آخرین خبر

«تنهاتر از مسیح» روضه‌ای مصور از عاشورا است

به گزارش آوای ایرانیان نجم‌الدین شریعتی مجری تلویزیون که به تماشای نمایش «تنهاتر از مسیح» نشسته بود درباره این اثر نمایشی عنوان کرد: «تنهاتر از مسیح» نمایش جذاب و خوبی بود البته ما نمک‌گیر سفره هنردوستان هستیم و قبل از این، نمایش «جهان بانو» را هم تماشا کرده بودم. «تنهاتر از مسیح» که روضه‌ای مصور از واقعه عاشورا است برایم جذاب بود. همیشه هنرمندی دوستان را تحسین کرده‌ام و به نظرم این اتفاق مبارک و سفره بزرگی که در ایام ماه محرم و صفر پهن شد، بسیار کار فاخری است و جا دارد خداقوت و خسته نباشید به تک تک عزیزان در نمایش بزرگ «تنهاتر از مسیح» عرض کنم.

این مجری در جواب این سوال که کدام بخش از نمایش تاثیرگذارتر بود، بیان کرد: قصه شهادت قمر بنی هاشم (ع) برایم خیلی عجیب و دردناک است و به نظرم اوج غربت امام حسین (ع) را به تصویر می‌کشد. این غریبی امام (ع) برایم همیشه سنگین بوده است و بعد از آن بود که کمر سیدالشهدا (ع) شکسته شد.

وی ادامه داد: من مدام و مرتب در ذهن خودم در لحظه به لحظه نمایش این شعر را زمزمه می‌کردم که «گودال قتلگاه پر از بوی سیب بود / تنهاتر از مسیح کسی بر صلیب بود». نمایش «تنهاتر از مسیح» روایتی از واقعه عاشورا به زبان هنر است. به تعبیر رهبر معظم انقلاب، عمیق‌ترین و تاثیرگذارترین قصه‌های تاریخ اگر در قالب هنر نیایند ماندگار نخواهند بود. به عقیده من همین امر موجب شده که این نمایش در ذهن مخاطبان ماندگار شود.

نجم‌الدین شریعتی در پایان بیان کرد: توصیه می‌کنم به همه نوجوانان و جوانان که این نمایش فاخر را تماشا کنند. وقتی که قصه عاشورا و غربت اهل بیت (ع) را در نمایش «تنهاتر از مسیح» ببینند به نظرم سال‌های سال در ذهن‌شان ماندگار خواهد بود.

چهارمین فصل نمایش «تنهاتر از مسیح؛ راه سرخ» به کارگردانی حسن بزرا و تهیه کنندگی علی اسماعیلی وقایع مهم تاریخ از عید غدیر خم تا عاشورای سال ۶۱ هجری را روایت می‌کند.

این نمایش محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که به همت موسسه هنری رسانه‌ای سیمای ققنوس در بوستان ولایت تهران روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه و رزرو بلیت رایگان این نمایش به سامانه NAMATICKET.IR مراجعه کنند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«تنهاتر از مسیح» روضه‌ای مصور از عاشورا است”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید