آخرین خبر

نخستین جشنواره بین‌المللی موسیقی نی انبان به پایان رسید

نخستین جشنواره بین المللی موسیقی نی انبان که طی روزهای گذشته در جزیره کیش میزبان مخاطبان بود، شامگاه ۲۲ اسفند به کار خود پایان داد.

به گزارش آوای ایرانیان، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین المللی موسیقی نی انبان شامگاه گذشته ۲۲ اسفند در فضای ٖآبنمای آوای خلیج با حضور روسا و مدیران گردشگری منطقه  آزاد کیش، برگزار کنندگان جشنواره و گروه هایی از چهار استان خوزستان، بوشهر، کرمان و هرمزگان برگزارشد.

در ابتدای این مراسم خسرو نشان معاون گردشگری منطقه آزاد کیش به ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره پرداخت و با ابراز خرسندی ازپایه گذاری جشنواره ای مختص نی انبان گفت:جشنواره نی انبان به پایان رسید. من امیدوار هستم این  گام نخستین خوب طی شده باشد و مقدمه ای برای برگزاری بهتر و جامع تر این جشنواره در سالهای آینده شود. این جشنواره به پیشنهاد دوست بزرگوار جناب آقای فواد توحیدی شکل گرفت  و من سپاسگزارم  برای این پیشنهاد ارزنده و درخشانی که ارائه  کردند.

وی ادامه داد: جشنواره نی انبان با همراهی هنرمند کشورمان محسن شریفیان همراه  شد و به گونه ای طراحی صورت گرفت که درنخستین جشنواره شاهدش بودیم اما همه ما می دانیم که باتوجه به شرایطی که در آن به سر می  بریم و شیوع  بیماری کرونا ما نمی توانستیم به همه اهدافمان در اولین سال برسیم اما همه تلاش و حمایت کردند که از همه عزیزان تشکر می کنم.

معاون گردشگری منطقه آزاد کیش بیان کرد: این حق نی انبان بود که صاحب جشنواره  ای اختصاصی شود و خوشحالیم که در اولین رویداد شادی را به شهرمان تزریق کردیم.

در ادامه این مراسم از علیرضا یونس زاده از گروه «هلیل»، امید علی نظرپوراز گروه «بزنجان»، پوریا میرزایی مقصود از گروه «بوتیا»، فرزاد شرفائی گروه «آوای کویر»، امیرتنگسیری گروه «ساربند»، محسن عساکره از گروه «لوریان»، دانیان دانشوراز گروه «کوبکا»، فرید جزایری از گروه «خماس»، حسن ابراهیمی چاه  مسلم از گروه «شباب»، صالح احمد پور از گروه «جمعه فرج» و «بومیان کیش»، آرش نادی از گروه «دیار»، حیدر سلمانی از گروه «کنگان» و حسین سنگسر از گروه «لیان» قدردانی شد. همچنین از نوازندگان بخش بین الملل همچون سیلون بارو و یان اون لاریدون از کشور فرانسه، آندور وگ و ریچارد پاتکوس از کشور مجارستان قدردانی به عمل آمد.

اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی نی انبان با تجلیل از پیشکسوتان نی انبان همراه بود به گونه ای که طهماسب برجی، کریم ادریس پور، بهرام مهربخش، سهراب مشهدی زاده، علی رامشک، احمد علی شرفی و پولاد قهرمان با دریافت تندیس و لوح تقدیر تجلیل شدند و در ادامه هرکدام به  سولو نوازی موسیقی منطقه خود پرداختند.

نخستین جشنواره موسیقی نی انبان به دبیری فواد توحیدی با اجرای گروه موسیقی لیان و گروه مشترک نوازندگان ایرانی و خارجی به کار خود پایان داد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نخستین جشنواره بین‌المللی موسیقی نی انبان به پایان رسید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید