آخرین خبر

خداحافظ آقای شاعر

استاد “حمید سبزواری”، شاعر انقلاب ساعاتی پیش درگذشت.

حمید سبزواری

به گزارش خبرنگار ایسنا، استاد حمید سبزواری، شاعر اشعار مشهور و ماندگار دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ساعاتی پیش در بیمارستان آسیا تهران دار فانی را وداع کرد.

گفته می‌شود، وصیت مرحوم سبزواری دفن در خانه قدیمی‌شان در شهر سبزوار بوده است و پسر آن مرحوم امروز با مسئولان سبزوار جهت اخذ موافقت با اجرای وصیت استاد، جلسه خواهد داشت.

اشعار بلند زنده‌یاد سبزواری، زبان گویای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و پیشواز آمدن امام خمینی(ره) به کشور را با مشهورترین سروده‌اش، “خمینی ای امام” ، در اذهان مردم ایران جاودانه کرده است.

حسین آقا ممتحنی مشهور به حمید سبزواری، شاعر معاصر ایران و دارنده نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر است. سبزواری زاده ۱۳۰۴ در سبزوار است که قبل از مدرسه، قرآن را در خانه و نزد مادرش آموخته بود. وی سرودن شعر را از چهارده‌سالگی آغاز کرد.

از آثار استاد حمید سبزواری می‌توان به دیوان اشعار، کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد. سبزواری در نتیجه مبارزات جانانه انقلابی، سال‌ها تلاش صادقانه شغلی و ذوق و قریحه بالای شاعری، تاکنون افتخارات متعددی را کسب کرده است.

او برای انقلاب شعر و شعار می‌ساخت که در راهپیمایی‌ها و نمازجمعه خوانده می‌شد؛ برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو، خمینی ای امام و الله اکبر خمینی رهبر.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “خداحافظ آقای شاعر”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید