آخرین خبر

ششمین دوره کنسرت های آنلاین به پایان رسید

ششمین دوره کنسرت های آنلاین انجمن موسیقی ایران با عنوان «برخط ماه و نوا» جمعه پانزدهم مرداد ماه با سه اجرای اینترنتی به پایان رسید.

به گزارش آوای ایرانیان، ششمین دوره کنسرت‌های آنلاین «بر خط ماه و نوا ۳» به صورت آنلاین توسط انجمن موسیقی ایران با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و حمایت دفتر موسیقی به پایان رسید.

روز چهارم و پایانی اجراها، در ابتدا به گروهی سه نفره متشکل از مرضیه رحیم‌زاده نوازنده سنتور، نازنین غنیزاده نوازنده کمانچه و بامداد ملکی نوازنده تنبک اختصاص داشت. این گروه قطعات ضربی آشکار مطلق، چهار مضراب افشاری، ضربی عراق، تصنیف قدیمی و ضربی «بر گُردهی باد» را اجرا کردند.

اجرای دوم روز چهارم، گروهی سه نفره متشکل از مهرداد ناصحی نوازنده کمانچه، امین گلستانی نوازنده عود و فرهاد صفری نوازنده تمبک بود و این گروه در این کنسرت قطعات پیش درآمد از ساخته‌های مهرداد ناصحی، هفت ضربی بداهه، ضربی عشاق اثر استاد پایور و رِنگ اصفهان اثر فرامرز پایور را اجرا کردند. قطعات این کنسرت در آواز بیات اصفهان اجرا شد.

ششمین دوره کنسرت های آنلاین به پایان رسید

اجرای سوم و پایانی روز چهارم به تکنوازی زمان خیری نوازنده نی اختصاص داشت و این هنرمند در این کنسرت بداهه‌نوازی و تکنوازی در دستگاه شور را اجرا کرد.

این فصل از برنامه‌ها در سه دوره توسط انجمن موسیقی ایران برنامه‌ریزی و به صورت ماهانه اجرا شد. در این چارچوب گونه‌های مختلف موسیقی از جمله موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک غربی در این دوره در جدول برنامه‌ها گنجانده شده‌اند تا از حداکثر ظرفیت هنرمندان موسیقی در سه دوره برگزاری استفاده شود.

مجموعه کنسرت‌های آنلاین در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد ۱۴۰۰ طبق جدول‌های اجرایی پخش شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “ششمین دوره کنسرت های آنلاین به پایان رسید”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید