آخرین خبر

معرفی هیات انتخاب متون هفدهمین جشنواره تئاتر رضوی

به گزارش آوای ایرانیان  به نقل از روابط‌عمومی جشنواره ملی تئاتر رضوی، هوشنگ هیهاوند، نوشین تبریزی و ایوب آقاخانی، سه درام نویس و کارگردان تئاتر، به عنوان هیات انتخاب متون هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی معرفی شدند.

این هیات سه نفره خوانش و انتخاب ۱۴۵ اثر متقاضی حضور در جشنواره را آغاز کرده است.

هوشنگ هیهاوند، متولد ۱۳۳۸ مسجدسلیمان، بازیگر و کارگردان، پژوهشگر و مدرس تئاتر است که از سال های ۵۲ به بعد فعالیت تئاتری خود را آغاز کرده و در آثار متعدد نمایشی از جمله نمایش‌های «مکبث»، «دیر راهبان»، «گالیله» به کارگردانی فرهاد مهندس‌پور بازی کرده است. بازی در فیلم سینمایی «شهر زیبا» اصغر فرهادی از سوابق سینمایی وی به شمار می رود. هیهاوند کسب جوایز متعدد تئاتری، داوری جشنواره‌های مختلف تئاتری و نگارش چندین مقاله، نقد و … را در پرونده کاری دارد.

نوشین تبریزی نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر که دانش آموخته دانشکده هنر و معماریست، فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۷۸ آغاز کرده و در کارنامه هنری خود آثار موفقی همچون «تالاب هشیلان»، «طعم آلوی جنگلی»، «موش توی پیت حلبی»، «خانه پدری»، «رومئو و ِولیت»، «بوتولیسم»، «نیازمندیها»، «محبوبه‌ها» و «گنجفه» را دارد.

ایوب آقاخانی نویسنده، کارگردان، بازیگر و مدرس تئاتر و سینما، زاده ۱۳۵۴ در تبریز، علاوه بر مسؤولیت‌های اجرایی در فضای تئاتر و استمرار فعالیت در تولیدات نمایشی و رادیویی، تالیف ۴۴ نمایشنامه، ۲ پژوهش و مجموعه اشعار، ترجمه چهار اثر ، کارگردانی ۲۵ اثر نمایشی و بازی در چندین تئاتر، سریال، فیلم سینمایی همچنین کسب جوایز متعدد هنری در حوزه تئاتر و رادیو را در پرونده کاری خود دارد.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی با دبیری اتابک نادری در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ و با محوریت اجرای عمومی در شهرهای محل تولید برگزار می‌شود.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “معرفی هیات انتخاب متون هفدهمین جشنواره تئاتر رضوی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید