آخرین خبر

رونق فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری با احیای گروه سرود بچه‌های مسجد

کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» با تقویت فعالیت‌های گروه سرود، اقدام به احیای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی خود کرده و منجر به جذب نوجوانان و جوانان به برنامه‌های هنری مسجدمحور شد.
به گزارشخبرنگار آوای ایرانیان در استان هرمزگان، هنر های تاثیر گذاری همچون سرود که از علایق مورد توجه نوجوانان و جوانان است به خوبی می‌تواند آموزه‌ها و مفاهیم دینی و تربیتی را به طور غیر مستقیم انتقال دهد و به تقویت روحیه جمع گرایی، کار گروهی و نشاط معنوی به خدمت گرفته شود.
مقام معظم رهبری، هنر سرود را از ظرفیت‌های اثربخش برای گسترش ارزشها و فرهنگ‌سازی در جامعه می‌دانند و درباره‌ نقش سرود و ابعاد گوناگون آن نکات مختلفی بیان کرده‌اند ازجمله: « ترانه و سرود، یک بخش لازم و یک شعبه‌ لازم در زمینه‌ هنر شعری است و خیلی هم تأثیر می گذارد؛ ترانه و سرود واقعاً تأثیرگذار است… سرود مثل هوای تازه، مثل هوای بهاری نفوذ می کند؛ هیچ لازم نیست وادار بشوند کسانی که آن را ترویج کنند، تقریظ بنویسند، شعر بگویند؛ نه، خود سرود وقتی که خوب تنظیم شد(اثر می‌کند).
پس از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با سرود، کانون های فرهنگی هنری مساجد به صورت جدی در این حوزه وارد میدان شدند و با راه اندازی گروه های سرود، به آموزش آن ها اهتمام ورزیدند و هم اکنون در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی به اجرای آثار فاخر سرود می پردازند و جشنواره های متعدد شهرستانی، استانی و ملی را هر سال پربارتر از قبل برگزار می کنند.
کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور شهرک توحید بندرعباس به عنوان کانون تخصصی سرود از سال ۱۳۹۰ گروه سرود را تشکیل داد و همین امر نیز موجب جذب نوجوانان و جوانان زیادی به مسجد صاحب الزمان(عج) این محله شده است.
«سبحان دلجو»، با اشاره به فعالیت های کانون منتظران ظهور گفت: این کانون در سال ۱۳۸۵ با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان هرمزگان راه اندازی و پس از پنج سال گروه سرود کانون تشکیل شد.
مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور شهرک توحید با بیان به اینکه در مقطعی از فعالیت کانون، نسبت به گروه سرود بی توجهی شد و همین امر نیز باعث ریزش اعضای نوجوان و جوان کانون شد، افزود: با توجه به درک ضرورت فعالیت مجدد گروه سرود و درخواست های مکرر اعضا، این گروه از پنج سال قبل دوباره احیا و فعال شد.
این فعال مسجدی ادامه داد: بهره گیری از تجارب ارزنده گروه های سرود سایر کانون ها و همچنین اهتمام ویژه به موضوع آموزش موجب شد تا روند پویایی و رشد گروه سرود کانون منتظران فرج به سرعت طی شود و امروز به عنوان کانون تخصصی سرود در استان هرمزگان مطرح باشد.
وی جذب نوجوانان و جوانان محله به مسجد صاحب الزمان(عج) را از آثار فعال شدن مجدد گروه سرود کانون و همچنین در نظر گرفتن بخشی از فضای مسجد به ورزش ذکر کرد و با اشاره به افتخارات گروه سرود کانون، گفت: کسب مقام تکخوان برتر و رتبه پنجم گروه سرود در مسابقه کشوری ترنم الهی استان سمنان در سال ۹۷ از شاخص ترین افتخارات است.
دلجو اضافه کرد: کسب مقام نخست جشنواره سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در سال ۹۸ از دیگر افتخارات گروه سرود کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور است.
وی با اشاره به اینکه اجراهای سرود گروه بارها از طریق شبکه استانی سیمای مرکز خلیج فارس پخش شده است، افزود: گروه سرود کانون منتظران ظهور در مناسبت های مختلف در برنامه های محوری شهر بندرعباس به اجرای برنامه پرداخته است.
مجید حسینی تبار، رییس هیات امنا مسجد صاحب الزمان(عج) شهرک توحید نیز ضمن قدردانی از حمایت های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از گروه های سرود کانون ها، گفت: بهترین روش برای جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد استفاده هنرمندانه از ابزار هنری است.
وی با بیان اینکه سرود ازجمله ابزار هنری است که جاذبه زیادی به ویژه برای نوجوانان دارد، افزود: پس از احیا و فعال شدن گروه سرود در کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور جمعیت زیادی از نوجوانان جذب مسجد صاحب الزمان(عج) شده است.
رییس هیات امنا مسجد صاحب الزمان(عج) شهرک توحید عنوان کرد: کانون منتظران ظهور علاوه بر فعالیت در زمینه سرود، در رشته های ورزشی فوتسال و والیبال نیز در رده های نوجوانان و جوانان فعال است و در جام یادواره شهدای شهرک توحید در سال جاری تیم رده نوجوانان دوم و جوانان سوم شد.
وی همچنین به فعالیت رشته های فوتبال دستی، پلی استیشن ۴، گل فنی، تیراندازی با تفنگ بادی، دارت در این کانون اشاره کرد و گفت: بزودی نیز کلاس های کمک درسی در مقاطع مختلف با همکاری بسیج دانشجویی و کانون در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار می شود.
گفتنی است؛ ۹۵ باب کانون فرهنگی هنری با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان هرمزگان در مساجد شهر بندرعباس فعال می باشند.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “رونق فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری با احیای گروه سرود بچه‌های مسجد”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید