آخرین خبر

کنسرت موسیقی موغام آذربایجانی در تالار وحدت برگزار می‌شود

به گزارش آوای ایرانیان کنسرت موسیقی موغام آذربایجانی با صدای ناصر عطارپور روز دوشنبه ۲۱ اسفند ماه در تالار وحدت روی صحنه می رود. این کنسرت دومین بخش از پروژه «هفت شهر عشق» است که برنامه ریزی برگزاری در تهران و تبریز برای آن صورت گرفته است. موسیقی موغام نوعی از موسیقی حرفه‌ای شفاهی است.

اجرای تبریز ۱۵ و ۱۶ اسفند در مرکز همایش های بین المللی تبریز روی صحنه خواهد رفت و تالار وحدت نیز در یک سانس در تاریخ ۲۱ اسفند پذیرای این برنامه خواهد بود.

موسیقی موغام آذربایجانی به موازات موسیقی دستگاهی ایرانی است اما بیشتر از همه از حیث مایه‌ها و گوشه‌ها نزدیک‌ترین سنت به موسیقی دستگاهی ایرانی محسوب می‌شود مثلاً دستگاه شور در هر ۲ سنت موغام مهم است و در هر ۲ به شکل مشابه گسترش می‌یابد. یونسکو در سال ۲۰۰۸ موسیقی مقامی آذربایجانی را در میراث معنوی فرهنگی بشر ثبت کرد.

وحدت رحیمی، پدرام رنجبر، جعفر نوعی، علی رشیدی، حمید حسن زاده از جمله هنرمندانی هستند که در گروه اجرایی کنسرت حضور دارند. این در حالی است که لیلی نوایی، عادله بلندی، بهاره دیباور، المیرا داننده، سانای عباس پور به عنوان اعضای گروه کُر بانوان و محمدعلی برزگر نوازنده تار، افشین علوی نوازنده کمانچه، آرش سرانی نوازنده بالابان، مهدی مصلح نوازنده عود، آیدین شکری نوازنده ناقارا، کاوه جعفری نوازنده تارباس، روژین قیصری نوازنده قانون و مهدی سرابی نژاد نوازنده پرکاشن دیگر اعضای گروه اجرایی کنسرت را تشکیل می دهند.

این کنسرت به تهیه کنندگی بهزاد نهاوند در تهران و تبریز روی صحنه خواهد رفت و بلیت فروشی این برنامه از امروز دوشنبه ۷ اسفند در سایت «ایران کنسرت» آغاز شده است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “کنسرت موسیقی موغام آذربایجانی در تالار وحدت برگزار می‌شود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید