آخرین خبر

برپایی “بیست هزار فرسنگ زیر دریا” ایتالیایی در باران + تصاویر

آوای ایرانیان: پینو دی‌بودو، با ابراز علاقه به نمایش های ایرانی تاکید کرد: احساسات بازیگر و تماشاگران در اجرای تعزیه برای من بسیار مهم است و کنجکاوم درباره آن چیزهای بیشتری بدانم.

به گزارش آوای ایرانیان، پینو دی‌بودو، در نشست خبری نمایش «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» که ظهر امروز در تئاتر باران برگزار شد، از علاقه ی خود به نمایش های ایرانی گفت و اذعان کرد: من در شناخت فرهنگ ایران، دوست دارم اطلاعات بیشتری درباره نمایش ایرانی پیدا کنم و یک نوع از نمایش هایی که دوست دارم خیلی درباره اش بدانم تعزیه است. احساسات بازیگر و تماشاگران در اجرای یک نمایش تعزیه برای من بسیار مهم است. من در دانشگاه همکاری داشتم که تحقیقاتی درباره تعزیه کرده بود و این مرا کنجکاو کرد که چیزهای بیشتری درباره تعزیه یاد بگیریم.

 دی بودو که در زمان اجرای نمایش های تعزیه خوانسار به این شهرستان سفر خواهد کرد، ادامه داد: تعزیه از یک تاریخ بسیار غنی برگرفته شده و بخشی از گذشته ای است که به ما به ارث رسیده است. ما می توانیم از آن استفاده کنیم تا امروزمان را به خوبی بگذرانیم. من می دانم که تعزیه یک قصه مقدس است و برای من بسیار آموزنده خواهد بود که راز این ماندگاری را کشف کنم و بدانم چطور یک نمایش سالهای سال اجرا می شود و هر بار تازه تر از گذشته ادامه پیدا می کند.

 این مدرس دانشگاه و کارگردان تئاتر اروپا، ادامه داد: صدا در تعزیه بسیار مهم است، همین طور عکس العمل تماشاگران به اجرای بازیگران بسیار جذاب و فوق العاده است. بخش های دیگر تعزیه مثل لباس و طراحی و شکل گیری این نمایش برای من بسیار جذاب و فوق العاده مهم است.

 پینو دی بودو، اضافه کرد: من در دانشگاه فلسفه خوانده ام و در رابطه با رشته انسان شناسی، درباره سنت های قومی قبیله ای فرهنگ های مختلف تحقیق کرده ام. همین طور تاریخ ایران را مطالعه کرده ام، اما وقتی به اینجا آمدم علاقه من به شناخت فرهنگ ایران بیشتر شد. این اشتیاق زمانی شکل گرفت که با مردم ایران ملاقات کردم. مردم مرا هدایت کردند که بخواهم در مورد فرهنگ شما بیشتر بدانم. ما خیلی علاقه داریم به پلی برسیم که در آن پل همدیگر را ملاقات کنیم و از همدیگر بیشتر بدانیم و آن پل تئاتر است.

 وی افزود: ما نمی توانیم جهان را تغییر دهیم اما می توانیم کمک کنیم در تئاتر همدیگر را ببنیم و در این ملاقات فرهنگی همدیگر را بیشتر بشناسیم. تئاتر نه فقط معرفی و اجرای یک قصه، بلکه تلاشی برای انجام این ملاقات فرهنگی است تا بتوانیم بر هم تاثیر بگذاریم و تغییر ایجاد کنیم.

img_8304-copy img_8306-copy img_8308-copy img_8310-copy img_8311-copy img_8313-copy img_8321-copy img_8326 img_8328-copy img_8329-copy img_8333-copy img_8339-copy img_8343

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برپایی “بیست هزار فرسنگ زیر دریا” ایتالیایی در باران + تصاویر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید