آخرین خبر

شیوه‌ی کار مسیریاب‌های ایرانی پرونده امشب «چرخ»

سی‌وششمین قسمت «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، دوشنبه ۴ آذر، با موضوع مسیریاب‌های ایرانی از شبکه‌ی چهار سیما پخش خواهد شد.
 به گزارش آوای ایرانیان، در این قسمت از مجله‌ی علمی شبکه‌ی چهار، محمدحسین جهان‌پناه به‌عنوان مجری-کارشناس میز فناوری «چرخ» با جواد عامل، مدیر نرم‌افزار مسیریابی «نشان» درباره‌ی شیوه‌ی کار مسیریاب‌های ایرانی و مزایا و معایب آنها گفت‌وگو خواهد کرد.
مسیریاب‌ها نرم‌افزارهایی بر پایه‌ی سامانه‌ی موقعیت‌یابی جهانی (GPS) هستند که این قابلیت را به کاربران می‌دهند که بتوانند کم‌ترافیک‌ترین و سریع‌ترین مسیر را برای رسیدن به مقصد خود پیدا کنند و آنها را تا رسیدن به مقصد گام به گام همراهی می‌کند. اطلاعات جامع و کامل در مورد محدوده‌های طرح ترافیک و طرح زوج و فرد، نقشه و راهنمای صوتی به زبان فارسی، امکان اطلاع دادن ترافیک شدید ، تصادف و … از ویژگی‌های نسخه‌های ایرانی این نرم‌افزارهای مسیریاب هستند. پلیس راهور تهران هم اعلام کرده با مسیریاب‌های ایرانی همکاری دارد و این نرم‌افزارها می‌توانند در شناسایی نقاط حادثه‌خیز و همچنین استفاده از اطلاعات ترافیکی به رانندگان کمک کنند.
در بخش روایت خبری «چرخ»، علی خورشیدی، جزییات خودروی تسلا را بررسی خواهد کرد. گزارش مستند بهزاد یوسفی از موزه‌ی صنعت برق یکی دیگر از بخش‌های پنجاه‌وهفتمین قسمت «چرخ» خواهد بود.
مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«چرخ» روزهای، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شیوه‌ی کار مسیریاب‌های ایرانی پرونده امشب «چرخ»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید