آخرین خبر

(بخش دوم) واقعیت های شنیده نشده از کی پاپ

پاپ کره‌ای یا کی‌پاپ ( K pop) چند دهه‌ای است در کره رشد کرده و با آغاز هزاره سوم میلادی به کشورهای شرق آسیا و اقیانوسیه و سپس به آمریکا راه یافته و طرفدارانی گرد آورده است. کنسرت‌های بزرگ و جوایزی که در مسابقات موسیقی نصیب سبک پاپ کره‌ای شده نشان از رشد روزافزون آن دارد. نکته مهم این است که ترانه‌های پاپ کره‌ای به زبان انگلیسی و با رقص‌های غربی اجرا می‌شود و عملاً فقط هنرمندانش کره‌ای هستند.

آنها در واقع عروسک‌های هستند که به اسم سرگرمی، شب و روز نوجوانان و جوانان را پر می‌کنند اما عملاً نسل جدید کره را با فرهنگ غربی انس می‌دهند. نقل شده تیفانی از اعضای گروه «نسل دختران» گفته در حالی که قد او ۱۶۲ سانتی متر است فقط ۴۸ کیلو وزن دارد و تازه با وزن، سنگین‌ترین عضو گروه خود است که او را با الفاظی مانند «خوک» خطاب می‌کنند.

به نفع صنعتداران پاپ کره‌ای است که خوانندگان نوجوان را استخدام کنند که هم از نظر جسمی ظریفتر و هم از نظر کاری گوش بفرمانتر هستند اما این دقیقاً به ضرر خوانندگان کم سن و سال است زیرا تحمل مسائل جنسی را در این حد ندارند. آنها باید همواره با جذابیت‌های جنسیِ خود ظاهر شوند و خیل عظیمی از طرفدارانشان در فضای مجازی نیز فقط به همین وجه قضیه توجه می‌کنند که تحقیر و شوک عظیمی به روان خوانندگان وارد می‌کند. تازه این خوانندگان بعضاً از سوی بنگاه‌داران مجبور به تن فروشی می‌شوند.

 

آزار و اذیت توسط افراد فعال صنعت کی پاپ

اخیرا پرونده‌ای درباره آزار و اذیت جنسی در آمریکا بر علیه هاروی واینستاین جاری بود که بازیگران زن هالیوودی زیادی از او شکایت داشتند و #METOO هم در آن زمان بسیار مشهور شد. باید گفت این مسئله نیز از حقایق کی پاپ و بدی‌های کی پاپ است. سواستفاده و آزار و اذیت را می‌توان در سطوح مختلف این صنعت دید، برخی دخترانی که می‌خواهند وارد کی پاپ شوند و قدم‌های اول خود را برای آیدل شدن بردارند، ممکن است توسط افرادی مورد اذیت و آزار قرار گیرند. پس این حقیقت تلخ کی پاپ را هم در نظر داشته باشید و جلوی اینگونه عمل‌ها سکوت نکنید.

 

حقایق کی پاپ؛ عمل زیبایی

عمل جراحی پلاستیک ستارگان خبر جدیدی نیست، اما آیدل‌های کی پاپ آن را به سطح دیگری رساندند. طبق گزارش آتلانتیک، از هر پنج زن کره‌ای یک نفر عمل جراحی پلاستیک انجام داده است. بخشی از واقعیت این آمار برمی‌گردد به آیدل‌های گروه‌های پاپ که برای زیبا شدن هر کاری می‌کنند. آیدل‌های زن K-Pop تمایل دارند خود را شبیه نژاد قفقازی درآورند برای همین عمل‌های جراحی زیادی می‌کنند تا چانه نوک‌تیز، چشم‌های کوچک و صورت‌ آسیایی‌شان تغییر کند. این نوع تغییرات همیشه عالی نیستند و گاهی این عمل‌های جراحی عوارض شدیدی دارند، از طرفی اگر شما به اندازه کافی خوب نباشید، تهیه‌کننده‌ها شما را کنار می‌گذارند و هیچوقت منابع و هزینه‌ی خود را صرف شما نمی‌کنند.


حقایق کی پاپ رژیم سخت
کره جنوبی در جراحی زیبایی بسیار پیشرفته است

کمین سسنگ‌ها (Sasaeng)

شاید باور نکنید، حقایق کی پاپ نیز کمی شبیه حقایق هالیوود است. در هالیوود پاپاراتزی‌ها روی اعصاب ستارگان می‌روند و در کره جنوبی سسنگ‌ها! دیده شده برخی از سسنگ‌ها یا طرفداران دو آتیشه کی پاپ وارد خانه‌ی آیدل‌ها شدند تا در خواب آن‌ها را ببوسند! پس اگر حریم شخصی برای شما بسیار مهم است باید منتظر چنین اتفاق‌هایی که آرامش را بر هم می‌ریزد هم باشید.

سسنگ‌ها گاهی در خانه‌ی آیدل‌ها دوربین نصب می‌کنند و نامه‌های عاشقانه‌ای با خون قاعدگی خود نوشته و برای آیدل‌ها می‌فرستند. آن‌ها از خشونت نمی‌ترسند و پایشان را فراتر از حد و مرزهای شخصی می‌گذارند و باعث آزار و اذیت می‌شوند. همیشه این افراد نظری تکان دهنده درباره ظاهر شما، رابطه، گروه، حرفه و … شما دارند که اگر یکی از آن‌ها را بخوانید ساعت‌ها افسردگی خواهید گرفت و گریه خواهید کرد

آسیب دیدگی‌های فیزیکی و اجرای بالاجبار

کی پاپ هیچوقت متوقف نمی‌شود، حتی وقتی که یکی از آیدل‌ها آسیب دیده است. در واقع، بهتر است آماده باشید تا درد را تحمل کنید. ازاین رو، همه با او آشنایی داریم، یکی از این اعضای جدا شده از گروه EXO علی رغم آسیب دیدگی زانو و مچ پا مجبور به اجرای رقص شد و همچنین تهیه‌کننده به طرفداران گفته بود حال او بسیار خو است و نگرانی وجود ندارد.

حقایق کی پاپ زانوی جیمین
زانوی آسیب دیده جیمین که در کنسرت ژاپن اتفاق افتاد

حتی اگر هنگام اجرا آسیب ببینید نیز باید اجرا را ادامه بدهید. شاید جانگ کوک عضو BTS را بشناسید و عاشقش باشید، او در اجرایی دست خود را زخمی کرد و خون از زخمش جاری شد، اما اجرا قطع نشد و تا آخر اجرا با همان دست خونی به کارش ادامه داد و درخواست کمک نکرد. همچنین G-Dragon از Big Bang در حال اجرای یک نمایش انفرادی بود که از سوراخ روی صحنه سقوط کرد. با وجود خراش‌های کوچک، او به کنسرت ادامه داد. اما اگر واقعاً صدمه دیده باشید چه؟ انجام این کار غیرممکن است.

در نهایت نیمه تاریک صنعت کی پاپ تا زمانی که آیدل‌ها دست به دست هم ندهند و اعتراض نکنند وجود دارد و همیشه وجود خواهد داشت. حقایق کی پاپ و بدی های کی پاپ می‌تواند شما را به فکر فرو ببرد که آیا برای آیدل شدن باید همه چیز را به جان خرید یا خیر؟ در قسمت نظرات به این سوال پاسخ دهید.

 

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “(بخش دوم) واقعیت های شنیده نشده از کی پاپ”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید