آخرین خبر

موفق‌ترین فیلمساز سینمای چین در سال گذشته سراغ سریال‌سازی می‌رود

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از ورایتی، ژانگ ییمو که فیلم «رودخانه سرخ» موفق‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ چین را کارگردانی کرده، قرار است برای اولین بار سریال تلویزیونی بسازد. نمایندگان وی تایید کردند که او تهیه‌کننده اجرایی «اولین شلیک» خواهد بود.

این سریال را زینگ لو کارگردانی می‌کند و تاریخ پخش آزمایشی آن برای سال ۲۰۲۵ تعیین شده است. پیش از آن ژانگ باید کارگردانی فیلمی را انجام دهد که تاریخ اکران آن سال نو چینی پیش‌بینی شده و قرار است تابستان امسال فیلمبرداری آن آغاز شود.

«رودخانه سرخ» که در آغاز سال ۲۰۲۳ اکران شد برمبنای فیلمنامه‌ای از خود ییمو و به طول ۱۵۹ دقیقه شکل گرفت و موفق شد تا در گیشه سینماها ۶۵۰ میلیون دلار بفروشد.

این درام تاریخی و دلهره‌آور با بازی شن تنگ و جکسون یی، ژانگ یی، لی جیایین، وانگ جیایی و یو یونپنگ ساخته شد.

داستان این فیلم در دوران آغاز سلسله دودمان سونگ رخ می‌دهد. با وقوع یک قتل مرموز در اقامتگاه کین هوی آن هم زمانی که او با نمایندگانی از سلسله رقیب ملاقات دارد، یک سرباز و یک فرمانده درگیر یک توطئه بزرگ می‌شوند.

ژانگ ییمو ۷۳ ساله سال ۱۹۸۷ با «ذرت سرخ» برنده خرس طلای جشنواره برلین شد و سال ۱۹۹۲ با «داستان کیو جو» شیر طلای جشنواره ونیز را برد. او سال ۱۹۹۴ با «برای زندگی» جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن را از آن خود کرد و سال ۱۹۹۹ هم با «نه یکی کمتر» بار دیگر شیر طلای جشنواره ونیز را از آن خود کرد. «خانه خنجرهای پران» از دیگر فیلم‌های کارنامه این کارگردان است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “موفق‌ترین فیلمساز سینمای چین در سال گذشته سراغ سریال‌سازی می‌رود”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید