آخرین خبر

شمارش معکوس برای گرمی 2021

آوای ایرانیان: هفتاد و پنج جایزه گرمی در یک سال سخت کرونایی رقابت سهمگینی را در پایان ماه نخست میلادی شاهد خواهند بود.

 هستی امیری : در حالی که دنیای بیماری زده خود را آغاز سال نو میلادی می کند اما موزیسین ها و دوست داران موسیقی نفس های شان را در سینه حبس کرده اند و شمارش معکوس برپایی گرمی را آغار کرده اند

این مراسم از ۴ می سال ۱۹۵۹شروع شد که در آن زمان توسط اعضاء گروه ناراز(NARAS)  اجرا شد. هر سال این مراسم ژانر های پاپ، راک، رپ، آر اند بی، کانتری، کلاسیک، جز، رگه و گوسپل را پوشش می دهد که در هر دوره بیشتر از ۷۵ جایزه توسط آکادمی گرمی به منتخبین داده می شود. برگزیدگان، جایزه ای دریافت می کنند که شکل ظاهری آن شبیه گرامافون پایه دار سمبولیک طلایی کوچک است و این جایزه در بین موسیقی دان ها و یا خوانندگان جهان، شناخته شده و بیسار معتبر است.

هر ساله برندگان این مراسم، ممکن است یک یا چندین جایزه با خود به خانه ببرند. اولین گرمی در شهر لس آنجلس در سال ۱۹۵۹ برگزار شد که در آن ۲۸ جایزه به برگزیدگان داده شد. شناخته شده ترین و مشهورترین اسامی آن سال: الا فیتزجرالد Ella Fitzgerald))، فرانک سیناترا(Frank Sinatra) ، و تریو کینگسون (The Kingson Trio) بودند.

جایزه گرمی

اولین ژانر شناخته شده ی راک، توسط این آکادمی در مراسم سال ۱۹۸۰ بود و ژانر رپ در سال ۱۹۸۹ در این مراسم اجرا شد. اولین جایزه موزیک ویدیو در سال ۱۹۸۲ داده شد که با توجه به پیشرفت، بزرگتر و مهم شدن موزیک ویدیو ها در بازار موسیقی انتخاب شد.

همچنین با توجه به بزرگتر شدن بازار موسیقی لاتین، ناراز (NARAS) ، آکادمی جدیدی به نام لاراز(LARAS)  را در سال ۱۹۹۷ تشکیل دادند تا یک مراسم گرمی لاتین Latin Grammy Awards) ) وجود داشته باشد تا از این نوع موسیقی هم قدردانی کنند. اما تنها راه نامزد و یا شنیده شدن در لاتین گرمی این است که آن رکورد (آهنگ یا آلبوم) به زبان اسپانیایی یا پرتغالی باشد. تاریخ شروع انتخاب نامزد های این مراسم، از یکم تا سی ام جولای همان سال است. اولین لاتین گرمی در لس آنجلس در سال ۲۰۰۰ برگزار شد. از برندگان آن مراسم می توان به کارلوس سانتانا (Carlos Santana)  و شکیرا Shakira) ) اشاره کرد.

حتما می دانید که مراسم گرمی پیش رو، در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۱ ، حتی با وجود وضعیت قرنطینه البته با تلاش جدی و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

با توجه به مرور زمان، از روزی که این مراسم شروع شده تا به امروز جایزه گرمی، اعتبار بیشتری کسب کرده است و در بازار موسیقی هم تاثیر بسیار زیادی دارد.

جالب است بدانید در این مراسم حتی با وجود اخبار و حواشی منفی، بسیاری از هنرمندان که نامزد بخش های مهم این مراسم از جمله: نامزد آهنگ سال، رکورد سال، آلبوم سال، بهترین هنرمند جدید، بهترین موزیک ویدیو،  بهترین اجرا هم نشده اند، باز اعتبار و اهمیت این مراسم را بیشتر تایید می کنند.

البته بحث باند بازی و شک تردید به دلایل مختلف، در هر مراسمی از داوری بازی های فوتبال تا جوایز موسیقی همیشه وجود داشته است.

اما به نظر شما علت این که طی دو سال اخیر، تردید هنرمندان نسبت به وجود فساد در این مراسم بیشتر شده است، چیست؟

آریانا گرانده

برای مثال آیا می تواند برنده شدن بیلی آیلیش (Billie Eilish)، دختری که به جای خواندن بر روی صحنه، در میکروفون زمزمه می کند در مقابل آریانا گرانده (Ariana Grande) که های نت هایش (High notes) با خواننده ی پرآوازه ای چون ماریا کری  (Mariah Carey) مقایسه می شود، درست باشد؟

آیا قابل پذیرش است نامزدی آهنگ هایی که با شنیدن یا خواندن متن یکی، شما یه یاد کتاب غرور و تعصب ( Pride And Prejudice اثر جین آستن Jane Austen) می افتید و با شنیدن و یا خواندن متن دیگر، به یاد تبلیغات تلویزیونی دسر های تازه به بازار آمده می افتید، باید در یک بخش گذاشته شده باشد؟

آیا می توان نامزد نشدن آلبوم های پر فروش و رتبه آوردن از هنرمند های مطرح، دلیل فساد باشد؟ البته در این مورد، هر کس می تواند هرچقدر بخواهد دلایل مختلف خودش را بیاورد.

البته مقایسه امری است که همیشه در مطبوعات هنری وجود داشته، به خصوص زمانی که بحث جوایز مطرح باشد. حتی بهترین دوست ها که حامی یکدیگرند هم در آخر، با هم مقایسه می شوند. زیرا هر جایزه، تنها یک برنده دارد و آن یک برنده مسلما با مقایسه انتخاب می شود.

زیرکی گرمی این است که حتی با وجود انتقادات و نظرات مختلف هنوز تمام افراد با هر افکاری که دارند، آن مراسم برایشان مهم است و تماشا می کنند و دوست دارند حتی روزی برنده آن جایزه سمبلیک گرامافون طلایی بشوند. بنابراین اگر می خواهید برند شما هم همانقدر مهم و معتبر باشد از همین روش استفاده کنید.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شمارش معکوس برای گرمی ۲۰۲۱”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید