آخرین خبر

فرهود جلالی درگذشت

فرهاد جلالی کندلوسی از هنرمندان و پژوهشگران با سابقه موسیقی مازندران روز پنجشنبه هفدهم تیرماه بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهود جلالی کندلوسی فعال فرهنگی که نزدیک به سه دهه تلاش‌های اثرگذاری برای احیای فرهنگ بومی مازندران انجام داد و نقش پررنگی در برجسته‌سازی آیین‌های مازندران طی ۲ دهه اخیر داشت، بعدازظهر پنجشنبه ۱۷ تیر در سن ۵۶ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

زنده‌یاد جلالی کندلوسی نوازنده و خواننده موسیقی مازندران بعدازظهر دیروز در سفر به زادگاهش روستای کندلوس بر اثر ایست قلبی درگذشت. این در حالی است که پیکر او امروز در زادگاهش به خاک سپرده خواهد شد.

جلالی کندلوسی شاعر، نوازنده لَلِه‌وا و خواننده موسیقی بومی مازندران بود و در دهه ۷۰ و ۸۰ با انتشار آلبوم‌های پارپیرار ۱، ۲، ۳ و ۴ که شامل شعرخوانی‌های محلی او بود نظر علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر مازندرانی را به خود جلب کرد.

او علاوه بر چهارگانه پارپیرار که به ترتیب پارپیرار ۱ (۱۳۷۸)، ناری‌ناری‌کا (۱۳۸۰)، شیوَنگ (۱۳۸۲) و اسری نام داشتند، در سال ۱۳۸۳ آلبوم از کپاچین‌های البرز را نیز منتشر کرده بود.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “فرهود جلالی درگذشت”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید