آخرین خبر

مدیر خانه موسیقی از گرانی بلیت کنسرت ها انتقاد کرد

برگزیدگان بخش های مختلف سومین جشنواره موسیقی «امیر جاهد» با برگزاری یک مراسم اختتامیه در خانه هنرمندان ایران، معرفی شدند.

به گزارش آوای ایرانیان، مراسم اختتامیه سومین جشنواره موسیقی امیرجاهد، با حضور جمعی از هنرمندان و برگزیدگان رشته های مختلف روز پنجشنبه ۱۱ آذر در سالن جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی در سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی امیرجاهد گفت: نزدیک به دوسال است که از این جمع ها و دیدارها دور افتاده بودیم و امیدوارم این برنامه سر آغازی بر برگزاری برنامه ها باشد. روزی که برای جشنواره موسیقی امیرجاهد برنامه ریزی می کردیم تمام سعی مان بر این بود که به هیچ عنوان موازی کاری نشود. ما در کشور جشنواره های موسیقی فجر، جشنواره موسیقی جوان، جشنواره موسیقی نواحی را با رویکرد خاص خودشان داریم و تلاش بر این بود که این جشنواره بخشی را پوشش دهد که جشنواره های دیگر به آن نپرداخته اند، مانند دونوازی و گروه نوازی. تلاش بر این بوده و خوشبختانه این جشنواره راه خودش را خوب پیدا کرده است و سومین دوره آن نیز با موفقیت به پایان رسید و باید از هیئت محترم داوران و دیگر دست اندکاران جشنواره تقدیر و تشکر کنم.

وی گفت: خوشبختانه «خانه موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد» در منطقه ۱۴ شهرداری تهران به پایگاه خوب موسیقی تبدیل شده است. محل رفت و آمد اهل هنر شده و کلاس ها و نشست های بسیار خوبی هم در آنجا برگزار می شود و ما هم همیشه در کنار عزیزان در آن مجموعه بودیم و از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

مدیرعامل خانه موسیقی افزود: در حالی که می دانیم متاسفانه فعالیت های هنری به مرکز شهر و بالا متمرکز شده است و این یکی از مصیبت ها تبدیل شده است که باید اینجا اشاره کنم که متاسفیم که اجراهای موسیقی مان در سال ها با بلیت های بسیار گران برگزار می شود و موسیقی از دسترس توده مردم و مخاطبان مهم و اصلی موسیقی دور بوده است. طبقه متوسط جامعه، بدنه‌ی کارمند و دانشجوی جامعه امکان کنسرت رفتن ندارد و اگر هم بتواند شاید سالی یکبار! ما باید هزینه های اجراهای موسیقی را پایین بیاوریم در صورتی که تمام سالن ها دولتی یا متعلق به شهرداری هستند. البته ساختار سالن ها هم به شکلی شده که باید خودشان هزینه های خودشان را تامین کنند و از جایی حمایت نمی شوند. مثل همین خانه هنرمندان که شاید مهمترین مرکز هنری ایران در جهان باشد. باید از در اینجا از زحمات جناب رجبی معمار تشکر کنم که روشن نگاه داشتن چراغ خانه هنرمندان مرهون زحمات ایشان و همکاران شان است.

نوربخش در ادامه یادی از زنده یادعلی مرادخانی عضو شورای سیاستگذاری این جشنواره کرد و گفت: مسئولان و مدیران این نکته را در نظر بگیرند که وقتی جایی هستند کاری کنند که رد پا و یادگار ارزشمندی از خود بجای بگذارند که وقتی از آنجا رفتند همه یاد آنها بکنند. علی مرادخانی از آن دسته مدیران بود که ما اهالی موسیقی ایشان را همیشه در کنار خود داشتیم. او شخصیتی ارزشمند بود که خودش در حوزه فرهنگ و هنر دغدغه داشت.

مدیر خانه موسیقی از گرانی بلیت کنسرت ها انتقاد کرد/ طرح چند نکته

چند نکته درباره نامگذاری های معابر شهر تهران به نام مفاخر موسیقی

نوربخش با اشاره به زحمات و تلاش های محمدجواد حق شناس رئیس سابق کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: این جشنواره بدون زحمات و تلاش های آقای حق شناس به انجام نمی رسید. وی در دوره ای که در شورای شهر بودند خدمات بسیار ارزشمندی کردند. یکی از کارها نامگذاری خیابان‌ها به نام مفاخر فرهنگ و هنر بود که با پیگیری شخص ایشان، اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر به انجام رسید. ما امروز نام مفاخر موسیقی‌مان را در خیابان های این شهر داریم و این کار کوچکی نیست. ما در خانه موسیقی از ابتدا تقریبا هر آنچه به ایشان پیشنهاد دادیم محقق شد. البته ممکن است برخی بخواهند این مساله را به نام خودشان مصادره کنند که متاسفانه در فضای مجازی هم دیدیم که سعی کردند این کار را انجام دهند که مهم نیست.

نوربخش در پایان اظهار کرد: اما خانه موسیقی یکی از کارهایی که مجدانه پیگیری کرد همین نامگذاری های معابر شهر تهران به نام مفاخر موسیقی بود. جلسات متعدد در شوراها داشتیم، مکاتبات بسیاری انجام دادیم و آقای دکتر حق شناس با پیگیری جدی و مستمر این کار را به انجام رساندند که بای از این شان تشکر فراوان داشته باشیم.

پخش کلیپ معرفی شورای سیاستگذاری سومین جشنواره موسیقی امیر جاهد متشکل از مهدخت معین، داریوش پیرنیاکان، حمیدرضا نوربخش، حمیدرضا عاطفی، هومان اسعدی، مهدی سبحانی، مهدی مساح بیدگلی و زنده یاد علی مرادخانی، یادبود مرحوم علی مرادخانی، اجرای گروه موسیقی امیر جاهد با هنرمندی سید رضا طیبی(آواز)، حسین روزبهانی (تار)، سعید همتیان(نی)، امیر حسین طریقت(تنبک)، قرائت بیانیه هیات داوران توسط بابک بنی حسینی، قدردانی از هیات داوران جشنواره متشکل از محمد اسماعیلی، آذر هاشمی، وارطان ساهاکیان، علی تحریری و بابک بنی حسینی و قدردانی از بابک بنی حسینی، سید محمدعلی موسوی، مهدیه رضازاده، امیرحسین طریقت، مرتضی میر، فرنوش تدین، علی فاطمی، محسن میکائیل و سینا قادری به عنوان مدرسان برتر «خانه موزه دکتر معین و استاد امیر جاهد» بخش های مختلف مراسم اختتامیه را تشکیل می داد.

در ادامه مراسم غزاله نیک پی و نگین کاظمی برگزیدگان بخش دونوازی کلاسیک و هومان ابراهیمی برگزیده بخش تکنوازی کلاسیک به اجرای ۲ قطعه پرداختند و سپس با حضور اعضای شورای سیاستگذاری و هیئت داوران از برگزیدگان سومین جشنواره موسیقی امیرجاهد با اهدای لوح و تندیس قدردانی شد.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “مدیر خانه موسیقی از گرانی بلیت کنسرت ها انتقاد کرد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید