آخرین خبر

شاهدی که از ترس جان افشاگری نمی‌کند/ قاتل به ملاقات طعمه می‌رود

به گزارش آوای ایرانیان در چهارمین شماره از مجموعه «نمایش‌های شنیدنی با مهر» قسمت چهارم از نمایش رادیویی «پرونده پلیکان» به کارگردانی ایوب آقاخانی منتشر می‌شود. این نمایش رادیویی بر اساس رمان مطرح جان گریشام تولید و پخش شده است. در سال ۱۹۹۳ فیلم سینمایی «پرونده پلیکان» نیز بر اساس همین رمان با کارگردانی آلن جی پاکولا و با حضور بازیگرانی چون جولیا رابرتس، دنزل واشنگتن و سام شپارد ساخته شد که از فیلم‌های موفق سینمای جهان شناخته می‌شود.

یکی از ویژگی‌های نمایش رادیویی «پرونده پلیکان» حضور ۳ نسل از هنرمندان شناخته شده و حرفه‌ای عرصه بازیگری و رادیو است که با حضور خود اثری به یادماندنی را در عرصه نمایش‌های رادیویی رقم زده‌اند.

ایوب آقاخانی علاوه بر کارگردانی نمایش رادیویی «پرونده پلیکان» که در دهه ۹۰ تولید و پخش شده است، کار تنظیم و پرداخت نمایشی برای رادیو را هم عهده‌دار بوده است.

بازیگران این قسمت به ترتیب اجرا مهدی نمینی‌مقدم، بهرام سروری‌نژاد، رویا فلاحی، میرطاهری مظلومی، نورالدین جوادیان، مجید حمزه، بهزاد فراهانی و بهرام ابراهیمی هستند.

محمدرضا قبادی‌فر افکتور، فرزاد شریفی صدابردار و فرشاد آذرنیا تهیه‌کننده از دیگر عوامل این نمایش رادیویی هستند.

در ابتدای این قسمت با مدت زمان ۲۳ دقیقه ۴۵ ثانیه، فردی به نام گارسیا با گرانتام خبرنگار تماس می‌گیرد و قراری را که با او برای افشاگری تدارک دیده بود لغو کرد و دلیلش را ترس از زندگی خود و خانواده‌اش ذکر می‌کند. گارسیا درباره قتل ۲ قاضی دموکرات اطلاعاتی دارد ولی به زبان نمی‌آورد. داربی شا با گرانتام تماس تلفنی می‌گیرد و درباره نگارش «پرونده پلیکان» با او صحبت می‌کند و به جای نام واقعی خود از «پلیکان» به عنوان نام جدیدش استفاده می‌کند.

آدمکشی حرفه‌ای برای به قتل رساندن داربی شا انتخاب می‌شود.

داربی شا با گاوین ورهیک تماس تلفنی می‌گیرد و باز هم از ترس خود صحبت می‌کند. ورهیک پشنهاد می‌دهد تا داربی به همراه او به واشنگتن برود تا تحت حفاظت اف بی آی قرار بگیرد. داربی موافق این امر نیست ولی برای روز بعد در مقابل یک فروشگاه با ورهیک قرار ملاقات می‌گذارد. ورهیک بعد از این مکالمه تلفنی توسط قاتل به قتل می‌رسد. قاتل که در کمد اتاق ورهیک پنهان شده بود از نحوه و زمان قرار ملاقات با داربی مطلع می‌شود.

داربی با گرانتام مجدداً تماس می‌گیرد و درباره پرونده پلیکان صحبت می‌کند.

فلچر کول رئیس ستاد ریاست جمهوری به ملاقات رئیس جمهور می‌رود و به او اطلاع می‌دهد که گرانتام از روزنامه «واشنگتن پست» پیگیر پرونده پلیکان است. رئیس جمهور مشوش می‌شود و از کول می‌خواهد سریعاً به موضوع رسیدگی کند.

داربی شا به سر قرار خود با گاوین می‌رود. وی که پیش از این گاوین را ندیده بود متوجه نمی‌شود قاتل به ملاقات او آمده است و ….

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شاهدی که از ترس جان افشاگری نمی‌کند/ قاتل به ملاقات طعمه می‌رود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید