آخرین خبر

سالار عقیلی برای صندلی‌های خالی خواند

آوای ایرانیان: مزمان با دور تازه برگزاری کنسرت های آنلاین، این بار سالار عقیلی به همراه همسرش حریر شریعت زاده اجرای زنده ای را به صورت مجازی پیش روی مخاطبان قرار دادند.

به گزارش آوای ایرانیان،  سالار عقیلی خواننده موسیقی ایرانی که همچون سایر هم صنفانش ترجیح داده کنسرتی را برگزار نکند، جمعه شب سوم مرداد ماه همزمان با آغاز دور تازه کنسرت‌های آنلاین، اجرای مجازی را به صورت زنده از تالار وحدت تهران پیش روی مخاطبان قرار داد. در این اجرا حریر شریعت زاده همسر سالار عقیلی به عنوان تک نواز پیانو و تعدادی از نوازندگان شناخته شده کشورمان در قالب یک آنسامبل سازی در کنار این خواننده گروه نوازندگان را تشکیل می‌دادند.

سالار عقیلی در حالی کنسرت زنده خود را از طریق فضای مجازی پیش روی مخاطبان خود قرار داد، که طی هفته‌های اخیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر رعایت حداکثری شیوه نامه‌های بهداشتی مربوط به اجراهای زنده موسیقایی و تدوین یک آیین نامه در این زمینه برگزاری کنسرت‌ها را با در نظر گرفتن شرایط روزهای کرونایی مبتنی بر پروتکل‌های بهداشتی بلامانع اعلام کرده بود اما تهیه کنندگان، کنسرت گذاران و خوانندگان تا این لحظه از این شرایط استقبال نکرده و ترجیح می‌دهند به بهانه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و سلامتی مخاطبان که می‌بایست با ظرفیت پنجاه درصدی سالن‌ها به تماشای کنسرت بنشینند، فعلاً میزبان کنسرتی نباشند و عمده تمرکز خود را روی کنسرت‌های آنلاین بگذارند، شرایطی که طی ماه‌های اخیر به دلیل عدم شفاف سازی مالی درباره میزان دستمزد خوانندگان، آمار مخاطبان آنلاین و آفلاین و مواردی از این دست حاشیه‌های زیادی را آفرید اما همچنان به عنوان گزینه اصلی صاحبان آثار برای فعالیت موسیقایی در روزهای کرونایی محسوب می‌شود.

این خواننده موسیقی ایرانی که چندی پیش همراه با همسر و فرزندش ماهور تجربه یک کنسرت مختصر خانگی را از سر گذرانده بود، پس از مدت‌ها همراه با یک ارکستر کم حجم متناسب با روزهای کرونایی در تالار وحدت اجرای آنلاین خود را با حمایت یک اپلیکیشن و کارگردانی رضا موسوی برگزار کرد. توضیح اینکه اپلیکیشن یاد شده پیش از این میزبان کنسرت آنلاین همایون شجریان و ارکستری به رهبری بردیا کیارس بود اما این برنامه به دلیل حجم گسترده مخاطبان لحظاتی با اختلال مواجه شد.

عقیلی قبل از اجرای برنامه خود خطاب به مخاطبان گفت: از نظر حس و حالی برای من سخت است که بخواهم بدون تماشاگر کنسرت اجرا کنم. اولین بار است که این کار را انجام می‌دهم ولی مخاطبان همیشه در قلب من هستند.

«مرا رها کن» اولین قطعه این کنسرت بود که عقیلی آن را به همراه نوازندگی شریعت‌زاده اجرا کرد. این در حالی است که بعد از اجرای این قطعه ارکستری متشکل از مونیکا لوران، سانوآ عندلیبی، علی جعفری پویان، سهراب برهمندی، احساس شامی، داوود منادی و فردین لاهورپور دیگر نوازندگانی بودند که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ماسک‌های روی صورت زده به صحنه آمدند تا عقیلی را برای اجرای قطعات بعدی همراهی کنند.

«وطنم»، «چه بگویم»، «پیدایم کن»، «مادر»، «سرو زیر آب»، «تنها می مانم»، «ایران» و اجرای یک ملودی خراسانی از جمله قطعاتی بودند که در کنسرت شب گذشته پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

این خواننده در معرفی قطعه مادر بیان کرد: قرار بود این آهنگ را بهمن‌ماه در هتل اسپیناس پالاس تهران اجرا کنم ولی به خاطر کرونا نتوانستیم اجرا برویم. حالا امشب این آهنگ را تقدیم همه مادران می‌کنم.

وی حین اجرای قطعه «تنها می مانم» به عنوان تیتراژ سریال «برادر جان «از بازی علی نصیریان بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در این مجموعه قدردانی و برای او آرزوی سلامتی کرد.

از نکات جالب توجه این اجرای زنده که نسبت به دیگر اجراهای زنده بیشتر به چشم آمد نحوه چیدمان ارکستر بود که این بار بر خلاف سایر اجراهای زنده روزهای کرونایی پشت به صندلی‌های تالار وحدت طراحی شده بود که حال و هوای خالی از تماشاگر تالار بیشتر به چشم مخاطبان در فضای مجازی بیاید.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سالار عقیلی برای صندلی‌های خالی خواند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید