آخرین خبر

استادان در موزه موسیقی کارگاه برگزار کردند/ رقابت در تالار رودکی

دومین روز از برگزاری دومین جشنواره موسیقی دانشجویی «صبا» در حالی برگزار شد که هنرمندان شرکت کننده در این رویداد به اجرای آثار خود در بخش های مختلف پرداختند.

 به گزارش آوای ایرانیان، دومین روز از برگزاری دومین جشنواره موسیقی دانشجویی «صبا» در حالی روز دوشنبه چهارم آذر ماه برگزار شد که هنرمندان شرکت کننده در این رویداد به اجرای آثار خود در بخش های مختلف پرداختند.

نخستین برنامه روز دوم جشنواره که در موزه موسیقی ایران برگزار شد، به «بخش رقابتی پژوهشی موسیقی» و پنل پژوهشی استادان از جمله محمدرضا آزاده‌فر، هومان اسعدی، بابک خضرائی، و محمدرضا فیاض اختصاص داشت. در این برنامه سعید ابراهیمی، نگار رضایی، کامیار صلواتی، سیاوش عسگری، سیاوش محبّی، سروش نظیری، و محسن نورانی به عنوان پژوهشگران شرکت کننده حضور داشتند. پوریا رمضانیان، دبیر جشنواره و ساینا زمانیان دبیر بخش پژوهش نیز از حاضران در نشست بودند.

در بخش دوم جشنواره مسترکلاس «آهنگسازی برای تریو» با حضور تعدادی از استادان و دانشجویان موسیقی دانشگاه هنر و پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران در موزه‌ موسیقی برگزار شد. ستاره نحوی نوازنده ویولن، رضا ناژفر نوازنده فلوت، و ترزیا شوماخر نوازنده پیانو اساتید حاضر در این مسترکلاس بودند که همگی از کشور اتریش در این برنامه حضور پیدا کرده بودند.

در این مسترکلاس، نحوه صحیح انگشت‌گذاری، نحوه صحیح نوشتن نت برای این سازها و همچنین مسائل فنی و دشواری‌های نوشتن برای این آنسامبل بحث شد. این در حالی بود که علی مرادخانی مدیرعامل موزه موسیقی ایران، نیز لحظاتی نظاره‌گر این کارگاه شد. در انتهای برنامه هم کارن کیهانی، آهنگ‌ساز نیز در این برنامه حاضر شد.

بخش پایانی روز دوم جشنواره موسیقی صبا هم  به کنسرت رقابتی آنسامبل موسیقی ایران در تالار رودکی با حضور داوران متشکل از محمدعلی کیانی‌نژاد، داریوش پیرنیاکان، عبدالنقی افشارنیا، ارسلان کامکار، کوروش متین، و محمود بالنده اختصاص داشت. در این کنسرت ۷ گروه موسیقی دانشجویی با نام های «نارون»، «فاخته»، «گذر»، «هم‌نوازان سریر»، «هم‌نوازان فروغ»، و «هم‌نوازان رهاورد» در مقابل داوران به رقابت با یکدیگر پرداختند.

سومین روز جشنواره موسیقی دانشگاه صبا عصر روز سه شنبه ۵ آذرماه ساعت ۱۷ در تالار رودکی با بخش رقابتی آنسامبل‌های موسیقی کلاسیک غربی همراه خواهد بود. این در حالی است که رافائل میناسکانیانس، ربکا آشوقیان، سهراب کاشف، رضا ناژفر و ایمان فخر داوران این بخش را تشکیل می‌دهند.

دومین دوره جشنواره‌ موسیقی «صبا» در نیمه اول آذرماه در دو بخش رقابتی و غیررقابتی به دبیری پوریا رمضانیان به سرپرستی دانشگاه هنر تهران و همکاری بنیاد رودکی و انجمن موسیقی در حال برگزاری است. سالن‌های مجموعه‌ بنیاد رودکی، حوزه‌ هنری، موزه ‌موسیقی، و سالن پژوهشکده‌ دانشگاه هنر و آمفی‌تئاتر دانشکده‌ موسیقی دانشگاه هنر میزبان جشنواره‌ موسیقی صبا هستند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “استادان در موزه موسیقی کارگاه برگزار کردند/ رقابت در تالار رودکی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید