آخرین خبر

واکنش وزیر ارشاد به حواشی سخنان مرضیه برومند/ معترضان قلیل‌اند

به گزارش آوای ایرانیان محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه ۳۰ مهر ماه با حضور در جشنواره فیلم کوتاه تهران در جمع خبرنگاران قرار گرفت و به سوالات آنها پاسخ داد.

وی درباره کیفیت جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: این کیفیت حاصل تلاش‌های انجمن سینمای جوانان در استان‌های مختلف است. باید از دوستان خودم تشکر کنم که زمینه برگزاری باشکوه این رویداد را فراهم کرده‌اند.

اسماعیلی درباره تدارک وزارت ارشاد برای ترکیب فیلم‌های جشنواره فیلم فجر هم گفت: در برنامه هفتم پیش‌بینی شده است که سالی ۲۰ فیلم فاخر تولید شود. امسال هم شکر خدا مقدمات این امر فراهم است و تعدادی از این آثار در دست تولید است اما ان‌شالله در سال‌های آینده به این سقف در آمار تولیدات خواهیم رسید.

وی ادامه داد: در این سال‌ها تلاش کردیم تمرکزی را در حوزه پویانمایی ایجاد کنیم. به همین دلیل برای بنیاد ملی پویانمایی مصوبه شورایعالی سینما و شورایعالی هنر را برای این بنیاد دریافت کردیم. در برنامه هفتم هم مطابق برنامه‌ریزی انجام‌ شده تعهد بالایی را برای ما در نظر گرفته‌اند. این تعهدات جز با تشکیل نهاد تخصصی که بتواند سیاستگذاری و ریل‌گذاری کند و نقش حمایتی داشته باشد، محقق نمی‌شد. ان‌شالله در ماه‌های آینده این بنیاد را راه‌اندازی خواهیم کرد.

وزیر درباره جشنواره فیلم فجر گفت: فراخوان جشنواره در موعد مقرر داده شد و کارها در حال انجام است.

اسماعیلی درباره صحبت‌های مرضیه برومند در مراسم تشییع پیکر داریوش مهرجویی و واکنش‌های عده‌ای به این صحبت‌ها بیان کرد: هنرمندان روز گذشته در موزه هنرهای معاصر جمع شدند و چندین جلسه پشت هم داشتند. فارغ از جنبه‌های انسانی و مسلمانی، مگر کسی می‌تواند وقایع غزه را ببیند و به عنوان یک انسان به یک موضوع حقوق بشری و قتل عام کودکان موضعی نداشته باشد این موضوعی است که در دنیا، همگان با آن همدردی می‌کنند. من این اتفاق را که در تشییع پیکر مرحوم مهرجویی رخ داد منتسب به اصحاب هنر نمی‌دانم. خانم برومند در حال صحبت بود که عده‌ای نگذاشتند صحبت کند، آنها عده‌ای هستند که کیلومترها از معیارهای عاطفی، اخلاقی و … دور افتاده‌اند و ما این افراد را بسیار قلیل می‌دانیم، ارتباطی بین آنها و جامعه هنری نیست. جامعه هنری مثل همه بخش‌های دیگر کشور در کنار مردم مظلوم فلسطین هستند، مردم مظلوم فلسطین افرادی هستند که شب و روز زیر بمباران رژیم کودک کش اسرائیل هستند و اظهار همدردی با مردم فلسطین امروز جهانی شده است. هنرمندان ما همچنان پر قدرت در مسیر فضائل اخلاقی حرکت خواهند کرد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “واکنش وزیر ارشاد به حواشی سخنان مرضیه برومند/ معترضان قلیل‌اند”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید