آخرین خبر

خواننده کره‌ای در «محفل» رمضانی/ حاشیه ویدیویی که تکذیب شد

به گزارش آوای ایرانیان  «هفت روز سیما» عنوان یک بسته خبری-تحلیلی است که در پایان هر هفته به بازخوانی متن و حاشیه اتفاقات خبری صدا و سیما و شبکه نمایش خانگی می‌پردازد. همچنین در این بسته، نیم‌نگاهی هم به شایعات و اخبار غیررسمی داریم و در تلاش هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از مهمترین اخبار هفته در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی باخبر شوید.

امروز پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه می‌توانید با شماره ۱۴۳ بسته خبری «هفت روز سیما» همراه شوید.

چهره هفته: رضا رشیدپور

چند سالی است که رضا رشیدپور در تلویزیون حضور ندارد و آخرین برنامه های او در سیما هم به اجرای مسابقه ها برمی‌گردد.اجرای برنامه «اتفاق» که مدلی از «تد» بود یا اجرای مسابقه «سیم آخر» در شبکه سه سیما که فضایی مفرح هم داشت و با حضور رشیدپور دیدنی هم شده بود. با این حال برخی همچنان معتقد بودند مجریانی چون او مهارتشان در اجرای برنامه هایی غیر از مسابقه است؛ از ترتیب دادن گفت‌وگوهایی چون «دید در شب» و «شب شیشه ای» و «مثلث شیشه ای» تا اجرای برنامه هایی که حتی به شکل روتین صبحگاهی باشد.

تمایل خود رشیدپور هم به این برنامه ها بیشتر بوده است کمااینکه وقتی رامبد جوان در برنامه «خندوانه» این مطالبه را نسبت به او مطرح کرد که همچنان «حالا خورشید» بسازد از علایق خودش در این حوزه هم گفت.

رشیدپور حالا بعد از مدت ها قرار است با یک برنامه گفت‌وگو محور بازگردد اما نه به تلویزیون بلکه فعلاً قرار است این برنامه را با نام «ساعت صفر» در شبکه نمایش خانگی اجرا کند که حتماً می تواند برنامه ای بحث برانگیز و دیدنی باشد.

حاشیه هفته؛ پورنگ

چندی پیش یکی از خوانندگان سطحی و مبتذل آن طرف مرزها قطعه ای را با استفاده از برخی مولفه های تصویری که یادآور برنامه های معروف کودک بود، عرضه کرد. بعد از آن انتقادات زیادی به این قطعه شد و یکی از تند و تیزترین نقدها به وی را داریوش فرضیایی داشت. آن زمان داریوش فرضیایی معروف به عمو پورنگ، با انتشار بخشی از این موزیک ویدیو که به ساسان حیدری (ساسی) خواننده خارج نشین آثار مبتذل و سطحی تعلق داشت و تقلیدی از برنامه کودک معروف عمو قناد بود، به انتقاد از او پرداخت و در اینستاگرام خود متنی نوشت که در بخشی از آن آمده بود:

«فاجعه پشت فاجعه! کمی وجدان داشته باشید! بچه‌های معصوم چه گناهی کردند که باید طعمه شما قرار بگیرند ..!
کاش کمی انسانیت حالیتون بود ..!»

این خواننده پس از آن انتقادات، این هفته ویدیویی در شبکه اجتماعی خود قرار داد که انگار گفت‌وگویی زنده (لایو) با داریوش فرضیایی بود و این تصور را به وجود آورد که بعد از حواشی آن انتقادات این ۲ حالا با هم گپ زده اند. ویدیویی که البته خیلی زود جعلی بودنش مشخص شد و فرضیایی هم این گفت‌وگو را تکذیب کرد.

در میان همه این ماجراها، اتفاق اصلی این است که ان خواننده خارج نشین همچنان مشغول کار است و هر بار قطعه جدیدی را برای مسموم کردن ذهن مخاطبانش منتشر می کند که در دنیای امروز به سختی هم می توان از نشر چنین آثاری جلوگیری کرد و عمو پورنگ و تیم او که آثار مختلفی را در فضای شاد اما دلسوزانه و اخلاقی برای کودکان ساخته اند خیلی وقت است که برنامه ای برای کودکان ندارند و صداوسیما کمتر سعی دارد سرمایه ها و چهره های مطرح خود را حفظ کند.

نقد هفته؛ کانال های انتخاباتی

کانال های انتخاباتی بالاخره برنامه های اصلی خود را در یک هفته اخیر رونمایی کردند از پخش ویدیوی معرفی نامزدها تا برنامه های نقد و مناظره. تلاش زیادی برای راه اندازی این کانال ها در چند ماه اخیر صورت گرفت تا در ۲۰۰ حوزه انتخابیه بتوان کانال ها را دریافت کرد. در مورد دسترسی به این کانال ها هر از گاهی انتقادات و گلایه هایی از سراسر کشور مطرح می شد با این حال به نظر می رسد در اکثر موارد تلاش های لازم برای سیگنال رسانی های لازم نسبت به کانال ها صورت گرفته است.

حتی درباره نحوه دریافت این کانال ها هم در هر شبکه ویدبوها و زیرنویس ها به صورت مکرر پخش می شد. سوال اصلی اما نسبت به عملکرد کانال هاست و اینکه بعد از چند ماه صرف انرژی و هزینه های مادی و معنوی مخاطب این کانال ها چقدر بوده است و آیا توانسته تاثیرگذار باشد یا خیر؟

با توجه به گسترش رسانه های نوین، مخاطب امروز سعی دارد اخبار صریح تر و بی پرده تری به دست بیاورد که شاید در فضای کلیشه ای رسانه های عمومی نگنجد. البته در همین فضا بوده اند برنامه هایی که با زبان صریح سراغ موضوعاتی رفته اند که بیشتر در انتخابات ریاست جمهوری دیده شده است اما این فضا در کانال های انتخاباتی ایجاد نشد و نامزدها در معرفی ها به سوالاتی کلی و کلیشه ای پاسخ گفتند و در شهرهایی مثل تهران که تعداد نامزدها هم زیاد بود کمتر مجالی برای شناخت درست نامزدها پیش آمد و به نظر می‌رسد این سوال درباره تاثیرگذاری کانال ها باید جدی تر مورد بررسی قرار بگیرد.

بازتاب هفته؛ خواننده کی پاپ در محفل

طی چند وقت اخیر حضور کیم جای که البته نام خود را بعد از گرویدن به دین اسلام داوود گذاشته است در رسانه های رسمی و مجازی خبرساز شد.

این خواننده کره ای با حضورش در ایران عکس های مختلفی را هم منتشر کرد که یکی از اولین عکس ها، تصویر مشترک او و حامد شاکرنژاد قاری قرآن و داور یا کارشناس برنامه «محفل» بود. این خواننده خبر داد که قرار است در برنامه تلویزیونی «محفل» هم حضور داشته باشد و با توجه به طرفداران این خواننده نسل نوجوان احتمالاً این حضور برای خیلی ها هم می تواند کنجکاوی برانگیز باشد.

به ویژه که این برنامه در نوروز و رمضان امسال توانست عنوان پربیننده ترین برنامه رمضانی را از آن خود کند و ظرفیت های مختلف می تواند به جذابیت های محتوایی این برنامه افزوده شود.

«محفل» این روزها با اجرای رسالت بوذری در حال تصویربرداری است تا همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما به پخش برسد.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “خواننده کره‌ای در «محفل» رمضانی/ حاشیه ویدیویی که تکذیب شد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید