آخرین خبر

لغو کنسرت معروف‌ترین خواننده آلمان در شب کریسمس

کنسرت شب کریسمس هلنه فیشر ستاره موسیقی آلمان به دلیل کرونا در تلویزیون آلمان، اتریش و سوئیس لغو شد.

هلنه فیشر هنرمندی است که موفق شد در سال‌های اخیر مردم را بار دیگر به گوش‌کردن آهنگ‌های زبان آلمانی علاقه‌مند کند. امسال کنسرت شب عید کریسمس او به دلیل کرونا در تلویزیون آلمان، اتریش و سوئیس لغو شد.

رسانه‌های آلمانی اعلام کردند که شوی هلنه فیشر به علت همه‌گیری ویروس کرونا برگزار نمی‌شود و تنها به پخش بریده‌هایی از شو سال‌های گذشته بسنده می‌شود.

به گزارش ایران‌آرت، موسیقی آلمانی مخاطبان “خاص” خود و در مقایسه با موسیقی انگلیسی مخاطبان “محدود‌تری” دارد. به همین دلیل بیشتر هنرمندان آلمانی با نگاه به بازار جهانی به موسیقی “انگلیسی‌زبان” روی می‌آورند. اما کیفیت کار برخی از هنرمندان مانند هلنه فیشر به گونه‌ایست که این مرزها را جابه جا می‌کند.

به نقل از دویچه وله، مخاطبان ترانه‌های آلمانی بیشتر “سالمندان” و لایه‌های محافظه‌کار هستند. این تعریف البته در مناسبت‌هایی چون ایام شادخواری کارناوال معنی‌اش را از دست می‌دهد. البته در آلمان دوران‌هایی هم بوده که همچون سال‌های “نویه دویچه وله” در دهه ۷۰ و ۸۰ با خوانندگانی مانند “نِنا و فالکو” نسل جوان با موسیقی آلمانی‌زبان آشتی کرد.

در سال‌های اخیر اما این هلنه فیشر بوده که موفق شده با شوهایش در آلمان میلیون‌ها نفر را به پای تلویزیون‌ بکشاند، بلیت‌های کنسرت‌های او از ماه‌ها قبل پیش‌فروش شوند و سالن‌ها همواره پر از جمعیت باشند.

هلنه فیشر از اولین اجرای خود در ۲۰۰۵ تاکنون برنده جوایز متعددی شده‌است: جوایز بامبی در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ و همچنین جایزه تلویزیون ایالت بایرن، کسب ۱۰ جایزه بهترین‌های سال (رکورد آلمان) در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹، کسب ۱۷ جایزه ECHO POP (رکورد آلمان)، کسب ۷ جایزه خروس طلایی (رکورد آلمان)، دو جایزه دوربین طلایی، چهار جایزه تاج موزیک محلی.

هلنه فیشر از آغاز کار هنری تاکنون ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار آلبوم به فروش رسانده است. از این میزان ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار آن در آلمان به فروش رفته است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “لغو کنسرت معروف‌ترین خواننده آلمان در شب کریسمس”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید