آخرین خبر

علی رهبری آثار بتهوون را در چین اجرا می‌کند

به گزارش آوای ایرانیان علی رهبری آهنگساز و رهبر ارکستر روز جمعه چهاردهم مهرماه به دعوت ارکستر فیلهارمونیک هانچو کشور چین رهبری ارکستر کنسرت مجموعه آثار منتخب بتهوون را به عهده خواهد گرفت.

این کنسرت با عنوان «صدای با شکوه» به آثار لودویک فان بتهوون آهنگساز بزرگ آلمانی اختصاص داده شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته گرهارد اوپیتس نوازنده مشهور آلمانی علی رهبری را همراهی کند.

در این کنسرت «اورتور اگمونت»، «موسیقی متن نمایشنامه گوته»، «کنسرتو پیانوی شماره پنج» معروف به «کنسرت امپراتور» و «سمفونی شماره سه» معروف به «سمفونی قهرمانی» اجرا خواهند شد، این سمفونی توسط بتهوون به ناپلئون بناپارت هدیه شده است.

بتهوون در طول زندگی خود آثار بسیاری آفرید که ۹ سمفونی، پنج کنسرتو پیانو، یک کنسرتوی ویولن، سی و دو سونات برای پیانو، شانزده کوارتت زهی، دو مس و اپرای فیدلیو از آن جمله‌اند.

علی رهبری که اکنون سمت رهبری دایم مهمان اپرای مارینسکی را به عهده دارد، تمامی آثار سمفونیک این آهنگساز آلمانی را اجرا و اغلب آنها را نیز ضبط کرده که از آن جمله می‌توان به رهبری اپرای فیدلیو در شهر مانهایم آلمان با ستاره‌هایی چون گوینیت جونز و تئو آدام و ضبط کل ۵ کنسرتوی پیانو با یاسمینکا ستانچول برنده مسابقه بتهوون در وین، اشاره کرد.

هانچو شهری در شرق کشور چین و مرکز استان ژجیانگ است. هانچو شهری توریستی است و جاذبه‌های طبیعی فراوانی برای گردشگران دارد.

شهر تاریخی هانچو مرکز تولید ابریشم چین است و از قدیم جزو شهرهای مهم جاده ابریشم بوده و مارکو پولو از این شهر به عنوان زیباترین شهر چین و بهشت روی زمین نام برده است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “علی رهبری آثار بتهوون را در چین اجرا می‌کند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید