آخرین خبر

موسیقی در گلدن گلوب ۷۸

هفتاد و هشتمین مراسم گلدن گلوب در حالی ۱۱ اسفند برگزار می‌شود که تمام نگاه‌های این دوره در بخش موسیقی به حضور هنرمندان چهره اولی و بحث حقوق برابر سیاه‌پوستان معطوف شده است.

هستی امیری: مراسم گلدن گلوب جزو مهمترین مراسم و جوایز سینمایی و بازیگری است که از سال ۱۹۴۴ کار خود را شروع کرده است. همواره فرش قرمز، افراد حاضر، همچنین موسیقی این آکادمی مورد توجه و بحث همگان به خصوص هنرمندان و محافل هنری بوده است.

برابری حقوق سیاه‌پوستان و سفید پوستان همیشه در تمام دنیا مورد بحث بوده اما به خاطر وجود آمریکایی‌های بومی و آمریکایی‌های سفید پوست، این کشور همیشه بیشترین کشمکش و طولانی‌ترین داستان‌ها را داشته است. بعد از ریاست جمهوری ابراهام لینکلن (Abraham Linkoln) حتی در دوران رییس جمهور جی.اف کندی (J.F Kennedy) تلاش های بسیار زیادی برای برابری حقوق این دو قشر انجام شده است. البته همانطور که شاهدیم در دو سال اخیر با توجه به حوادث پیش آمده در ایالات متحده این بحث دوباره داغ شده و جزو مهمترین و پراعتراض‌ترین موضوع مردم آمریکا شده است و اعتراضات زیادی هم در سراسر این کشور بزرگ به راه افتاده است. بحث برابری نه تنها بر روی رفتار سیاستمداران و بشردوستان بلکه بر روی هنر و آثار هنری تاثیر شگرفی گذاشته است.

هنر و سیاست دو دنیای جدایی هستند که یکی کردنشان بهترین گزینه برای رساندن منظور خود نمی‌باشد اما خیلی از هنرمندان برای نشان دادن حمایت خود، تصمیم گرفتند از هنر خود استفاده کرده تا برای برابری موافقت خودشان را نشان دهند. اگر کمی دقت کنید بهتر متوجه می‌شوید که بیشترین نامزدی‌های این دوره از مراسم یعنی گلدن گلوب دوره ۷۸، بیشترین فیلم‌ها، انیمیشن‌ها و موسیقی‌هایی هستند که درباره همین موضوع ساخته و منتشر شده‌اند.

در بخش‌های بهترین فیلم دراما، بهترین فیلم موزیکال، بهترین نقش اجرای زن، بهترین نقش اجرای مرد، بهترین انیمیشن، بهترین فیلم بین المللی و بخش های دیگر این دوره، نام فیلم هایی از بازیگران و کارگردانان مختلفی دیده می شود اما بیایید با هم یک نگاهی به نامزدهای بخش موسیقی این مراسم جذاب و دوست داشتنی بیاندازیم.

اولین نامزد بخش موسیقی، آهنگ “جنگیدن برای تو” (Fight For You) به خوانندگی .H.E.R. و آهنگسازی دو نفر  Dernst Emile II, Tiar  Thomas که از فیلم “Judas and the Black Messiah” تولید شرکت برادران وارنر است (Warner Bros.).

دومین نامزد بخش موسیقی یک آهنگ از فیلم ساخته شده توسط شرکت نتفلیکس است به نام “The Trial of the Chicago 7” یعنی آهنگ “Hear My Voice” به آهنگسازی Daniel Pemberton و Celest.

سومین نامزدی آهنگ “Speak Now” به آهنگسازی  Leslie Odom Jr., Sam Ashworth از فیلم “One Night in Miami” که توسط شرکت آمازون (Amazon) ساخته و پخش شده است.

چهارمین نامزدی برای آهنگ “Tigress & Tweed”  که توسط آهنگسازان Andra Day, Raphael Saadiq ساخته شده و از فیلم “The United States vs. Billie Holiday” (Hulu).

و آخرین نامزدی برای آهنگ ایتالیایی است که از فیلم ایتالیایی “The Life Ahead” است به اسم “Io Sì (Seen)”.

همانطور که قبلا گفته شد بیشتر نامزدهای این مراسم با موضوع اصلی سیاه‌پوستان و تلاش آنها برای برابری با سفیدپوستان است و متن تمام آهنگ‌های نامزد شده هم درباره همین آزادی خواسته شده و وحدتی که برای رسیدن به هدف مشترک است، نوشته شده و خوانده شده‌اند. به جز آهنگ Io Si (seen) از فیلمی که موضوع و فضای متفاوتی دارد در حقیقت داستان این فیلم درباره زنی ربوده شده است و موضوعش برمی‌گردد به زمانی که بازیگر زن احساس می‌کند که دیده نمی‌شود اما در واقع یک شخصی در داستان فیلم هست که همواره مراقب اوست و به راحتی احساسات و روح او را می‌بیند.

نکته مثبت و قابل توجه نامزدهای جوایز امسال این است که بیشترین نامزدها در واقع اشخاصی هستند که به تازگی نام‌شان شناخته شده و اولین باری است که در این مراسم دیده می‌شوند به عبارتی سال اولی‌ها هستند.

با توجه به ویروس کرونا و با آن که سبک زندگی کل مردم جهان و اجرای تمام برنامه‌های هنری امسال نسبت به سال‌های گذشته فرق اساسی دارد، امیدواریم به تمامی حاضران این مراسم خوش بگذرد و زمان خوبی را داشته باشند و جوایز به کسانی برسد که زحمت کشیده‌اند و حق‌شان است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “موسیقی در گلدن گلوب ۷۸”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید