آخرین خبر

چرا ترکیه بهشت خواننده های مهاجر شده است؟

آوای ایرانیان: موضوع مهاجرت خواننده‌های ایرانی به خارج از کشور علی رغم آنکه می تواند یک تصمیم شخصی برای زندگی سلبریتی ها باشد اما از آنجا که رفتار و کردار بسیاری از چهره های مشهور هنری به لحاظ مشهوریت زیر ذره بین مخاطبانشان قرار دارد و همچنین بسیاری از این سلبریتی های هنرمند الگویی برای جوانان محسوب می شوند، ناخواسته بسیاری از موارد مربوط به زندگی شخصی این هنرمندان مورد توجه اقشار مختلف قرار می گیرد.

چند وقتی است، فضای موسیقی کشور درگیر انتشار اخبار مهاجرت خواننده های پاپ است که این موضوع به یکی از داغ ترین مباحث روزهای اخیر مخاطبان در فضای مجازی بدل شده بود و االبته موضوع مهاجرت موافقان و مخالفان خاص خود را دارد، فارغ از این موضوع که مطرح کردن این مسئله در فضای مجازی صرفا یک بازی رسانه ای و تبلیغاتی میتواند باشد تا هنرمندانی که به هر دلیلی در جذب مخاطب موفق نبودند از این طریق به جشم بیایند. البته این ترفند شامل همه خواننده های مهاجرت کرده چند وقت اخیر نمی‌شود.

 

 

اما در دروان کرونایی که در آن به سر می بریم خواننده هایی چون مانی رهنما، مهدی مدرس، مهراد جم و رضا شیری از کشور مهاجرت کرده اند که بنا به هر دلیل و انگیزه ای تصمیم گرفتند، ادامه زندگی شخصی و شاید هنری خود را در خارج از کشور سپری کنند که بدون شک این موضوع یک انتخاب شخصی محسوب می‌شود اما نکته ای که در این جا قابل تامل خواهد بود این مسئله است که مقصد مهاجرت تمامی این خواننده ها، کشور ترکیه است و گویا کشور ترکیه در روزهای کرونایی تبدیل به بهشت خواننده های مهاجرت کرده شده است حال به این مسئله گرانی ارز را هم حساب کنید و به این نتیجه می رسید که یک هنرمند که همراه خواننده خود به کشور ترکیه مهاجرت میکند تا چه اندازه باید سرمایه داشته باشد تا در کشوری که درآمدی برای فعالیت موسیقی اش ندارد بتواند سالها زندگی کند مسلما به رقمی نجومی دست پیدا می‌کنیم و  مهم ترین علامت سوال و تامل برانگیز در همین ابتدا پیش می آید.

اما ترکیه، کشوری که طی چند سال اخیر علاوه بر خوانندگان میزبان بسیاری از هنرمندان مهاجرت کرده ایرانی بوده است و بسیاری از این هنرمندان با زندگی در ترکیه و برای رهایی از بی پولی و بیکاری به پیشنهادات همکاری سایت های شرطبندی معمولا نه نگفته اند زیرا مقر اصلی مسئولین این بنگاه های شرطبندی فارسی زبان، در کشور ترکیه نهفته است .

 

از سوی دیگر وقتی شاهد هستیم تمامی خواننده هایی که طی چند ماه اخیر از کشور مهاجرت کرده اند به کشور ترکیه رفته اند، باید با نگاه شک برانگیز به این موضوع نگریست و چه ارتباطی میان جولان مدیران سایت های شرطبندی در ترکیه با مهاجرت هنرمندان به این کشور است؟ که باید منتظر ماند تا در آینده ای نزدیک جواب این پرسش مشخص شود.

اما همانطور که اشاره شد، رضا شیری خواننده باسابقه پاپ که با آهنگ “بزن زیر گریه” به شهرت در دنیای موسیقی رسید پس از آنکه طی چند سال اخیر نتوانست به موفقیت چندانی در برپایی کنسرت دست یابد سرانجام دست به مهاجرت به کشور ترکیه زد.

رضا شیری فارغ التحصیل فوق دیپلم معماری است. نکته جالب آنکه رضا شیری سالها به دلیل فعالیت زیرزمینی غیر مجاز و ممنوع الکار بود،

پدر او مرتضی شیری نام دارد که یکی از قهرمانان بوکس ایران است و مدال طلای اسیا را دارد و بعد از انقلاب  اولین شخصی بود که توانست مجوز حضور در المپیک را بدست آورد.

 

 

نکته غم انگیز آنکه رضا شیری سه خواهر دارد که متاسفانه هر سه خواهر او ناشنوا هستند و خواهر کوچک او که مونا نام دارد قهرمان المپیک تکواندوی معلولین است.

اما رضا شیری که بدون خداحافظی از پسر محمدرضا و پدرش مرتضی شیری به خارج از کشور مهاجرت کرد در اظهارنظری کوتاه پس از مهاجرت گفته است: «من از کشور فرار نکردم و صرفا تصمیم گرفتم برای مدتی سبک زندگی خود را تغییر دهیم و قرار هم نیست حالا که مهاجرت کرده ام علیه کشورم موضع‌گیری کنم و بازگشتم به کشور بستگی به مسائل بسیاری دارد»

به هر حال این صحبت های کوتاه رضا شیری تا حدودی خیال مخاطبانش را برای عدم همکاری با سایت های شرطبندی راحت کرده است اما باید ببینیم آخر و عاقبت خوانده هایی چون  رضا شیری، مانی رهنما، مهراد جم و مهدی مدرس پس از مهاجرت به ترکیه چه خواهد شد.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “چرا ترکیه بهشت خواننده های مهاجر شده است؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید