آخرین خبر

برگزاری دومین جشنواره آیین‌های موسیقایی نواحی ایران

دومین جشنواره ملی موسیقی و آیین‌های موسیقایی نواحی ایران به دبیری علمی دامون شش بلوکی و دبیری اجرایی آرش صفری، ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش آوای ایرانیان، در این دوره از جشنواره که به همت موسسه فرهنگی هنری آوای هنر ایل قشقایی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و شهرداری شیراز برگزار ‌می‌شود، گروه‌های موسیقی نواحی از سراسر کشور با محوریت اجرای موسیقی و آیین‌های منطقه‌ای خود به روی صحنه می‌روند.

این دوره از جشنواره تلاش دارد اصیل‌ترین و ناب‌ترین گونه‌های موسیقی و آیین‌های موسیقایی اقوام ایرانی را با اولویت حفظ اصالت‌ها و ترویج فرهنگ غنی ایرانی جهت مخاطبان تخصصی و عام به بهترین شکل ممکن معرفی و به نمایش بگذارد.

بر این اساس گروه‌های موسیقی‌ نواحی و راویان آیین‌های بومی از مناطقی همچون لرستان، سیستان‌ و بلوچستان، شیراز، آذربایجان، ترکمن‌صحرا، ایل‌بختیاری، ایل‌قشقایی، کهکیلویه‌ و بویر احمد، خوزستان، گیلان، کرمان، کیش، کردستان، مازندران، بوشهر و تربت جام در دومین جشنواره ملی موسیقی و آیین های موسیقایی نواحی ایران به روی صحنه می‌روند.

برگزاری کارگاه‌های پژوهشی، برگزاری آیین‌های موسیقیایی کهن اقوام با اولویت آیین‌های موسیقیایی ارزشمند دینی مذهبی، اجرای آیین‌های موسیقیایی اصیل مناطق، تقدیر و تجلیل از خنیاگران و راویان و محققان برجسته کشور، دریافت مقالات علمی و پژوهشی با موضوعات مشخص در حوزه کارگاه‌های موسیقی مناطق مربوط و انتشار کتاب جشنواره از دیگر بخش‌های دومین جشنواره ملی موسیقی و آیین‌های موسیقایی نواحی ایران است.

موسسه فرهنگی هنری آوای هنر ایل قشقایی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارکننده این جشنواره در اردیبهشت ماه در شهر شیراز است.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “برگزاری دومین جشنواره آیین‌های موسیقایی نواحی ایران”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید