آخرین خبر

تشریح اهداف برگزاری جشنواره موسیقی نی انبان

رییس جشنواره موسیقی نی انبان با اشاره به برگزاری این رویداد در جزیره کیش از ماموریت ها و اهداف اصلی یک جشنواره موسیقایی در روزهای پایانی سال سخن گفت.

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی اولین جشنواره موسیقی انبان، خسرو نشان رییس جشنواره موسیقی نی انبان، درباره پایه گذاری چنین رویدادی در جزیره کیش گفت: در سال ۱۳۹۴ نی انبان به عنوان میراث ناملموس از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در استان های کرمان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان ثبت ملی شد. بنابراین وظیفه ما براین بود که  جایگاهی برای ساز نی انبان که ریشه در تاریخ و فرهنگ سرزمینمان دارد پیدا کنیم.

وی ادامه داد: جشنواره های موسیقی مختلفی در کشور برگزار می شود که یکی از بهترین جشنواره ها، موسیقی نواحی است ولی آنچه درکیش اتفاق می افتد تمرکز بر ساز نی انبان است که به عنوان ساز مشترک در یک گستره بزرگ جغرافیایی است  چرا که در دعوت ازگروه های خارجی توانستیم ردپای این سازرا در بسیاری از کشورها پیدا کنیم.

معاون گردشگری منطقه آزاد کیش با اشاره به قابلیت های ساز نی انبان برای داشتن جشنواره اختصاصی بیان داشت: علاقمندی مردم به موسیقی جنوب را می توان عاملی برای جاذبه گردشگری دانست و از آنجایی که یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری در کیش، موسیقی است و همچنین توجه به نی انبان به عنوان میراث ناملموس و ویژگی هایی که در زمینه جذب گردشگر دارد باعث شد ما به فکربرگزاری این جشنواره بیفتیم.

خسرو نشان درباره برپایی جشنواره نی انبان در شرایط کرونایی تصریح کرد: جزیره کیش یک تجربه بسیار موفقی در مدیریت شرایط  کرونایی از ابتدای سال داشت و همین مسئله باعث شدعوارض این بیماری در کیش به حداقل برسد به طوری که این امکان را پیدا کردیم که کنسرت های موسیقی را برگزار کنیم. جشنواره موسیقی نی انبان نیزدر صورت ادامه یافتن شرایط پایدار قرار است در مکان های روباز و با فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود  اما به طور کلی ما در جریان برگزاری هر رویدادی ازجمله جشنواره موسیقی نی انبان تابع تصمیم گیری شورای سلامت منطقه هستیم چرا که هیچ برنامه ای بدون مصوبه شورای سلامت برگزار نمی شود.

رئیس جشنواره موسیقی نی انبان درخاتمه درباره تداوم برگزاری این جشنواره درسال های آتی گفت: ما  بایستی اصالت خودمان را در زمینه موسیقی خصوص جنوب حفظ کنیم اما هر پدیده ای در طول زمان دچارتغییر وتحول می شود و متاسفانه عدم تداوم جشنواره ها آفتی است که در برابر هر رویدادی وجود دارد بویژه در مسیر رویدادهای فرهنگی و هنری. دغدغه ونگرانی ما هم همین مسئله است اما فقط می توانیم برای دوره هایی که خودمان مدیر آن هستیم تصمیم بگیریم. البته وظیفه ما برگزاری مناسب جشنواره است که بتواند کارکردهای مثبتش را در آینده نشان دهد و همین عاملی برای انگیزه مدیران بعدی شود که برای تداوم جشنواره تلاش کنند. من امیدوارم این جشنواره برای حفظ میراث فرهنگی کشور برای توجه و جذب گردشگرادامه یابد.

نخستین جشنواره بین المللی نی انبان به ریاست خسرو نشان از ۲۰ تا ۲۲ اسفند در کیش برگزار خواهد شد که فواد توحیدی دبیری جشنواره و محسن شریفیان دبیری بخش بین الملل را برعهده دارند

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “تشریح اهداف برگزاری جشنواره موسیقی نی انبان”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید