آخرین خبر

سلبریتی‌هایی که در ماه رمضان روزه می‌گیرند

آوای ایرانیان: از دی جی خالد موزیسین و ماهرشالا علی بازیگر تا بلا حدید و حلیمه عدن مدل، سلبریتی‌هایی هستند که در ماه رمضان به روزه‌داری می‌پردازند.

ماه مبارک رمضان فرا رسیده و تقریبا هر مسلمان معتقدی در دنیا طبق دستورات الهی این ماه را به روزه‌داری می‌گذارند. به نقل از روزیاتو، در میان بسیاری از افرادی که در ماه رمضان از خوردن و نوشیدن غذا و آب امتناع می‌کنند چندین چهره مشهور نیز وجود دارد که به ماه رمضان اعتقاد دارند.

در این مطلب که برخی از سلبریتی‌ها در دنیا که در این ماه به روزه‌داری می‌پردازند معرفی شده‌اند.

۱- دی جی خالد

1

خواننده و نوازنده آمریکایی، دی جی خالد در ایالت نیو اورلئان و توسط والدینی فلسطینی به دنیا آمده و همیشه نیز در مصاحبه‌هایش از خدا و اسلام صحبت‌هایی کرده است. او در یکی از مصاحبه خود گفت: “من می‌خواهم با شما صادق باشم. من خیلی از اوقات در ماه رمضان روزه گرفتم و این باعث شده تا بدنم کم آب شده و به بیمارستان مراجعه کنم. فقط به خاطر این که من سخت مشغول کار کردن هستم. من سخت تلاش می‌کنم تا به اعتقاداتم عمل کنم و دلیل کاری که ما انجام می‌دهیم بسیار زیباست.” او در ادامه می‌گوید: “هر کسی کتاب مقدس خود را دارد. من فلسطینی به دنیا آمدم و عاشق آن هستم.”

۲- حلیمه عدن

حلیمه عدن

این مدل سومالیایی-آمریکایی تاکنون با برندهای بسیاری کار کرده است و سابقه قرار گرفتن عکسش بر روی مجله Allure را نیز دارد. حلیمه عدن ۲۳ ساله به طور مرتب توییت‌های حکمت‌آمیز مرتبط با ماه رمضان را در صفحه توییتر به اشتراک می‌گذارد. او قبل‌ها در اظهار نظری گفته بود که روزه می‌گیرد و در دوران روزه‌داری نیز بسیار می‌خوابد. او می‌گوید: “به این دلیل که من این روزها را با سرعت کمتری نسبت به روزهای عادی کارهایم را انجام می‌دهم، سختی‌ای را از پس روزه‌داری حس نمی‌‌کنم.”

۳- ریز احمد

3

سال گذشته، این بازیگر انگلیسی-پاکستانی در یک کمپین آنلاین از مسلمانان انگلستان خواست تا در خانه بمانند و در دوران همه‌گیری کرونا به ریشه کن شدن این ویروس کمک کنند. ریز احمد در سال ۲۰۱۳ در جریان یک توییت از بقیه در مورد ساعات طولانی روزه‌داری در اروپا سوال کرده بود و با اشاره به این که در کشورهایی مانند انگلستان و دانمارک ساعات روزه‌داری گاه تا ۲۰ ساعت هم می‌رسد پرسیده بود آیا می‌توان بر طبق افق مکه در آن کشورها روزه گرفت یا خیر؟

۴- جرمین جکسون

4

این خواننده، نوازنده و آهنگساز آمریکایی که برادر بزرگ‌تر مایکل جکسون نیز هست و سابقه حضور در گروه جکسون ۵ را دارد، در جریان یک سفر به بحرین در سال ۱۹۸۹ مسلمان شد. او قبلا بارها در مورد اهمیت ایمان و روزه‌داری صحبت کرده و اذعان داشته که ماه مبارک رمضان باعث می‌شود مسلمانان به خدا احساس نزدیکی بیشتری داشته باشند.

۵- ماهرشالا علی

5

این بازیگر ۴۷ ساله و برنده اسکار، در مورد روزه‌داری خود در ماه مبارک رمضان تاکنون صحبتی نکرده اما بارها اشاره‌هایی به ایمان بالای خود داشته است. ماهرشالا علی در سال ۱۹۹۹ دین خود را از مسیحیت به اسلام تغییر داد.

۶- زین مالک

6

زین مالک ۲۸ ساله تاکنون از تجربه خود در ماه رمضان صحبتی نکرده است اما همه ساله با شروع ماه مبارک رمضان در صفحات اجتماعی خود پیام رمضان مبارک را ارسال می‌کند. مادر مالک می‌گوید زین تاکنون ۳ بار قرآن را قرائت کرده است.

۷- هدی قطان

7

او در سال ۲۰۲۰ با شروع ماه رمضان در صفحه اینستاگرام خود از کمپینی با نام ماه خوبی رونمایی کرده و با بقیه مسلمانان شروع به پخش کردن پیام‌های مثبت کرد. او خودش گفت: “خانواده برای من مهم‌ترین چیز است. ما با هم همه کاری انجام می‌دهیم. ما در ماه مبارک رمضان زمان بیشتری را به قدردانی از یکدیگر می‌گذرانیم.”

۸- یوسف اسلام

8

یوسف اسلام که قبلا با نام کت استیونز شناخته می‌شد، در سال ۱۹۷۷ به دین اسلام گروید. او قبلا در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود: “ماه مبارک رمضان زمانی است که ارزش‌های انفاق و جنبه‌های مثبت روزه‌داری را درک می‌کنیم.” او ادامه داد: “روزه‌داری و دوری از آب و غذا یک تصمیمی است که ما می‌گیریم. در حالی که بسیاری از مردم از گرسنگی و جنگ رنج می‌برند، ماه رمضان بهترین زمان برای ابراز همدردی و کمک به بیدار شدن انسانیتمان است.”

۹- ایمان عبدالمجید

9

این مدل زاده سومالی که همسرش دیوید بویی (آهنگساز افسانه‌ای انگلیسی) را بر اثر سرطان از دست داد، تجریبات خود در ماه مبارک رمضان را به اشتراک نگذاشته است اما همیشه در ماه مبارک رمضان و عید فطر در توییت‌های خود برای مسلمانان آرزوهای خوب کرده است.

۱۰- محمد حدید

10

محمد حدید تاجر اردنی-آمریکایی و پدر جیجی، بلا و انوار حدید است. او در سال ۲۰۱۰ و طی یک مصاحبه با اشاره به این که خود را یک مسلمان متدین به حساب نمی‌آورد گفت در ماه مبارک رمضان روزه می‌گیرد. حدید که تابعیت اردن و آمریکا و اصالتی فلسطینی دارد.

۱۱- بلا حدید

11

این سوپر مدل بارها در مورد اینکه از پدرش در مورد اسلام مواردی را یاد گرفته صحبت‌هایی را انجام داده است. معلوم نیست که آیا او در ماه رمضان روزه می‌گیرد یا نه اگر چه او می‌گوید در کودکی روزه می‌گرفته است.

۱۲- رامی یوسف

12

کمدین مصری-آمریکایی، رامی یوسف که در سرویس Hulu حضور دارد، از تجربیات خود در ماه مبارک رمضان در بسیاری از برنامه‌های کمدی‌اش سخن گفته است.

۱۳- سزا (SZA)

13

این خواننده آمریکایی که نام کاملش سولانا ایمانی روئی است در سال ۲۰۱۳ و در یک مصاحبه فاش کرد که با توصیه‌های اسلام بزرگ شده و در ماه‌های رمضان به همراه پدرش روزه می‌گرفته است. او ماه رمضان را همه ساله در صفحات اجتماعی خود تبریک می‌گوید.

۱۴- شانینا شیک

شانینا شایک سوپرمدلی است که در ملبورن به دنیا آمده و با پدر عربستانی-پاکستانی خود به عنوان یک مسلمان بزرگ شده است. مادر او نیز لیتوانیایی-استرالیایی است. او در سال گذشته پیامی مبنی بر تبریک ماه مبارک رمضان را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت و در مورد پدرش گفت: “پدرم کار مرا درک می‌کند و از زنی که من به آن تبدیل شده‌ام قدردان است.”

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سلبریتی‌هایی که در ماه رمضان روزه می‌گیرند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید