آخرین خبر

آموزش موسیقی، به کودکان نظم را یاد می دهد

آوای ایرانیان: اهمیت یادگیری موسیقی در سنین پایین سبب ایجاد یک شاخه از موسیقی به نام آموزش موسیقی کودک شده است. کودکان دنیای متفاوتی دارند؛ بنابراین باید برای یاد دادن موسیقی به آنها، از روش‌های مخصوص استفاده کرد. تمامی ویژگی‌های کودکان را باید در نظر گرفت تا بتوان استعداد آن‌ها را در زمینه موسیقی شکوفا کرد.

به گزارش آوای ایرانیان، در این زمینه به تازگی مجموعه «آموزش مربی‌گری موسیقی کودک» اثر سحر میرهاشمی و نیلوفر نادی منتشر شده است. این مجموعه چکیده‌ای از تجربیات این دو هنرمند در زمینه موسیقی کودک است که در دو زبان فارسی و انگلیسی به چاپ رسیده است.

نیلوفر نادی درباره اهمیت آشنایی کودکان با موسیقی توضیح داد: به طور کلی به دلیل اینکه موسیقی بر پایه ریتم است، در زندگی بچه‌ها تأثیر بسزایی می‌گذارد و انگار که بچه‌ها برنامه‌ریزی شده می‌شوند خصوصاً بچه‌هایی که مسئولیت پذیر و نظم پذیر نیستند و موسیقی به آن‌ها در این زمینه کمک زیادی می‌کند. به این دلیل که موسیقی به ما می‌گوید که باید بر اساس یک قاعده ساز بنوازید و اگر از جایی شروع می‌کنید، در جایی باید آن را تمام کنید. یکسری قانون‌ها و ریتم‌های مشخصی دارد و این مشخص بودن آن باعث می‌شود که بچه‌ها منظم بودن را یاد بگیرند و بتوانند مسائل را خیلی بهتر در ذهن‌شان دسته‌بندی کنند و تصمیم‌های بهتری در زندگی‌شان بگیرند.

سحر میرهاشمی نیز گفت: ما اجراهای گروهی نیز داشتیم و در این کتاب نیز به آن اشاره کردیم و این تیم ورک باعث می‌شود که این حس همکاری از بچگی در ذهن‌شان شکل بگیرد و اگر در کلاس دو نفر بلز آلتو، دو نفر ساز کوبه‌ای و چند نفر زایلوفون می‌نوازند، این‌ها هر کدام دارند وظایف خودشان را انجام می‌دهند اما باید در قالب گروه حواسشان به یکدیگر باشد. پس این موضوع نشان دهنده این است که می‌توانند قطعات خودشان را به صورت منظم اما در قالب یک گروه اجرا کنند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آموزش موسیقی، به کودکان نظم را یاد می دهد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید