آخرین خبر

«موسیقی فجر ۳۷» مهمان خارجی خواهد داشت؟

مسئول کمیته امور بین‌الملل سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر از طراحی و برنامه‌ریزی چند ایده و همچنین آغاز رایزنی‌ها برای دعوت از گروه‌های خارجی این بخش از جشنواره خبر داد.

اردوان جعفریان مسئول کمیته امور بین‌الملل سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در پاسخ به پرسش مهر مبنی‌بر نحوه برنامه‌ریزی و دعوت گروه‌های خارجی شرکت‌کننده در جشنواره پیش رو توضیح داد: همان طور که سال پیش نیز ماجرای کرونا موجب شد تا با سناریوی متفاوتی بخش بین‌الملل جشنواره را برگزار کنیم، در این دوره نیز به نوعی با روند مشابه دوره گذشته رو به رو هستیم چرا که استمرار فراگیری بیماری کووید ۱۹ شرایطی را ایجاد کرده که اصلاً نمی‌توانیم از هم اکنون برای حضور گروه‌های خارجی برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

وی افزود: به هر حال از هم اکنون رایزنی برای حضور گروه‌های شرکت‌کننده آغاز شده، که در وجوه مختلف آن قابل بررسی است. که اولین بعد آن به ارتقای وضعیت سلامت جامعه بازمی‌گردد. اگر بتوان به کمرنگ شدن شیوع بیماری امیدوار بود، آن گاه دعوت از گروه‌های خارجی برای اجرای زنده در حضور تماشاگران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت قرار خواهد داشت. در این شرایط قطعاً دعوت از هنرمندان و گروه‌های معتبر شناخته شده و صاحب سبک یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما خواهد بود. اولویت بعدی ما هم به طور حتم بر اساس ماجرای کرونا برنامه‌ریزی برای اجراهای آنلاین در راستای حفظ سلامت جامعه است.

«موسیقی فجر ۳۷» مهمان خارجی خواهد داشت؟/ رایزنی‌ها و امیدواری‌ها

این ناشر فعال در حوزه موسیقی تصریح کرد: اگرچه سال گذشته امیدوار بودیم شرایط به شکل مطلوب‌تری رقم بخورد تا ما بتوانیم میزبان تعداد بیشتری از گروه‌های خارجی باشیم اما متاسفانه شیوع جهانی کرونا که فقط هم مختص به ایران نبود، موجب شد تا پذیرای شش گروه در بخش بین‌الملل باشیم که دو گروه به صورت زنده و چهار گروه به صورت آنلاین به اجرای برنامه پرداختند، اما امسال واقعاً امیدواریم شرایط به گونه‌ای دیگر رقم بخورد تا بتوانیم میزبان تعداد بیشتری از گروه‌های خارجی برای اجرای زنده در حضور تماشاگران باشیم. چرا که معتقدم اجراهای آنلاین فقط راهی برای روشن نگه داشتن چراغ یک اتفاق بزرگ موسیقایی بود که دوست نداشتیم با وجود کرونا خاموش شود.

جعفریان گفت: همان گونه که گفتم ما برنامه‌ریزی می‌کنیم تا به اجرای زنده برگردیم و به طور حتم اگر چنین شود تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا با دعوت از گروه‌های صاحب نام ذائقه طیف بیشتری از مخاطبان موسیقایی راضی نگه داشته شود. به هر حال آنچه در این گونه جشنواره‌های پیرامون بخش بین‌الملل آن مطرح می‌شود دعوت از گروه‌هایی است که بخش خصوصی چندان تمایلی به دعوت از آن‌ها برای حضور ایونت های موسیقایی‌شان که به مسائل اقتصادی هم ربط پیدا می‌کند، ندارد. اما قطعاً گروه‌های مهم و ارزشمندی هستند که ریشه‌های موسیقایی غنی و جهانی دارند و در حوزه وظایف دولتی هم می‌توانند برای حضور در جشنواره‌هایی چون جشنواره موسیقی فجر دعوت شوند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “«موسیقی فجر ۳۷» مهمان خارجی خواهد داشت؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید