آخرین خبر

واکنش‌ها به تکریم شجریان پس از هجرت

اعلام خبری مبنی بر نامگذاری روز تولد استاد شجریان به نام روز ملی موسیقی با واکنش‌های متفاوتی از سوی کاربران در صفحه اینستاگرام ایران‌ آرت مواجه شد.

طی یک ماه گذشته که محمدرضا شجریان را از دست داده‌ایم و این استاد بلامنازع آواز دیگر در میان ما نیست، اخباری از گوشه و کنار شنیده می‌شود مبنی بر این‌که قرار است خیابانی را به نام او کنند یا جایزه‌ای با نام او اهدا شود و حتی  روز تولدش را روز ملی موسیقی نامگذاری کنند.

به گزارش ایران‌آرت، این اخبار با واکنش‌های مختلفی مواجه می‌شوند و در کنار موافقانی که دارند، مورد اعتراض برخی از دوستداران شجریان نیز قرار می‌گیرند چرا که آنها معتقدند استاد شجریان تا زمانی که در قید حیات بود مورد تکریم قرار نمی‌گرفت و  مسئولان حالا در غیاب او به جایگاهش در موسیقی ایران پی برده‌اند و یا حداقل به دلیل محبوبیتی که شجریان در میان توده مردم دارد با این موج مردمی همراه شده‌اند. کما اینکه تنها چند روز پس از درگذشت خسروی آواز ایران مسئولان شهری در تهران، شیراز، مشهد و اراک تصمیم گرفتند خیابانی را به نام خسروی آواز ایران کنند.

یکی از آخرین مطالبی که در  سایت آرت منتشر کردیم خبری مربوط به نامگذاری روز تولد استاد شجریان به نام روز ملی موسیقی بود که بسیاری از کاربران برای ما کامنت گذاشتند و نظرشان را در این مورد گفتند.

برای نمونه، خانم منصوره در اینستاگرام برای ما نوشته است: “وقتی زنده بودند باید اینکارو میکردند الان دیگه چه فایده‌ای داره، تا موقعی که زنده بودند قدر هنرشون رو ندانستند”. خانم مستانه اشرف‌آبادی هم نوشته است: “ای بابا مرده پرستی شغل مردمِ امروزیست”

کاربری با نام علی هم برای ما می‌نویسد: “قدر آیینه بدانیم چو هست، نه در آن وقت که افتاد و شکست. زمانی که زنده بودن ممنوع صدا بود حالا خیابان به اسمش می‌خوان بکنن و روز به اسمش ثبت میکنن”

44

آقای حسین سلیمانی هم پیشنهادی جالبی دارد. او نوشته است: “پیشنهاد عالیست و اگر مورد قبول بالا دستی‌ها قرار نگرفت این مورد بصورت یک همایش خصوصی مانند جشن حافظ توسط خانواده برگزار شود و جوایز آن کاملا مردمی باشد، پیشنهاد من حساب بانکی مخصوص این جایزه توسط مردم بصورت افتخاری هر کس هر مقدار که می‌تواند برای اعتلا و اعتبار موسیقی کمک کند تا مقدار پول در حساب به برندگان بصورت عادلانه توسط داورها پرداخت شود تا کمکی شود به جوانان هنرمند آینده ساز ایران”

اما کاربر دیگری با نام ناصر نظر متفاوتی دارد و به یک دلیل با نامگذاری روز تولد شجریان به نام روز ملی موسیقی مخالف است، او می‌نویسد: “مگر موسیقی فارسی مال همه مردم ایرانه که می‌خواین ملی‌اش بکنید عربها واسه خودشون موسیقی دارند تورکها واسه خودشون موسیقی دارند کردها واسه خودشون موسیقی دارند ایشون واسه طرفداران خودشون قابل ارزشه ولی به همه ایرانیها نباید تحمیل بشه به عنوان تنها اواز خوان ایران.”

33

برخی دیگر از کامنت‌هایی که دنبال‌کنندگان اینستاگرام ایران‌آرت در واکنش به خبر مربوط به نامگذاری روز تولد شجریان به نام روز ملی موسیقی نوشته‌اند را در ادامه می‌بینید.

BeFunky-collage(117)

اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا طرح نامگذاری روز تولد شجریان به نام روز ملی موسیقی به تصویب می‌رسد و اجرایی خواهد شد یا خیر، طرحی که شاید به گفته خیلی از دوستداران شجریان خیلی دیر مطرح شد ولی در هر صورت آن را باید به فال نیک گرفت.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “واکنش‌ها به تکریم شجریان پس از هجرت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید