد: قطعات مختلفی را برای ارکستر تهران در نظر گرفته‌ایم. در واقع نمی‌خواهیم تنها به اجرای همان قطعاتی بسنده کنیم که در این سال‌ها، توسط ارکسترهای مختلف اجرا شده است. علاوه بر آن در نظر داریم از قطعات آهنگسازان ایرانی و به خصوص جوانان بهره بگیریم که به نظرم تعدادی از آثار نسل جدید موسیقی ایران بسیار فوق‌العاده است.

گفتنی است که ارکستر فرهنگی شهر تهران (فیلهارمونیک) به رهبری «نادر مشایخی» از سال ۹۳ و در دوران تعطیلی ارکسترهای سمفونیک و موسیقی ملی ایران کار خود را آغاز و اولین اجرای خود را با اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران در سالن استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برد. این ارکستر در ادامه نیز در افتتاحیه جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

در سال ۹۳ این ارکستر قطعاتی چون «شهیدان خدایی»، «پایکوبی دلاوران» پروکوفیف، «سوئیت جز/والس» شوستا کوویج، «مارش مراسم ترکی» ژان باتیست لولی، «پیش درآمد اصفهان» مرتضی نی داود، موسیقی نواحی از کشور مغولستان، «برادران» آروو پرت، «والس تریست» یان سیبیلیوس، کانتانات فآب ۷۸، ۲۷، ۱۲ «یوهان سباستیان باخ» و اورتور کریولان اپوس از «لودویگ فان بتهوون» را اجرا کرد.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شروع دوباره ارکستر تهران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید