آخرین خبر

مجید اخشابی: «کنسرت آنلاین» پول دورریختن است

مجید اخشابی با انتقاد از روند برپایی کنسرت‌های آنلاین گفت: این هزینه ها را باید به بخش تولید و سفارش آثار باکیفیت اختصاص دهند تا در این شرایط کرونایی مشکلی از اهالی موسیقی حل شود.

به گزارش آوای ایرانیان، این روزها فعالیت‌های موسیقایی در روزهایی کرونایی، مثل دیگر بخش‌های هنری با تعطیلی مواجه شده  است و این کسادی بازار موسیقی بدون شک تاثیرات منفی خود را در آینده هم بر موسیقی کشور خواهد گذاشت.

اما از سوی دیگر برخی خوانندگان با حمایت نهادهای مرتبط، هر از گاهی دست به برپایی کنسرت‌های آنلاین می‌گذارند تا این فضای کرونایی و تعطیلی‌ها را برای مخاطبان تغییر دهند اما این بخش از فعالیت هنری با نقدهایی روبرو استو برخی هنرمندان به کنسرت آنلاین تمایل نشان می‌دهند اما برخی نه!

  • کنسرت آنلاین حس و حال کنسرت را ندارد

مجید اخشابی، مدرس موسیقی و خواننده سریال‌های نوستالژیک تلویزیون در این خصوص به خبرنگار شنو گفت: من با کنسرت آنلاین میانه‌ای ندارم و هنوز هم معتقدم اتفاقی بی‌معناست. اگر قرار باشد که مخاطب لذت ببرد و حس فضای کنسرت به او القا شود، در کنسرت آنلاین چنین حسی به او دست نخواهد داد.

وی با اشاره به ناکارآمدی این طرح اضافه کرد: در ماه‌های کرونایی حاکم بر موسیقی، برخی ارگان‌ها نیز برای کنسرت آنلاین هزینه کرده‌اند اما واقعا پخش فیلمی از قطعات تکراری خوانندگان در قالب کنسرت، چه حس متفاوتی را قرار است به مخاطب و علاقه‌مندان به موسیقی دست بدهد؟ به واقع باید گفت، فضای زنده کنسرت با طرح کنسرت آنلاین که این روزها شاهد هستم، بسیار متفاوت است.

  • هزینه کنسرت آنلاین را خرج تولید آثار فاخر کنند

اخشابی همچنین گفت: پخش یک سری فیلم‌ از اجرای دوباره برخی قطعات در قالب کنسرت آنلاین، پول دور ریختن است. با انجام این طرح‌ها نه هنرمند از فعالیتش نتیجه خاصی می‌گیرد و نه کسانی که این طرح‌ها را سفارش می‌دهند به خروجی مطلوب می‌رسند. این هزینه‎ها را بهتر است در مسیر تولید قطعات و سفارش آثار فاخر به هنرمندان خرج کنند.

این مدرس موسیقی توضیح داد: ارتباط فضای زنده کنسرت‌ها و کنسرت آنلاین مثل تئاتر و تله تئاتر است، هنر تئاتر حس زنده دارد و لحظه به لحظه با مخاطب ارتباط می‎گیرد. کنسرت زنده نیز همین است و زمانی که در قالب فیلم و غیره می‌آید، دیگر نمی‌تواند این بار حسی را به دوش بکشد.

  • راه حمایت از اهالی موسیقی، این طرح بی‌فایده نیست

وی با تأکید بر اینکه کنسرت آنلاین رویه‌ای بی‌فایده است، یادآور شد: من اصلا منکر فشاری که امروز بر هنرمندان موسیقی اعمال می‌شود نیستم. امروز باید به بچه‌های موسیقی کمک و از آنان حمایت کرد اما راهش چنین طرح‌هایی نیست.

مجید اخشابی اینگونه گفت: کاش در این خصوص  با اهالی موسیقی مشورت می‌گرفتند. معتقدم باید هزینه را به سمت تولید ببریم یعنی به اهالی موسیقی سفارش تولید آثار با محتوا و با کیفیت لازم را بدهند. چنین برنامه‌ریزی اثربخش‌تر است تا اینکه خواننده از کارهای تکراری خود دوباره فیلم بگیرد و به اسم کنسرت برای مخاطب پخش کند.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مجید اخشابی: «کنسرت آنلاین» پول دورریختن است”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید