آخرین خبر

آغاز به کار فصل جدید «پاتوق مستند» با نمایش «بی‌وتن‌ها»

به گزارش آوای ایرانیان به نقل ار روابط عمومی سازمان سینمایی سوره، فصل جدید برنامه «پاتوق مستند» که از سال ۱۴۰۱ توسط سازمان سینمایی سوره و در راستای هم‌اندیشی و هم‌افزایی میان مستندسازان و علاقه‌مندان به سینمای مستند، راه‌اندازی شده بود، روز پنجشنبه اول تیر آغاز به کار می‌کند.

«پاتوق مستند» که در فصل جدید با مشارکت پخش «رویش» موسسه بهمن سبز، سفیرفیلم و شبکه مستند و مرکز مستند سوره برگزار می‌شود، در اولین برنامه به نمایش و نقد و بررسی مستند «بی‌وتن‌ها» به کارگردانی حسین شمقدری و تهیه‌کنندگی محمدحسن مددی می‌پردازد.

این برنامه با اجرای محمد شکیبانیا و با حضور مجید تفرشی پژوهشگر و تاریخ‌دان روز پنجشنبه ۱ تیر ساعت ۱۷ در سینما سپیده برگزار می‌شود و حضور برای علاقه‌مندان به سینمای مستند آزاد است.

مستند «بی‌وتن‌ها» به کارگردانی حسین شمقدری، روایتی از مواجهه مستقیم با اعضای گروهک تروریستی منافقان در حاشیه دادگاه حمید نوری است.

حمید نوری ۱۸ آبان سال ۹۸ در زمان ورود به فرودگاه استکهلم سوئد به صورتی خشن و غیرقانونی توسط پلیس این کشور بازداشت و ۸ ماه نخست بدون هیچ گونه امکان تماس با خانواده یا دسترسی کنسولی در شرایطی شبیه به ربوده شدن نگهداری شد. این شهروند ایرانی پس از برگزاری ۹۲ جلسه فاقد مولفه‌های حق محاکمه عادلانه، به حبس ابد محکوم شد.

اولین و دومین برنامه «پاتوق مستند» به ترتیب به نمایش و نقد و بررسی مستندهای «زمزمه‌های گمشده در دوردست» به کارگردانی منصور فروزش و مستند «هیچ‌کس منتظرت نیست» به کارگردانی محسن اسلام‌زاده اختصاص داشت.

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “آغاز به کار فصل جدید «پاتوق مستند» با نمایش «بی‌وتن‌ها»”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید