آخرین خبر

شنیدن روایت «لوکا» از موسیقی بوشهر در آستانه نوروز ۱۴۰۱

آلبوم صوتی «لوکا»، تجربه سال‌ها اجرای گروه موسیقی لیان با سرپرستی محسن شریفیان است که در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰ روانه بازار موسیقی کشور شد.

به گزارش آوای ایرانیان، آلبوم صوتی «لوکا»، تجربه سال‌ها اجرای گروه موسیقی لیان با سرپرستی محسن شریفیان و صدای آکا صفوی و آکلو فرامرزی است که در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰ روانه بازار موسیقی کشور شد.

محسن شریفیان درباره جدیدترین مجموعه صوتی گروه لیان نوشته است: «زمانی که آواهای رام کُننده موج‌ها و بادها را به روایت ناخداها و دریانوردهای جنوب دنبال می‌کردم، به نغمه‌های دیگری در کرانه‌های خشک خلیج فارس رسیدم! هجاهای بیابانگردی که کارشان رام کردن شترها بود. پایش که بیفتد شتر، بدمست می‌شود! بدتر از هر جهازِ در موجی، وحشی‌تر از هر دریایی! در کهن بندر بوشهر به شتر، «لوک» و به ساربانش، «جَت» می‌گویند. جت‌ها، لوک ها را با ترانه راه می‌بردند… گفتگویی به رسم دریا و ساحل.»

نوزدهمین اثر مولتی مدیای محسن شریفیان؛ نوازنده و پژوهشگر بوشهری حاوی ده قطعه منتخب از محبوب‌ترین قطعات گروه موسیقی لیان بوده و ترانه‌های آن از میان شعرهای شاعران فولک جنوبی انتخاب شده است.

حسین کاوه خو، مرتضی پالیزدان، حمزه مقدم، محمود بردک نیا، حمید اکبری، مرتی عزیززاده، فرزاد خسروی و محسن شریفیان، نوازندگان آلبوم صوتی لوکا هستند. ضمن اینکه حیدو هدایتی؛ خواننده بوشهری، طراحی کاور و بهنام شهرکی، صدابرداری، میکس ومستر این اثر را انجام داده‌اند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “شنیدن روایت «لوکا» از موسیقی بوشهر در آستانه نوروز ۱۴۰۱”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید