آخرین خبر

«دراکولای سفید» نگاه صلح آمیز دارد/ چطور قدرت به دیکتاتوری می‌رسد

کارگردان نمایش «دراکولای سفید» معتقد است وقتی قدرت بدون علم، هنر و عشق باشد به جای آن دیکتاتوری ظهور می‌کند.

محسن میرزاخانی کارگردان نمایش «دراکولای سفید» که در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است درباره اجرای این نمایش و انتخاب بازیگران گفت: خوشبختانه گروه نمایش بسیار با من همراه هستند و همین مساله باعث شده از اجرا رضایت داشته باشم. با سمیرا حسینی از قبل آشنایی داشتم و حتی از زمانی که در حال نگار ش متن بودیم به حضور وی در نمایش فکر می‌کردم.

وی ادامه داد: معمولا در زمان نگارش نمایشنامه به افرادی که به صورت عینی می‌شناسم، فکر می‌کنم و از همان زمان آنها را به جای کاراکترهای نمایش می‌گذارم و بعدا در صورت هماهنگ نشدن شرایط، بازیگر دیگری را جایگزین می‌کنم. البته پیش از این با متین ستوده همکاری نداشتم و از طریق سمیرا حسینی که با وی دوست بود به گروه معرفی شد. از حضور خانم ستوده بسیار راضی هستم چون وی فردی بسیار حرفه‌ای، صبور و همراه است و ایده‌های خلاقانه‌ای در مورد کار پیشنهاد می‌دهد.

میرزاخانی درباره مضمون نمایش بیان کرد: نمایش قبلی من با نام «Rem» که سال ۹۴ به صحنه رفت اثری درباره صلح بود و این نمایش نیز به نوعی درباره همین مساله است و نگاهی صلح آمیز دارد البته با شیوه بیانی متفاوت. در نمایش «دراکولای سفید» این مساله مطرح می‌شود که وقتی قدرت بدون علم، هنر و عشق ظهور کند شاهد شکل گیری یک دیکتاتوری می‌شویم.

این کارگردان تئاتر درباره داستان نمایش توضیح داد: استیو جابز، استیون اسپیلبرگ و رومئو که هرکدم نماینده علم، هنر و عشق هستند باید برای به دست آوردن دل دختری در بند تلاش کنند و تنها از این طریق است که می‌توانند او را رها سازند … در نهایت این مساله مطرح می‌شود که اگر فرد قدرت طلبی با زور بخواهد به اهدافش برسد شاهد بروز یک دیکتاتور خواهیم بود که از عشق و علم و هنر برای رسیدن به اهدافش فاصله گرفته است.

وی در پایان صحبت هایش ابراز کرد: این نمایش در واقع یک پارودی است که چگونگی عشق و هنر در دنیای امروز را به چالش می‌کشد اما می‌بینیم اگر همین‌ها هم در کنار قدرت نباشند، دیکتاتوری شکل می‌گیرد. تلاش ما این بوده که در طراحی گریم و صحنه پردازی نیز همین مفاهیم را دنبال کنیم.

نمایش «دراکولای سفید» با طراحی و کارگردانی محسن میرزاخانی و تهیه‌کنندگی مشترک حسام آهنگر و محسن میرزاخانی از اول دی ماه ساعت ۲۰:۳۰ در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه رفته است.

متین ستوده، سمیرا حسینی، دانیال چاووشی، ایمان مهدی زاده، حمید نورزاده، احسان اصغری، عرفان فهرستی، نسیم کیانی، محدثه قانع و امیر محمد چاووشی از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر به‌ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش روایت زندگی دختری بوده که در بند اسارت به سر می‌برد. تنها راه نجات او آمدن فردی است که از آن با نام دراکولای سفید یاد می‌شود…

«دراکولای سفید» توسط دانیال چاووشی و محسن میرزاخانی به نگارش درآمده است.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«دراکولای سفید» نگاه صلح آمیز دارد/ چطور قدرت به دیکتاتوری می‌رسد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید