آخرین خبر

دروازه‌بانی مناسبی درباره بازی‌های وارداتی انجام شود

به گزارش  آوای ایرانیان آئین افتتاح مرکز پایش کیفیت بازی‌های رایانه‌ای و رونمایی از پوستر هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران، شامگاه یکشنبه ۱۱ تیر با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و جمعی از مدیران بنیاد و اصحاب رسانه در محل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز بازی‌های رایانه‌ای پس از موسیقی بالاترین میزان مصرف فرهنگی کشور را به خود اختصاص داده است و هیچ محدودیتی در حمایت از بازی‌سازان ایرانی وجود ندارد و با همه امکانات در مسیر حمایت و اعتلای کار آنها خواهند بود و امروز موضوع بازی‌های رایانه‌ای صرفاً از اوقات فراغت عبور کرده و به یک مسئله مهم و جدی تبدیل شده است،

وی ادامه داد: آخرین پیمایش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حوزه مصرف بازی‌های دیجیتال که سال گذشته انجام و در سال ۱۴۰۲ منتشر شده، نشان می‌دهد که در کشور ما ۳۴ میلیون بازیکن وجود دارد که از این تعداد ۵ میلیون بازیکن حرفه‌ای هستند که هفته‌ای بیش از ۲۱ ساعت بازی می‌کنند. این نشان می‌دهد که بعد از موسیقی بالاترین میزان مصرف فرهنگی در بین حوزه‌های مختلف فرهنگی را بازی‌های رایانه‌ای به خود اختصاص داده است.
وی افزود: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حکمرانی فرهنگی جمهوری اسلامی باید تلاش کنیم تا این ظرفیت را به فرصتی برای نوجوان‌ها و جوانان تبدیل کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال بعد از چند سال وقفه مسابقات یک میلیون نفری جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی را در یک بازه زمانی سه ماهه از عید قربان تا ۱۷ ربیع الاول در سطح کشور برگزار می‌کنیم تا نوجوانان و جوانان ایرانی با ورود به این عرصه بتوانند بدرخشند.

وی افزود: تلاش ما بر توجه بر ساخت بازی‌های ایرانی است و در این حوزه به شدت نیاز به مراقبت داریم و دوستان ما در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حال مراقبت هستند تا محصولات باکیفیت و با رعایت هنجارهایی که ما در حوزه فرهنگی به دنبال آن هستیم در اختیار نوجوانان و جوانان قرار بگیرد. در این خصوص بحث رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای به طور جدی دنبال می‌شود و برای این منظور سامانه‌های برخطی توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای راه‌اندازی شده تا به راحتی در اختیار والدین، خانواده‌ها و اولیا مدارس قرار می‌گیرد و اطلاعات بازی‌ها را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

اسماعیلی گفت: تمام تلاش ما این است که اولاً بازی‌های ایرانی را تولید کنیم و الان بازی‌های بسیار خوبی با نصب بالا تولید شده است. گزارش‌های ارائه شده حاکی از آن است که این بازی‌ها به محض انتشار در خارج از کشور، علاقه‌مندان زیادی را جذب خود نیز می‌کنند. در عین حال لازم است دروازه‌بانی خوبی هم درباره سایر بازی‌های وارداتی انجام شود تا متناسب با اقتضائات ما باشد و خانواده‌ها به نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای ما اطمینان کنند تا بتوانیم فرصت خوبی را برای رشد استعدادهای نوجوانان و جوانان فراهم کنیم.

وی افزود: بسیاری از مسائل حوزه‌های مختلف به واسطه طراحی و تولید بازی‌های جدی در کشور باید حل شود. معتقدیم بازی‌های می‌توانند بسیاری از مشکلات ما را حل کنند. بازی‌های جدی که طی چند سال گذشته روند طراحی و تولید آنها توسط تیم‌های مختلف بازی‌سازی دنبال می‌شود و رویداد جایزه بازی‌های جدی به طور اختصاصی برای این دست از بازی‌ها طی چند دوره توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شده است، می‌توانند بسیاری از مشکلات حوزه‌های مختلف را حل کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در حمایت از تولید و ساخت بازی‌های ایرانی هیچ محدودیتی نداریم و اعلام می‌کنم که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای آمادگی دارد تا از همه فرزندان ایران زمین که در این حوزه ورود کرده‌اند و دستی بر آتش دارند، حمایت کند. ما هیچ محدودیتی در حمایت از بازی‌سازان عزیز ایرانی نداریم و با همه امکانات برای حمایت و اعتلای کارشان در خدمت آنها هستیم. اساساً بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به وجود آمده تا هم از بازی‌سازان حمایت کند و هم نظارت و انشالله هر دو وظیفه را بخوبی انجام دهد.

وی افزود: موضوع بازی‌های رایانه‌ای امروز مرزهای سنی را کنار گذاشته و مرکز رشد بنیاد در راستای حمایت از بازی‌سازان نوجوان برنامه‌ریزی خوبی کرده است و تلاش دارند تا همه ایده‌ها را جذب کنند و بهترین‌های آنها را به کار بگیرند. اتفاق خوبی که در این حوزه افتاده است، تمرکززدایی از ارائه آموزش‌های بازی‌سازی است و مرکز رشد بنیاد با حضور در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف به آموزش بازی‌سازی به علاقه‌مندان می‌پردازد. ما حوزه بازی‌ها را به عنوان یک حوزه مهم در حوزه صنایع فرهنگی و مدیریت فرهنگی کشور می‌دانیم و بدون محدودیت سنی در پی حمایت از آن هستیم.

رفع مشکلات زیرساختی بازی‌های ایرانی در مرکز پایش کیفیت بازی‌های رایانه‌ای

در ادامه این مراسم محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متولی صنعت رسانه بازی در کشور ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت از زیست بوم بازی‌سازی در کشور را به عنوان هدف اصلی خود دنبال می‌کند و در این راستا برنامه‌ای تدوین شده تا از مرحله آموزش تا تولید، بهینه‌سازی و صادرات بازی‌ها دنبال شود.

وی افزود: ما سالانه در مرکز رشد بازی‌سازی و انستیتو ملی بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های ریانه‌ای، چند هزار نفر از دانش پژوهان و بازی‌آموزان را آموزش می‌دهیم. بخش مهمی از این آموزش‌ها به صورت حضوری در استان‌ها، بخشی از آن در شبکه شاد و بخشی دیگر به صورت دوره‌های فصلی آنلاین انجام می‌شود.

حاجی هاشمی گفت: بازی‌سازی یکی از مشاغلی است که با سرمایه اندک می‌تواند برای افراد ایجاد شغل کند و برای بانوان نیز شغل مناسبی به حساب می‌آید. در حال حاضر بسیاری از تیم‌ها و اعضای مرکز رشد بازی‌سازی بنیاد به صورت دور کار در شهرهای مختلف مستقرند و با بازی‌سازان در ارتباط هستند.

وی با اشاره به افتتاح مرکز پایش کیفیت بازی‌های رایانه‌ای در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: بنیاد در این سال‌ها به عنوان حامی صنعت بازی‌سازی و به عنوان مبدا معرفی شرکت‌ها به معاونت فناوری ریاست جمهوری به عنوان شرکت‌های خلاق و دانش بنیان فعالیت کرده است و امروز افتتاح این بخش به واسطه تعامل با وزارت ارتباطات و اپراتورها انجام می‌شود. طی این تعامل توانستیم مشکل زیرساختی تعدادی از بازی‌سازان ایرانی را رفع کنیم تا بازیکنان ایرانی بتوانند بازی‌های ایرانی را با کیفیت بهتری تجربه کنند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران با عنوان مسابقه یک میلیون نفری اقدام مهمی است و علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند با مراجعه به سایت بازیکو برای ثبت نام اقدام کنند. پیش‌بینی می‌شود که با توجه به ایام اوقات فراغت تابستان بیش از یک میلیون نفر در این مسابقات شرکت کنند.

همچنین در پایان برنامه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مرکز رشد بازی‌سازی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بازدید کرد و در نهایت از مرکز پایش کیفیت بازی‌های رایانه‌ای و پوستر هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران رونمایی کرد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “دروازه‌بانی مناسبی درباره بازی‌های وارداتی انجام شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید