آخرین خبر

پایان ممنوعیت چند ساله «راک» در ایران!

آوای ایرانیان: ماجرا وقتی معنا و مفهومی متفاوت به خود می‌گیرد که متوجه می‌شویم دفتر موسیقی ارشاد مجوز را برای قطعه یکی از مطرح ترین و در عین حال محبوب ترین خواننده‌های راک ایران صادر کرده است

در روزهایی که اغلب اخبار موسیقی کشور به حواشی مربوط به برپایی کنسرتهای خواننده های مطرح پاپ در جزیره کیش در پیک جدید کرونا مربوط می شود یک خبر بسیار مهم جریان موسیقی کشور آنطور که باید و شاید دیده و شنیده نشد و آن خبر مربوط به خروج موسیقی راک از لیست سیاه ممنوعیت وزارت ارشاد پس از سه سال بود.

موسیقی راک که حدود سه سالی است در کشور ممنوع شده و عملا هیچ کنسرت و آلبومی در این حوزه مجوز دریافت نکرده است، سرانجام با اعطای مجوز دفترموسیقی وزارت ارشاد به یکی از قطعات موسیقی راک، پس از سه سال موفق به دریافت مجوز شد و گمانه زنی ها  برای رفع ممنوعیت موسیقی راک پس از سه سال در کشور تقویت شد.

اما ماجرا وقتی معنا و مفهومی متفاوت به خود می‌گیرد که متوجه می‌شویم دفتر موسیقی ارشاد این مجوز را برای قطعه یکی از مطرح ترین و در عین حال محبوب ترین خواننده های راک ایران صادر کرده است و کاوه یغمایی برای قطعه «تظاهر کن» به خوانندگی و آهنگسازی خودش از سوی وزارت ارشاد مجوز دریافت کرده است.

کاوه یغمایی ۵۳ ساله که از سوی بسیاری از مخاطبان موسیقی راک در کشور شایسته ترین جایگزین برای پدرش (کوروش یغمایی) محسوب می شود از سوی طرفدارانش  لقب پدر راک را یدک می کشد، لقبی که تا پیش از این به پدرش اطلاق می شد.

کاوه یغمایی با هنرمندان زیادی در آلبوم‌های مختلف موسیقی به عنوان آهنگساز، و آراینده سازها نوازنده گیتار، فلوت، کیبورد، درامز و پرکاشن همکاری کرده است. .وی همچنین استاد موسیقی خواننده مشهوری  چون سیروان خسروی بوده است. اولین آلبوم او با نام مترسک با آهنگسازی، تنظیم، نوازندگی و خوانندگی خودش در سال ۱۳۸۲ منتشر شد که این آلبوم کمک زیادی به سیروان خسروی کرد که او وارد موسیقی شود.

گفتنی است، کاوه یغمایی برای پیگیری موسیقی روز دنیا و همچنین ایجاد همکاری با موزیسین‌های بین‌المللی ایران را ترک کرد. او پس از آن در ونکوور کانادا اقامت گزید. آلبوم دوم خود را با نام سکوت سرد توسط کمپانی ترانه در سال ۱۳۸۶ منتشر کرد اما این هنرمند سال  ۱۳۹۰ به ایران بازگشت و در سال ۱۳۹۵ آلبوم منشور را منتشر کرد و همچنان در کشور به فعالیت خود ادامه می دهد.

منبع: شنونیوز

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “پایان ممنوعیت چند ساله «راک» در ایران!”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید