آخرین خبر

انتقاد یک هنرمند موسیقی از جشنواره موسیقی نواحی

سرپرست گروه موسیقی «تبری» مازندران از شرایط برگزاری سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران و فرآیند دعوت از هنرمندان و گروه‌های شرکت‌کننده انتقاد کرد.

جلال محمدی نوازنده و سرپرست گروه موسیقی «تبری» مازندران  با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران توضیح داد: همه می‌دانیم که نحوه برگزاری رویدادهای مرتبط با موسیقی طی ماه‌های اخیر باتوجه به شیوع کرونا و ماجراهای مربوط به آن دربرگیرنده شرایط متفاوتی است که همین موضوع برگزاری جشنواره را برای دست‌اندرکارانش بسیار سخت و دشوار کرده بود. پس اگر انتقادی از این رویداد داریم باید فضا را به گونه‌ای ترسیم کنیم که این انتقادات بسته به همین شرایط مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: یکی از نکات مهمی که در برگزاری دوره سیزدهم جشنواره موسیقی نواحی برایم دارای اهمیت بود عدم اطلاع‌رسانی و نحوه حضور گروه‌ها یا هنرمندان شرکت‌کننده در این دوره بود که متاسفانه ستاد جشنواره از همان ابتدا نسبت به این موضوع کم توجهی نشان داد به طوری که بنده با ۳۰ سال سابقه کار در حوزه موسیقی نواحی که طی دوره‌های مختلف در سمت‌های صنفی منطقه محل سکونتم هم حضور داشتم اصلاً زمان برگزاری جشنواره را نمی‌دانستم و دوستان در ستاد برگزاری نیز کوچک‌ترین دعوتی از ما نداشتند.

محمدی بیان کرد: این دعوتی که به آن اشاره دارم به هیچ عنوان حمل بر نگاه شخصی نیست، اما این انتظار را هم نداشتم که زحمات و تلاش‌های هنرمندان پیشکسوت و جوانی که در این سال‌ها با گروه ما همراهی کردند این گونه نادیده گرفته شده و هیچ دعوتی از سوی ستاد برگزاری جشنواره صورت نگیرد. این اتفاق برای من کمی نگران کننده است چرا که در برگیرنده نکاتی است که به اعتقاد من به کم توجهی دوستان باز می‌گردد و در یک بازه زمانی موجب اتفاقات ناخوشایند دیگری نیز می‌شود.

سرپرست گروه موسیقی تبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: گرچه درباره موضوع انتخاب شده برای جشنواره سیزدهم موسیقی نواحی کمی حرف دارم که قطعاً در آینده‌ای نزدیک درباره آن نظراتم را بیان می‌کنم اما آنچه برای من در جشنواره موسیقی نواحی این دوره بیشتر به چشم آمد، کم توجهی مدیران این رویداد به گروه‌ها و هنرمندان باسابقه موسیقی نواحی بود که حداقل انتظارمان این بود برای شرکت در این رویداد لااقل دعوت کوچکی صورت می‌گرفت.

سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به دبیری احمد صدری و به میزبانی کرمان تا سه‌شنبه ۱۳ آبان به صورت یک رویداد آنلاین با موضوع «دو بیتی خوانی» برگزار شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “انتقاد یک هنرمند موسیقی از جشنواره موسیقی نواحی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید