آخرین خبر

همایش سایه روشن ارکستر ملی برگزار می شود/ سخنرانی حسین علیزاده

به گزارش آوای ایرانیان به نقل از روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، نخستین همایش سایه روشن ارکستر ملی با عنوان برداشت‌ها از چیستی و جایگاه این ارکستر با محورهای؛ تبارشناسی اصطلاح «ملی»، ورود این اصطلاح به ادبیات موسیقی ایران و دلالت‌های آن (مواردی چون موسیقی ملی، سازهای ملی، ارکستر ملی، زمینه‌های شکل‌گیری ارکستر ملی)، ساختار ارکستر کلی، بافت، سازبندی و رپرتوار، جایگاه موسیقی باکلام در رپرتوار ارکستر ملی، ارکستر ملی، گذشته، حال و آینده (عملکرد ارکستر ملی، کارکردها، وظایف و نیز پیشنهاد طرح‌هایی برای آینده آن)، سوم و چهارم خرداد ماه از ساعت ۱۴ در تالار رودکی برگزار می‌شود.

این همایش در ۳ پنل به شرح زیر در تالار رودکی برگزار می‌شود:

پنل اول سه‌شنبه سوم خرداد ماه ساعت ۱۴ با سخنرانی هومان اسعدی، فرشاد توکلی، آروین صداقت‌کیش و محمدرضا فیاض برگزار می‌شود و در این پنل درباره تبارشناسی اصطلاح «ملی»، ورود این اصطلاح به ادبیات موسیقی ایران و دلالت‌های آن گفتگو خواهد شد.

پنل دوم نیز روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه ساعت ۱۴ با موضوع گفتگو درباره‌ سازبندی و کارگان (رپرتوار) ارکستر ملی با سخنرانی محمدرضا تفضلی، کیاوش صاحب‌نسق، حسین علیزاده و کورش متین تشکیل خواهد شد.

سومین پنل نیز روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه ساعت ۱۷ برگزار می‌شود. پنل سوم همایش به موضوع ارکستر ملی، گذشته، حال و آینده اختصاص دارد و سخنران‌های آن مانی جعفرزاده، فردین خلعتبری، علی‌اکبر قربانی و کارن کیهانی هستند.

برچسب ها

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

0 دیدگاه در “همایش سایه روشن ارکستر ملی برگزار می شود/ سخنرانی حسین علیزاده”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ویدئو

مشترک خبرنامه شوید

برای دریافت آخرین مطالب سایت در ایمیل خود عضو خبرنامه شوید