آخرین خبر

اعتراف خواننده پاپ به فلج شدن موسیقی

آوای ایرانیان: حامد همایون گفت: تقریبا موسیقی هیچ نوع درآمدی ندارد و نگرانی برای عوامل موسیقی، تهیه کننده ها و خواننده ها به شدت وجود دارد و امید داریم که هر چه زود تر درست شود.

حامد همایون خواننده در خصوص اینکه سال ۹۹ را به لحاظ حرفه ای چطور گذرانده است و شکل و شمایل کیفیتی کار در سال پشت سر گذاشته شده چگونه بوده است گفت: سال ۹۹ به لحاظ کاری برای من یک سال متفاوت بود به خاطر اینکه تا اواخر سال ۹۸ به شدت شلوغ و پر کار بودم هم از لحاظ تولید قطعاتی که به سبک و سیاق خودمان بود و هم از لحاظ اجراهایی که هم در ایران و هم در خارج از کشور انجام دادیم. درواقع ترجیح دادم با مشورت تهیه کننده و سامان امامی سال ۹۹ را به تولید آلبوم جدید اختصاص بدهم درواقع از سال ۹۸ تصمیم داشتیم این آلبوم در دست را منتشر کنیم اما امسال با توجه به تغییراتی که در سبک و سیاق موسیقی، ذائقه مردم و خودمان اتفاق افتاده است مجدد روی این آلبوم کار کرده و قطعات جدید به آن اضافه کردیم و در کنار آن نیز سبک برخی از شعر ها را متفاوت و تغییر دادیم. به طور کل سعی کردیم سال ۹۹ را به تولید اختصاص دهیم.

او در این باره که چه پیش بینی در خصوص حرفه ی خود در سال بعد دارد و چه وضعیتی خواهد داشت خاطرنشان کرد: من هیچ بینی خاصی ندارم درواقع فقط باید دید که اوضاع به چه شکل پیش می رود من فکر می کنم دنیای بعد از کرونا، دنیای خیلی متفاوتی باشد و نه تنها برای من، برای هیچ کس مخصوصا در حوزه موسیقی که با شیوع کرونا تقریبا تعطیل شد قابل پیش بینی نیست که چه اتفاقی خواهد افتاد. درواقع با توجه به این که قانون کپی رایت در ایران وجود ندارد و خواننده ها ، نوازنده ها و عوامل موسیقی به هیچ عنوان درآمدی جز اجرای کنسرت ندارند امیدوارهستم که سال ۱۴۰۰ سال خوب و پایان کرونا باشد و اهالی هنر به خصوص موسیقی به کار بازگردند، دوباره فعالیت کنند و بتوانیم کنسرت برگزار کنیم و مردم عزیز را از نزدیک ببینیم.

این خواننده در گفتگو با خبرگزاری برنا در این خصوص که کرونا در حرفه اش ضرر زده است و آیا وجه مثبتی داشته است یا خیر؟ تصریح کرد: بله، کرونا به شدت بر بدنه موسیقی ضربه زده و تا حدودی موسیقی فلج شده است تنها کاری که از دستمان بر می آمد اجرای کنسرت آنلاین بود که در فروردین ماه پارسال آن را انجام دادیم. تقریبا موسیقی هیچ نوع درآمدی ندارد و نگرانی برای عوامل موسیقی، تهیه کننده ها و خواننده ها به شدت وجود دارد و امید داریم که هر چه زود تر درست شود. کرونا برای من جنبه مثبتی نداشته است چرا که من خود به این ویروس مبتلا شده بودم  و روزهای سختی را گذرانده ام درواقع شاید تنها اتفاقی که در این دوران کرونا برای من رخ داد و اندکی مفید واقع شد داشتن تایم مناسب و خوبی بود که توانستیم روی تولیدات خود تمرکز بیشتری کنیم.

او با توجه به این سوال که ما در ۸ سال اخیر به لحاظ جایگاه هنری نسبت به قبل رشد مثبتی داشته ایم یا خیر؟ اظهار کرد: در ۸ سال گذشته هم اتفاقات خوبی رخ داده و در کنار آن نیز اتفاقات بد هم وجود داشته است. به همین دلیل نمی توان به صورت مطلق اشاره ای به آن کرد به نظر من اتفاقات بد و خوب با هم وجود داشته اند و نوسانی را تشکیل داده اند.

همایون با اشاره به اینکه وضعیت موسیقی خود در حال حاضر چطور است؟ و اینکه آیا کار جدید در دست دارد یا خیر بیان کرد: بله، هم آلبوم و هم تک ترانه در دست تولید داریم. کار آلبوم تقریبا تمام شده و در مرحله میکس و مسترینگ است و قرار است ترانه هایی که به صورت تک هستند (سینگل ترک) را به مرور منتشر کنیم. همچنین یک سری اجراهای زنده در دست داریم که آن ها را در پیج شخصی و در فضای مجازی منتشر خواهیم کرد.

او در این خصوص که برای بهتر شدن موسیقی، کنسرت آنلاین کار ساز است یا خیر خاطر نشان کرد: از نظر من کنسرت آنلاین از این جهت که بتوانیم حال مردم را خوب کنیم موثر است اما شرایط کنسرت به گونه ای است که به صورت رو در رو و با هیجانات و احساسات زیباتر می شود و من فکر می کنم کنسرت آنلاین در ایران هنوز جا نیوفتاده است و شرایط آن به گونه ای نیست که بتوان درآمد زایی آن چنانی  برای دست اندرکاران موسیقی از تهیه کننده گرفته تا نوازنده ها و بقیه عوامل داشته باشد کنسرت آنلاین صرفا کاری است که بتوانیم ارتباطی با مردم داشته باشیم و این ارتباطی  که چندین سال مداوم بوده را حفظ کنیم. کار ساز بودن این نوع کنسرت فقط  از این جهت که بتوانیم حال مردم را کمی بهتر کنیم کار قشنگی است ولی از لحاظ درآمدی و بقیه موارد ذکر شده این گونه نیست ولی اجرای زنده صد درصد زیباتر و دارای حال بهتری است و اگر بتوانیم با حفظ رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا ها را انجام بدهیم کار بهتر و موثرتری است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “اعتراف خواننده پاپ به فلج شدن موسیقی”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید