آخرین خبر

سینماها زیر سایه سنگین پلاسکو

آوای ایرانیان:  آخر هفته پایانی دی ماه سرشار از اتفاقاتی بود که برروی فروش فیلم‌ها نیز تاثیرگذاشت.

سرویس سینمایی هنرآنلاین: در حالی که کمتر از دو هفته به شروع جشنواره فیلم فجر باقی مانده است، سینماها نیز با افت مخاطب مواجه شده و در پی حوادث اتفاق افتاده در سطح شهر(پلاسکو) فروش سینماها نیز متاثر از این حوادث شده است.

“سلام بمبئی” فیلم جنجالی و پرسروصدای قربان محمدپور، که اولین فیلم سینمایی مشترک بین ایران و هند پس از انقلاب اسلامی است، موفق به فروش ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی شده است. “سلام بمبئی” ملودرامی عاشقانه  است و داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت می‌کند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده‌ای می‌شوند. در این فیلم محمدرضا گلزار، بنیامین بهادری، شایلی محمودی، بهروز چاهل، دیا میرزا، گلشن گروور، پونام و… به ایفای نقش می‌پردازند.

“خانه‌ای در خیابان چهل ویکم” به کارگردانی حمیدرضا قربانی طی مدت ۹ روز توانست به فروش ۲۴۱ میلیون تومانی داشته باشد. داستان فیلم درباره دعواى دو برادر است که بحرانى را در خانواده ایجاد می‌کند. مادر این خانواده و دو عروسش که در سه طبقه یک خانه زندگى می‌کنند، سعى می‌کنند هرکدام به تنهایى بار مشکلات پیش آمده در زندگی‌شان را به دوش کشند. مهناز افشار، علی مصفا، سهیلا رضوی، سارا بهرامی، آرش مجیدی، علیرضا کمالی، مانی رحمانی، مانیا علیجانی، علیرضا نیکدل، بهناز نادری، بهزاد داوری، جمشید صفری، مجید رحمتی، بابک جعفریه، سارا نجفی، علی‌ سخن‌گو بازیگران این فیلم هستند.

“هفت ماهگی” به کارگردانی هاتف علیمردانی و تهیه‌کنندگی منصور لشگری قوچانی این روزها با در اختیار داشتن ۳۸ سالن توانست در هفته گذشته به رقم فروشی معادل ۱ میلیارد و ۴۵ میلیون تومان دست یابد. این فیلم نیز  همانند آثار قبلی علیمردانی که در فضا و بستر اجتماعی می‌گذرند، حال و هوایی اجتماعی دارد. داستان این فیلم بین دو خانواده طبقه متوسط اتفاقی رخ می‌دهد که برای رفع اختلافات روش‌های مختلفی پیش روی آن‌ها گذاشته می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است، گاهی پیش از آنکه بدانی، خیلی زود دیر می‌شود. در “هفت ماهگی” حامد بهداد و باران کوثری بار دیگر در مقابل یکدیگر قرار گرفتند و پگاه آهنگرانی، هانیه توسلی، احمد مهرانفر، فرشته صدرعرفایی، بهناز جعفری، محمدرضا علیمردانی و رضا بهبودی نیز این دو را همراهی کردند.

“مشکل گیتی” ساخته بهرام کاظمی موفق به فروش ۹۱۰  میلیون تومانی شده است. مشکل گیتی درباره زوجی به نام ایرج و گیتی است که در آستانه فروپاشی زندگی مشترک‌شان هستند، توهمی که بر اثر زندگی اینترنتی گیتی، سایه بر زندگی واقعی این دو انداخته است. در این فیلم سینمایی حمید فرخ‌ نژاد، یکتا ناصر، امیرحسین رستمی، بهنوش بختیاری، رویا نونهالی، امید روحانی، رامین ناصر نصیر، پانته‌آ مهدی‌نیا، فریبا نادری، حسن اسدی، علی عبادت طلب به ایفای نقش می‌پردازند.

“لاک قرمز” ساخته سیدجمال سیدحاتمی از زمان اکران تاکنون موفق به فروش یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی شده است. لاک قرمز داستانی اجتماعی و خانوادگی را روایت می‌کند. پانته‌‌‌آپناهی‌ها، بهنام تشکر، پردیس احمدیه، مسعود کرامتی، رسول نقوی بازیگران آخرین ساخته سیدحاتمی هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده دخترک تازه به انگشتانش لاک زده بود که روزگار صورتش را نقاشی کرد. لاک قرمز به احتمال زیاد تا پایان سال فرصت اکران می‌یابد.

“گیتا” به کارگردانی مسعود مددی نیز این روزها درحال رقابت با سایر فیلم‌های روی پرده است. این فیلم موفق به فروش ۴۲۰ میلیون تومانی شده است. گیتا درباره  مادر متین است که به او دلبستگی زیادی دارد. پس از حادثه‌ای که برای متین پیش می‌آید، گیتا تلاش می‌کند تا با این موضوع کنار بیاید، اما با گذر زمان متوجه واقعیت‌های جدیدی می‌شود… مریلا زارعى، حمیدرضا آذرنگ، سارا بهرامى، بهناز جعفرى، نادر فلاح، یلدا قشقایى، کتایون سالکى، محمدحسین محمدیان و رامین افشارى بازیگران این فیلم هستند.

“وارونگی”  بهنام بهزادی نیز که در جشنواره جیپور هند نیز موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم و فیلمنامه شده است، توانست به فروش ۵۳۰ میلیون تومانی دست یابد. قصه فیلم مربوط به بیماری تنفسی و ریوی مادری است که بنا به توصیه پزشک باید به علت آلودگی هوا، مابقی عمر خود را خارج از شهر تهران سپری کند، همین امر سبب مشکلاتی بین دو دختر وی می‌شود. سحر دولتشاهی، علی مصفا، ستاره پسیانی، رویا جاویدنیا، علیرضا آقاخانی، شیرین یزدان‌بخش و ستاره حسینی، پیام یزدانی، مجتبی نم نبات، عباد کریمی در وارونگی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

” ما همه گناهکاریم” به کارگردانی حسن ناظر توانست به فروشی معادل ۱۷۶ میلیون تومان دست یابد. این فیلم درباره فرهاد است که برای تامین مخارج زندگی روزمره‌اش با مشکلات زیادی مواجه است…. تا اینکه با بیماری هولناک فرزندش نیز مواجه می‌شود، او که برای درمان او  به هر دری می‌زند اما راهی را نمی‌یابد، سرانجام تصمیم نهایی فرهاد سرنوشت متفاوتی را، برای او و خانواده‌اش رقم می‌زند….

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “سینماها زیر سایه سنگین پلاسکو”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید