آخرین خبر

مراوده وزیر ارشاد با وزرای فرهنگ ۲۰ کشور/نقش رایزنان فرهنگی چیست؟

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در نشست تبادل نظر و همفکری مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با رایزنان و نمایندگان فرهنگی در شرف اعزام و مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر ارائه مسیر روشن و دائمی برای اکران جهانی آثار سینمای ایران تاکید شد.

مجید زین‌العابدین مدیرعامل فارابی با قدردانی از مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات به جهت حمایت از گسترش فرهنگ و هنر ایران در کشورهای مختلف و همچنین با تشکر از برقراری زمینه چنین تعاملاتی اظهار کرد: بنیاد سینمایی فارابی برای پیشرانی سینمای ایران در حوزه بین‌الملل از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان با اشاره به برگزاری این رویداد بین‌المللی در مهر جاری به میزبانی اصفهان گفت: ۲ کلان جشنواره سینمای ایران، جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان و دیگری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر است که از حیث حضور سینماگران خارجی و معرفی تولیدات سینمای ایران به دنیا، این ۲ جشنواره بیشترین تلاقی را با حوزه مأموریت رایزنان فرهنگی دارد.

زین‌العابدین با تشریح نحوه همکاری‌های ۲ جانبه رایزنان فرهنگی با بنیاد سینمایی فارابی مطرح کرد: سینما یکی از عناصر فرهنگی قدرت نرم محسوب می‌شود که می‌تواند نگرش فرهنگی و ارزش‌ها و باورهای ملی و دینی ما را ارائه جهانی کند. جمهوری اسلامی ایران به جهت پیشینه تمدنی قوی می‌تواند از مؤلفه‌های فرهنگی خود در قالب قدرت نرم با مردم دنیا گفتگو کند و این موضوع با کمک رایزنان فرهنگی که مسئولیت دیپلماسی عمومی و مراودات فرهنگی را به عهده دارند، میسر خواهد شد.

زین‌العابدین گفت: موضوع دیپلماسی عمومی در دولت مردمی اولویت بالایی دارد و مراودات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیش از بیست وزیر فرهنگ کشورهای خارجی در مدتی کوتاه، گویای این راهبرد است.

در این دیدار رائد فریدزاده معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی نیز با تشریح رویکردها و فعالیت‌های سینمای ایران در حوزه‌های بین‌المللی گفت: رایزنان فرهنگی ما می‌توانند شرایط تولید مشترک و اکران در کشورهای مختلف را هموار کنند.

سعیده باقری فرد رئیس اداره آموزش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز با اشاره به هماهنگی مطلوبی که بین بنیاد سینمایی فارابی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برقرار بوده است عنوان کرد: در ۲ سال گذشته روند سازمان حول محور تحول قرار گرفته و در حال حاضر اداره‌کل همکاری‌های رسانه‌ای به عنوان متولی هفته‌های فرهنگی و همچنین هفته‌های فیلم شناخته می‌شود و قطعاً با توجه به تمایلی که فارابی در گسترش همکاری‌های سینمایی دارد، رایزنان فرهنگی می‌توانند با برقراری ارتباط با کشورهای محل مأموریت خود به گسترش روابط سینمایی ایران کمک کنند.

مسعود احمدیان معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی، رایزن فرهنگی در شرف اعزام ایران به آلمان، ایتالیا، اسپانیا، جمهوری آذربایجان، تانزانیا، پاکستان به همراه وابستگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از جمله حاضرین در این نشست بودند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مراوده وزیر ارشاد با وزرای فرهنگ ۲۰ کشور/نقش رایزنان فرهنگی چیست؟”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید