آخرین خبر

نمایش‌های سالن‌های تهران در ایستگاه پایانی مرداد ماه

ایستگاه پایانی مرداد ماه شاهد اجرای آثار نمایشی جدید در سالن‌های تهران از تئاتر شهر تا سالن‌های خصوصی است. تنوع ژانر این نمایش‌ها نیز از کمدی تا درام وجود دارد.

نمایش‌های سالن‌های تهران در ایستگاه پایانی مرداد ماه/تنوع آثار در تالارهای تهران

به گزارش آوای ایرانیان،  ایستگاه پایانی نمایش‌های مرداد ماه این هفته در سالن‌های تئاتر تهران رقم می‌خورد.

هم‌اکنون نمایش‌های جدیدی برای انتهای مرداد و ابتدای شهریور ماه آغاز شده است. به استثنای شش نمایش جدیدی که خبر مجزایی از آن برای اجراهای تئاتر شهر پس از برپایی جشنواره آیینی سنتی ارائه شده، سایر سالن‌های تهران نیز نمایش‌های جدیدی را بر روی صحنه‌هایشان خواهند آورد.این نمایش‌ها تا پیش از ایام محرم هم کمدی و هم درام خواهد بود.

سالن‌های زیادی در این هفته تنوع آثار را خواهند داشت از سالن‌های دولتی چون تئاتر شهر ، نیمه دولتی نظیر تالار حافظ گرفته تا سالن‌های خصوصی از سپند، خانه نمایش دا، عمارت نوفل لوشاتو، دیوار چهارم، مهرگان، شانو، استاد خمسه و استاد مشایخی و در نهایت از فرهنگسراها تا فرهنگسرای نیاوران ادامه دارد.

بخشی از این کارهای جدید را از نظر می‌گذرانیم:

*نمایش خنده مدوسا

نمایش خنده مدوسا، براساس نمایشنامه یرما اثر فدریکو گارسیا لورکا، نویسنده، طراح و کارگردان فاطمه نصرتی از ۲۶ مرداد ماه اجرایش را هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در سالن استاد خسروشکیبایی دانشگاه علمی کاربردی آغاز می‌کند.

درباره این نمایش آمده است که اون زن پاکی بود، یه زن که هیچوقت طعم مادر شدنو نچشید…

این نمایش دارای سی درصد تخفیف آغازین است و بازیگران آن مسعود منقچی، ساناز تفکری، بهار داورزنی، محمد طاهری (مهمان از گروه هنری استوا)، فریبا بکلو، میترا یعقوبی، پانیذ ملکی، ساناز فروتن، و، فاطمه نصرتی هستند.

*نمایش پاتریک کلایورت

نمایش «پاتریک کلایورت»، نمایشی برای عاشقان فوتبال و کسانی که از فوتبال تنفر دارند ، به نویسندگی احسان ناجی، علی رضا قاسمی و کارگردانی سحر پرتوی کیان از اول شهریور اجرایش را هر شب ساعت ۲۰ در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران آغاز می‌کند.

بازیگران کار مریم جعفری، حامد شریفی، امین عیدمحمدی، پوریا عبدی، مجری طرح: موسسه هنرهای نمایشی رویداد
دو دزد برای دزدیدن مجسمه‌ای ارزشمند راهی کلیسای نوتردام می‌شوند که در آنجا با پاتریک روبه رو می‌شوند که قصد دارد خود را به تمرینات تیم فوتبال آژاکس آمستردام برساند ولی گیر افتاده است.

*شب به خیر مادر

نمایش «شب به خیر مادر» به نویسندگی مارشا نورمن و کارگردانی فرید سلیمانی از روز جمعه یکم شهریورماه سال جاری در تماشاخانه دیوار چهارم به روی صحنه می‌رود.

این نمایش به مترجمی حمید احیاء، کارگردانی فرید سلیمانی و تهیه کنندگی امیر لقمان از روز جمعه یک شهریورماه ساعت ۱۸:۱۵ در تماشاخانه دیوارچهارم اجرا می شود . در این اثر نمایشی مریم بوبانی و معصومه رحمانی به ایفای نقش یک مادر و دختر می‌پردازند که در یک روز بر اثر تصمیم ناگهانی دختر، کشمکشی عاطفی میان آنها رقم می‌خورد.

از دیگر عوامل نمایش شب به خیر مادر می‌توان به دستیار کارگردان: فرزاد احدی، طراح صحنه، دراماتورژ و مشاور کارگردان: سعید زارع منش،جانشین تهیه کننده: سید محمد صادق سیادت، طراح گریم: مرجان رضایی، طراح لباس: هلیا شکری، طراح نور و ساخت دکور: ایمان نظری، طراح پوستر و بروشور: یاسمن میردامادی، آهنگساز: سهیل سلیم زاده، ساخت تیزر: مهدی رضایی، مشاور رسانه و تبلیغات: سینما نیوز و عکاسان: حدیثه مقدم، علی پاکروان اشاره کرد.

*نمایش آناستازیا

نمایش آناستازیا به نویسندگی فردریش دورنمات، مترجم سعید بیت اللهی و کارگردانی گروه دومان از ۲۷ مرداد هر روز ساعت ۱۷ در خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود.

بازیگران: رها ربانی، امین ظریف نگر، بهروز حسین پور، حمیدرضا فارسی، علی عزیزیان، حمیدرضا کتول، محدثه مقصودی، هومن مهدیان هستند.

دادستان قاتل ٣۵٠ نفر به ملاقات آناستازیا که به تازگی همسرش فوت کرده می‌رود و با تهدید از او درخواست ازدواج می‌کند. بعد از ۵ سال درست در زمانی که آناستازیا برای فرار از چنگ دادستان به کمک وزیر دادگستری و فردریک سن کلود دوست قدیمی دادستان می‌سی‌سی‌پی بر علیه او همدست شده است. عشق دیرینه آناستازیا که توسط دادستان تهدید و به مناطق حاره‌ای تبعید شده بود برای دیدن او باز می‌گردد. سبک نمایش اجتماعی است.

*نمایش ترانزیت یک طرفه

نمایش ترانزیت یک طرفه به نویسندگی و کارگردانی مهتاب امیرکافی از سی مرداد ماه هر شب ساعت ۲۰ به صحنه خانه نمایش دا می‌رود.

بازیگران نمایش شهرام کاشی، مهتاب امیرکافی، حامد عباسپور هستند.

دختری ۱۶ ساله که با عمه‌ پدرش زندگی می‌کند و مردی ۴۲ ساله که تنها زندگی می‌کند در یک ساختمان در همسایگی هم سکونت دارند اما همدیگر را نمی‌شناسند و هیچ ارتباطی با هم ندارند ولی کارهایشان به صورت ناخودآگاه و غیرعمدی بر زندگی هم اثر می‌گذارد و به آن جهت می‌دهد. داستان این دو موازی پیش می‌رود تا اینکه براثر تاثیرات ناخواسته‌ای که بر زندگی هم می‌گذارند در یک جا به هم می‌رسد.

* نمایش مشاوری به نام شازده

نمایش مشاوری به نام شازده به نویسندگی هانیه وزیر پناه، مهسان عطایی و کارگردانی پیمان یاحقی از چهارشنبه، سی مرداد اجرایش در تماشاخانه شانو آغاز می‌شود.

بازیگران: محسن اسلامی، مهسان عطایی و پیمان یاحقی و تهیه کننده هانیه وزیر پناه هستند.

این نمایش صبح به روی صحنه می‌رود. شازده کوچولو، با روباه دوست دیرینه خودش به مشکل خورده است. روباه او را گول زده و به همراه گل رز او فرار می‌کند و شازده کوچولو روی زمین می‌ماند و بزرگ می‌شود، به دانشگاه می‌رود و در رشته روانشناسی به تحصیل می‌پردازد که اتفاق پر رنگی برایش رخ می‌دهد که…

*نمایش شپش

نمایش «شپش» ؛ نویسنده و کارگردان: کوروش نریمانی از ۲۷ مرداد اجرایش را هر شب ساعت ۲۱ در عمارت نوفل لوشاتو آغاز می‌کند.

این نمایش فقط ١۵ اجرا با حضور سیامک صفری دارد. بازیگران به ترتیب حروف الفبا: امیر حسین امرایی نیا، نسترن باقرزاده، پریسا بنی‌آدم، افسانه پرمر، محسن تمیزی، حمید تنقطار، فاطمه جنیدی، امیر حسین جوانی، مجتبی جهان‌فکر، حسین حاتمی، مسعود حاتمی، فاطمه حسینی، شیما دهقان، کیمیا رحمانی، سعید رهنورد، بهروز سپانلو، محمد پویا سرلک، مرتضی سلیمی، مهتاب شکریان، پیام شهرتی، محمدحسین قاسمی، محمد امین کارخانه‌چی، الهه کیانی، مهرداد میرزا احمدی، احمد نیک‌پور، فهیمه هرمزی، رویا یاحق و تهیه کننده: حمیدرضا علینژاد،‌ مجری طرح: آکادمی هنر های اجرایی افرا هستند.

این نمایش پروژه‌ کارگاه کمدی خلاق ٣ در سبک کمدی است.

*نمایش ستاره شناس

نمایش «ستاره شناس» کاری از گروه تئاتر ۸۸ به نویسندگی دیدیه ون کولارت و ترجمه و کارگردانی اصغر نوری از سی مرداد اجرایش هر شب ساعت ۱۸:۳۰ به صحنه سالن سایه تئاتر شهر می‌رود.

بازیگران: احمد ساعتچیان، سهیلا صالحی، غزاله رشیدی و تهیه کننده: سمانه افکاری، مجری طرح: موسسه فرهنگی و هنری برگ هستند.

*نمایش حسن بدری برنده خوشبخت یک عدد مزدا ۳

نمایش حسن بدری برنده خوشبخت یک عدد مزدا ۳، به نویسندگی و کارگردانی هامون قاپچی از ۲۷ تیر هر شب ساعت ۲۱ در تالار حافظ به صحنه می‌رود.

بازیگران: محسن خوینی‌ها، ماهان خورشیدی، آبتین یاری هستند.

یک کارگاه تولیدی لباس در آستانه شب‌های سال نو حقوق کارگران خود را پرداخت نمی‌کند. کارگران این تولیدی بین واقعیت و رویاهاشان معلق هستند.

* نمایش شکلک

نمایش «شکلک» یک کمدی تاریخی و سورئال پس از مدت‌ها سرانجام به روی صحنه می‌آید . یک کمدی سیاسی و عاشقانه‌ای تلخ از نویسنده سریال شهرزاد به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی بهنام زینعلی از شنبه، ۲۶ مرداد به صحنه سالن نمایش استاد خمسه می‌رود.

بازیگران: بهنوش مرادی . امیرنظرعلی . المیرا کچیان و بهنام زینعلی هستند.

این نمایش کاری از گروه هنرهای دراماتیک نقاب صحنه است. شعبون خان جوری زد پشتم که جاش هنوز گز گز می‌کنه. گفت شکلکی بیا تو دست و بال خودم. ادا اطوارتم مال خودم. از اون روز شدم نوچه شعبون خان.

* نمایش نیوجرسی

نمایش نیوجرسی، نویسنده: علی هاشمی نیا، مصطفی جهانگیرثانی و کارگردانی علی هاشمی نیا از ۲۵ مرداد در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی هر شب ساعت ۱۹ اجرا می شود.

بازیگران: (به ترتیب ورود) سینا نریمیسا، امین علیپور، آرزو لولویی، محمد جان فدا، مریم خاکپور
بازیگردان: امیر اسفندمز هستند.

خلاصه داستان از این قرار است که جرسی تصمیم می‌گیرد آدم جدیدی باشه.

*مونولوگ محاکات

مونولوگ محاکات از دوشنبه ۲۸ مرداد تا دوم شهریور هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در خانه نمایش دا اجرا می‌شود.

نویسنده این کار امیر حسین کنزق و بازیگران: (روزهای زوج) وحید صادقی، (روزهای فرد) افشین تمدن
هستند.

شغل من یاسین خوندن برای مرده‌هاست، براتون یاسین بخونم؟

* سگالوفسکی

نمایش سگالوفسکی به نویسندگی حامد اسلامی و طراحی و کارگردانی مهدی کریمی از ۲۸ مرداد اجرایش را در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی آغاز می‌کند.

بازیگران: (به ترتیب الفبا)، مقصود اژدر دوست، پویا تاورد، یونس حضرتی، نوید حیدری، رضا ریاضی، فاطمه سنجری، ستایش مطیع، دنیز منفرد، و حسین شعرباف هستند.

*نمایش برداشتن

نمایش «برداشتن»؛‌ تجربه‌ای متفاوت در مواجهه با فعلِ برداشتن به طراحی و کارگردانی شهاب آگاهی، راهله تعبدی از ۲۷ مرداد در تماشاخانه سپند اجرا می‌شود.

این نمایش هر شب ساعت ۲۲:۳۰ در ۵۰ دقیقه است. نویسنده و اجراگر کار راهله تعبدی، آبان جهان دارپور هستند.

در فرهنگ دهخدا فعل برداشتن به معنی بلند کردن، رفع کردن یا تحمل کردن است. این نمایش از مجموعه تصاویری تشکیل می‌شود که برداشته نشده‌اند. لحظه هایی که برداشته نشده‌اند و بودن را تحت تاثیر و فشار قرار داده‌اند. در این نمایش فعل برداشتن به گونه‌ای صرف می‌شود که سکون تحمل ناپذیر هستی، تحمل پذیر شود.

منبع: فارس

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “نمایش‌های سالن‌های تهران در ایستگاه پایانی مرداد ماه”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید