آخرین خبر

ماجرای بودجه چند هزار میلیارد ساترا!

گروه  فرهنگ و هنر: همین چند روز پیش بود که کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای، بودجه‌ای را برای حمایت از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایرانی توسط ساترا اختصاص داد که به بودجه ۱۴۰۰ تعلق دارد. یک عده معتقدند این اقدام که با پیگیری‌های ساترا و در راستای اجرای سند شبکه ملی اطلاعات انجام می‌شود، کمک شایانی به رشد و توسعه این رسانه‌ها در فضای مجازی خواهد کرد و بعد از تصویب در صحن مجلس رسانه‌های صوت و تصویر داخلی می‌توانند طرح‌های توسعه‌ای خود را با حمایت تسهیلاتی پیگیری کنند و البته مطابق مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی حمایت از رسانه‌های صوت و تصویر ایرانی منحصراً بر عهده ساترا قرار داده شده است.

اما این پایان کار نبود و قاضی زاده هاشمی، رئیس کمیته فرهنگی و جمعیت کمیسیون تلفیق مجلس  به خبرگزاری مهر گفته بود: سهمی تحت عنوان حق السهم دولت از اپراتورها وجود دارد که سالانه اپراتورها ۲۸ درصد از درآمد خود را به عنوان حق السهم واریز می‌کنند که با پیشنهاد کمیسیون تلفیق مجلس قرار شد که این ۲۸ درصد به ۳۸ درصد تبدیل شود که حداقل از این طریق ۲ هزار میلیارد تومان منابع درآمدی اضافه می‌شود. این ۲ هزار میلیارد تومان برای تولید محتواهای فرهنگیه در فضای مجازی استفاده می‌شود، ما در جدول ۷، ۶۳ دستگاه فرهنگی داریم که فعالان حوزه فضای مجازی را احصا کردیم و نهایتاً ۱۵ دستگاه در حوزه فضای مجازی فعال هستند که قرار است این کمک‌ها در راستای تقویت محتوای فضای مجازی بین این دستگاه‌ها توزیع شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری دانشجو، این صحبت های رئیس کمیته فرهنگی و جمعیت کمیسیون تلفیق مجلس  درباره اختصاص بودجه برای برخی فعالان فضای مجازی و مخاطبان ابهاماتی به وجود آورده بود که برای اطلاع از جزئیات بیشتر با علی سعد، معاون اجتماعی ساترا گفتگوی کوتاهی داشته‌ایم که از نظرتان میگذرد:

سعد درباره اختصاص این ردیف بودجه گفت: در ابتدا باید بگویم این برای نخستین بار است که با رایزنی ساترا مبلغی به عنوان تسهیلات به پلتفرم ها در بودجه دیده می‌شود که هم کمک زیادی به توسعه محتوای ایرانی در فضای مجازی خواهد کرد و هم اتفاق خوبی را رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: فراموش نشود، هر سال مبلغ ۲۸درصد ازدرآمد اپراتورها به عنوان سهم دولت برای توسعه زیرساخت به خزانه واریز می‌شد و بخشی از آن برای توسعه محتوا به ۱۵ دستگاه فرهنگی تخصیص داده شده است و اینطور نیست که از بودجه از جای غیر مرتبط اختصاص داده شده باشد.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه، بودجه صدا و سیما(ساترا) در اختیار پلتفرمها برای تولید محتوا قرار خواهد گرفت و بهتر است مخاطبان تحت تاثیر فضاسازی های غلط در فضای مجازی قرار نگیرند زیرا همه چیز درباره بودجه ساترا شفاف است و مخاطبان می توانند با اطلاعات کامل همه موارد را رصد کنند.

وی گفت: البته عدد صحیح این بودجه ۳ هزار میلیارد تومان بوده که مبلغ مرتبط با صداوسیما به عنوان تسهیلات به پلتفرم ها برای تولید محتوا هزینه خواهد شد.

وی در پایان گفت: درست چند روز کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلایمی مصوب کرد مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر و حمایت از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایرانی، منحصرا بر عهده ساترا باشد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ماجرای بودجه چند هزار میلیارد ساترا!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید